یک ایرانی نایب رئیس کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




یک ایرانی نایب رئیس کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی

"کامران امامی" نماینده جمهوری اسلامی ایران در شصت و نهمین اجلاس سالانه کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) که اخیراً در کشور کانادا برگزار شد، از میان سه کاندیدا از کشورهای ایران، ایتالیا و مراکش، برای یک دوره سه ساله به عنوان نایب رییس این کمیسیون انتخاب شد.

جمهوری اسلامی ایران بالغ بر 50 سال است که به عضویت این نهاد بین‌المللی درآمده و در یک دوره سه ساله (2017-2014)، سعید نی‌ریزی از ایران، ریاست این کمیسیون بین‌المللی را بر عهده داشته و علاوه بر این در سنوات گذشته آقایان کهکشانی، فرهودی، نی‌ریزی، شیعتی نیز به عنوان نایب رئیس انتخاب شده‌اند. امامی پنجمین ایرانی است که به عنوان نایب رئیس این نهاد بین‌المللی انتخاب می‌شود.

پیش از این، کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران در سال 2017 به عنوان "بهترین کمیته ملی" این کمیسیون بین‌المللی برای دوره 2014 تا 2017 انتخاب شد و در مراسمی که با حضور رئیس جمهور کشور مکزیک در مهرماه سال 1396 در کشور مکزیک برگزار شد، مهرزاد احسانی دبیرکل کمیته آبیاری و زهکشی ایران، تندیس افتخار بهترین کمیته ملی را دریافت کرد.

کامران امامی، دارای مدرک دکتری مهندسی آب از دانشگاه صنعتی شریف با 29 سال سابقه کار در زمینه مهندسی سد، مدیریت سیلاب، مهندسی ارزش، مدیریت ریسک است. وی از بیست سال پیش تاکنون در این کمیسیون فعالیت داشته و در دوره هفتاد ساله فعالیت این کمیسیون بین‌المللی، تنها فردی است که هم‌زمان ریاست سه کارگروه «تاریخ آبیاری، زهکشی و سیلاب»، «رهیافت‌های فراگیر سیلاب» و «کاربرد مهندسی ارزش برای صرفه‌جویی در پروژه‌های آبیاری و سیلاب» را به عهده داشته‌است.

امامی همچنین عضو کمیتهٔ داوری "میراث‌های تاریخی آب" وابسته به کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی است. این کمیته مسئولیت انتخاب و مستندسازی برجسته‌ترین سازه‌های آبی تاریخی در سراسر جهان را بر عهده دارد.

 لازم به ذکر است کمیسیون بین‌المللی آبیاری زهکشی رسماً در ماه ژانویه سال 1951 میلادی به ابتکار سازمان مرکزی آبیاری کشور هند و با شرکت نمایندگان 17 کشور داوطلب تشکیل گردید. هم اکنون بالغ بر 100 کشور دنیا عضو این نهاد بین‌المللی هستند و دبیرخانه دائمی آن در شهر دهلی‌نو کشور هندوستان است. کشور ایران در سال 1347 با مصوبه مجلس شورای ملی به طور رسمی، به عضویت این کمیسیون درآمده است.

چشم‌انداز این کمیسیون "امنیت آبی، جهانی عاری از فقر و گرسنگی از طریق توسعه پایدار مناطق روستایی" تعریف شده و در این راستا این کمیسیون وظایف کلیدی و سنگینی را در دهه‌های آینده پیش‌رو دارد. در همین راستا بالاترین مقامات سیاسی کشورهای میزبان، بطور معمول اجلاس‌های کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی را افتتاح می‌کنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools