بایگانی فروردين ۱۳۹۵ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تعیین جواب بهینه با کمترین هزینه به روش برنامه ریزی عدد صحیح - نمونه مسأله مهندسی آب

فایل های حاضر متشکل از یک مسأله به فرم ذیل و همچنین راهنمای نرم افزار به کار رفته (TORA) به همراه فایل نصبی و یک اسلاید در همین زمینه است.

مسأله:

با توجه به مخزن آب در ارتفاع 150 متری، می خواهیم آب را به چهار گره موجود در خطوط لوله برسانیم، به این گونه که گره شماره یک برداشت آب ندارد. گره شماره دو دارای برداشت آبی معادل با 350 لیتر بر ثانیه، گره شماره سه دارای برداشت آبی معادل با 50 لیتر بر ثانیه، گره شماره چهار برداشت آبی معادل با 100 لیتر بر ثانیه، و گره شماره پنج دارای برداشت 200 لیتر بر ثانیه باشد. طول خطوط لوله و همچنین محدودیت فشار در لوله ها، بعلاوه محدودیت سرعت و هزینه ها و اقطار در جداول فایل پیوستی آمده است.

کمترین هزینه برای این تاسیسات چه مقدار است؟

دانلود کتاب مطالعات منابع آب در دسترس دره مرکزی کالیفرنیا - زبان اصلی

یک منبع مناسب از آب های زیرزمینی برای سلامت و رفاه اقتصادی یک کشور ضروری است. افزایش استفاده از منابع آب زیرزمینی و اثرات خشکسالی به نگرانی در مورد در دسترس بودن آتی آب های زیرزمینی جهت رفع نیازهای داخلی، کشاورزی، صنعتی، و زیست محیطی منجر شده است. اثرات ناشی از رقابت برای بهره برداری از آب های زیرزمینی توسط انسان بر محیط زیست مستلزم درک بهتری از این موضوع برای پاسخ به سوالات اساسی زیر است که در مورد توانایی یک ملت در مواجه با تقاضای فعلی و آینده برای آب های زیرزمینی می باشد. آیا ما به اندازه کافی آب های زیرزمینی برای پاسخگویی به نیازهای مردم در اختیار داریم؟ این منابع آب زیرزمینی کجا هستند؟ آب های زیرزمینی موجود چه مقدار از نیاز ما است؟ برای کمک به پاسخ این پرسش ها، (USGS) بخش برنامه منابع آب های زیرزمینی سازمان زمین شناسی ایالات متحده، در حال انجام مطالعات بزرگ مقیاس منطقه ای و چند رشته ای از آب های زیرزمینی در دسترس است، که از جمله این مطالعات، سیستم آبخوان دره مرکزی در کالیفرنیا می باشد.

دانلود راهنمای انتخاب ظرفیت واحدهای مختلف تصفیه خانه های فاضلاب شهری

هدف از تهیه این راهنما تعیین عوامل موٍر در انتخاب و ظرفیت و تعداد واحدهای مختلف در فرآیند تصفیه فاضلاب شهری بوده، به نحوی که در مراحل مختلف توسعه تصفیه خنه، ظرفیت طراحی شده با توجه به مبانی ضوابط فنی و عوامل طراحی هر واحد بتواند قادر به تصفیه فاضلاب با کیفیت مورد تأیید سازمان های ذیربط بوده و در حد امکان واحد ها ظرفیت اضافی نداشته باشند.
دامنه کاربرد این راهنما جهت انتخاب ظرفیت و تعداد عوامل و اجزاء تصفیه خانه شامل: واحد های تصفیه مقدماتی، تصفیه زیستی (بیولوژیکی)، استخرهای تثبیت با هواده، تصفیه و دفع لجن، گندزدایی و در نهایت تعیین اثر تعداد واحدها در تأمین بازدهی و استمرار کار واحدهای تصفیه با رعایت مبانی طراحی می باشد.

دانلود کتاب فارسی مدیریت منابع آب زیرزمینی

از آنجا که علم آب شناسی یک علم دینامیک و پویاست دقت و اطمینان به داده های به دست آمده از آزمایشات، نتایج تحقیقات را کاربردی تر و عملی تر می نماید. باید توجه کرد که گاهی در هیدرولوژی مجبور به استفاده از تکنیک هایی می شود که دقت نتایج را تا حدی پایین می آورند. تحقیق در علوم آب زیر زمینی مستلزم صرف زمان بوده و گاهی نیز بسیار هزینه بر است. در بسیاری از مناطق برای بررسی شرایط زیر زمین، مجبور به انجام حفاری شده و یا از دستگاه های پیچیده و گران قیمت استفاده می شود. برخی از اهداف مطالعات آبهای زیر زمینی در زیر آمده است.

دانلود اسلاید آموزش و معرفی نرم افزار WinQSB

این نرم افزار از جمله نرم افزارهای بسیار سودمند در زمینه مهندسی و مدیریت است که بسیاری از مباحث تصمیم گیری، برنامه ریزی، پیش بینی وکنترل را شامل می شود و بعنوان نرم افزار توانا در هر زمینه خاص مطرح شده است. از جمله در تخمین و محاسبات با کاربرد این نرم افزار می توان به نمونه موجود در سایت بیسین، تحت عنوان پروژه تعیین بهینه ضرائب روندیابی سیلاب به روش تابع جریمه (کلیک کنید) اشاره کرد.

دریافت پروژه تعیین بهینه ضرائب روندیابی سیلاب به روش تابع جریمه


هدف اصلی در NLP و یا برنامه ریزی غیرخطی، در شکل کلی آن پیدا کردن مقادیر بهینه متغیرهای تصمیم گیری با در نظر گرفتن محدودیت‌ها می‌باشد. در فرمول بندی اینگونه مسائل، هدف پیدا کردن یک نقطه تکین مطلق است ولی واقعیت چه از نظر محاسباتی و چه از لحاظ نظری، در بسیاری مواقع رضایت دادن به نقطه تکین نسبی خواهد بود. به عنوان مثال هنگام جستجوی نقطه کمینه با استفاده از یک روش همگرا شونده، مقایسه مقادیر نقاط همجوار تنها راه حل ممکن است.

در ریاضیات برنامه سازی غیر خطی (Nonlinear programming) (NLP) فرایند حل یک سیستم از برابری‌ها و نابرابری‌ها بر روی مجموعه‌ای از متغیرهای ناشناخته حقیقی، در یک تابع هدف که باید کمینه یا بیشینه شود و بخشی از محدودیت‌های آن غیر خطی است، می‌باشد.

دانلود کتاب فارسی دستورالعمل بیلان نمک در آب زیرزمینی

بیلان، لغتی فرانسوی با ریشه لاتین است که در زبان فارسی به طور گسترده به کار رفته است. واژه هایی همچوم: تراز آب، تراز نام هاب، توازن آبی، بالانس آب، بودجه آبی و... و اصطلاحات انگلیسی به مانند: Water Balance، Water Budget Analyses مفاهیمی نزدیک به بیلان دارند.

برنامه ریزی برای بهره برداری بهینه و استفاده منطقی از منابع آب و نیز اعمال مدیریت های آب و خاک در مراحل مختلف مطالعاتی، طراحی و اجرای پروژه ها بایستی با شناخت کامل از پتانسیل های آب موجود و ارزیابی کمی و کیفی منابع آب و نوع مصرف همراه باشد، که این امر مستلزم استفاده از آمار و اطلاعات صحیح و گسترده در محدوده های مطالعاتی در یک دوره زمانی معین است.

دانلود ویدئوهای آموزشی فارسی سه بعدی سازی مدل MODFLOW در GMS

ابزار GMS یا Groundwater Modeling System نرم افزار بسیار پیچیده و جامعی برای مدل سازی آب های زیرزمینی می باشد. این نرم افزار توسط هزاران نفر در بخش های دولتی، بخش های خصوصی و سایت های بین المللی در بیش از 90 کشور جهان استفاده می شود. این نرم افزار در حقیقت واسط گرافیکی و به عنوان پیش پرداز و پس پرداز برای 10 مدل آب زیرزمینی است که عمدتا به روش های عددی تفاضل محدود و اجزاء محدود به شبیه سازی کمی و کیفی آب های زیرزمینی می پردازند. این مدل توسط آزمایشگاه تحقیقات محیط زیست دانشگاه Brigham Young و با مشارکت بخش مهندسی آب ارتش ایالات متحده توسعه داده شده است.

بخش هفتم کیفیت آب - عوامل بیماری زا در آب

5-4 آزمایش های میکروبی آب، از نظر کلی فرم ها: 

در خصوص کلی فرم ها، آزمایش میکروبی آب، به سه روش انجام می گیرد، که عبارتند از:

1-5-4 روش تخمیر چند لوله ای: 

این روش برای آزمایش نمونه های آب آشامیدنی، غیرآشامیدنی، نمونه های حاوی نمک یا آب شور، و یا نمونه های حاوی گل و لای، رسوبات و لجن کاربرد دارد. دقت این روش نسبتاً کم است، مگر اینکه تعداد نمونه های تهیه شده زیاد باشد.

از طریق روش آزمایش تخمیر چند لوله ای، میزان آلودگی آب تعیین می شود. با توجه به روش‎های استاندارد (Standard Methods)، برای آزمایشات آب و فاضلاب تهیه شده بوسیله اداره بهداشت عمومی آمریکا، این تکنیک محتمل ترین تعداد یا تراکم باکتری های کلیفرم ها (Most Probable Number: MPN) را در 100 میلی لیتر از آب، ارائه نموده و یک روش غیر مستقیم بر اساس احتمالات آماری و مشاهده گاز در لوله های کشت شده می باشد.  در این آزمایش می توان از چهار روش 5 لوله ای، 9 لوله ای، 10 لوله ای و 15 لوله ای استفاده نمود. روش¬های 9 و 10 لوله ای از بقیه متداول تر است.

بخش ششم کیفیت آب - پارامترهای بیولوژیکی کیفیت آب

4- پارامترهای بیولوژیکی کیفیت آب

آب آشامیدنی مهمترین ماده حیاتی برای انسان است و نباید محتوی میکرواورگانیسم‎های بیماری‎زا باشد. آلودگی بیولوژیکی آب آشامیدنی می‎تواند بیماری‎های عفونی از قبیل وبا، هپاتیت، حصبه و اختلالات ناشی از وجود کرم‎ها یا انگل‎ها در معده و روده را به سرعت گسترش دهد. به این دلیل آزمایش‎های مستمر تشخیص باکتری‎ها در آب به منظور پیشگیری از خطر عفونت، قویاً توصیه می‎شود.

میکرواورگانیسم‎های بیماری‎زا که باعث آلودگی آب می‎شوند، شامل میکروب‎ها، ویروس‎ها، پارازیت‎ها و پروتوزوئرها می‎باشند. همانگوه که اشاره شد میکروب‎ها باعث ایجاد بیماری‎های خطرناکی مانند وبا، حصبه، بیماری‎های اسهال و یا عفونت‎های داخلی در بین مردم می‎شوند که بعضاً بصورت اپیدمی‎های خطرناک، باعث مرگ و میر بعضی از هم وطنانمان شده ‎است. در جدول ذیل مهمترین عوامل میکروبی که می‎توانند آب را آلوده کنند، ارائه شده‎اند. این عوامل اگرچه ممکن است بصورت مستقیم و از فردی به فرد دیگر سرایت کنند، اما بطور عمده توسط آب گسترش و انتشار می‎یابند. بنابراین به بهداشت آب از این نظر باید توجه نمود. 

بخش پنجم کیفیت آب - مواد آلی، مواد مغذی، چرخه کربن، چرخه ازت و فسفر در آب

7-3 مواد آلی (Organic Matters)

بسیاری از مواد آلی در آب محلول هستند. اغلب ترکیبات آلی طبیعی از تجزیه مواد آلی جامد تشکیل می شوند. ضمناً مواد آلی دیگری نیز وجود دارند که از طریق مصنوعی تهیه شده و در آب وارد می شوند. تخلیه فاضلاب های شهری، صنعتی و زه آب های کشاورزی، باعث ورود این مواد به محیط زیست می شود. 

بطورکلی مواد آلی حل شده در آب، معمولاً به دو گروه اصلی مواد قابل تجزیه و غیر قابل تجزیه تقسیم می شوند.

دانلود کتاب آموزش مدل سازی سیستم های توزیع آب و فاضلاب - زبان انگلیسی

کتاب مدل سازی پیشرفته توزیع آب توسط Haestad Press به عنوان یکی کتاب پرفروش تهیه شده است. در این کتاب از پرداختن به فرایند مدل سازی تا جمع آوری داده ها برای ورود به نرم افزار، توزیع و مدیریت آب و همچنین مدلسازی پیشرفته آن، شامل تمام مواد مرتبط به علاوه بسیاری از موضوعات دیگر مباحث تخصصی ذکر گردیده و بر این اساس از پرفروش ترین کتاب های مدلسازی توزیع آب شناخته می شود.

در نسخه جدید حدود چندین صفحه اضافه گردیده است که شامل محتویات مشاوره و تلاش گروه هایی از دانشگاه ها و دستگاه های مختلف در حوزه های ذیل می باشد:

بخش چهارم کیفیت آب - PH آب، سختی، فلوراید، و فلزات

3-3 pH آب

قلیائیت و pH مفاهیمی تقریباً مترادف هستند. دانستن قلیائیت آب، مکمل دانستن pH آن است. اکتیویته غلظت یون هیدروژن یک محلول را به نام پتانسیل هیدروژن و یا pH نام نهاده اند. در واقع pH آب معرف قدرت اسیدی آب بوده و به آن اسیدیته نیز می گویند، ولی قلیائیت آب معرف مقاومت آب در برابر تغییر pH است.

بخش سوم کیفیت آب - پارامترهای شیمیایی کیفیت آب - TDS، قلیائیت و کدورت آب

3- پارامترهای شیمیایی کیفیت آب

آب بعنوان یک حلال عمومی شناخته شده است و کیفیت شیمیایی آب نیز در ارتباط مستقیم با حلالیت آن می باشد. متغیرهای مهم در مسائل مربوط به کنترل کیفی آب شامل: کل مواد جامد محلول، قلیائیت، سختی، فلوراید، فلزات سنگین (غیر سمی و سمی)، مواد آلی (قابل تجزیه و غیر قابل تجزیه)، مواد مغذی، چرخه کربن، نیتروژن و فسفر می باشند.

1-3 مقدار کل جامدات محلول (Total dissolved solids: TDS)

مواد محلول از طریق تاثیر آب بر جامدات، مایعات و گازها بوجود می آیند. این مواد با فیلتر کردن، از جدا آب و تصفیه نمی شوند و فقط پس از تبخیر آب، بعنوان جزئی از مواد جامد آن به صورت رسوب باقی می مانند. مواد محلول آب، از نظر ماهوی ممکن است مشتمل بر مواد آلی و یا عمدتاً معدنی باشند. همانگونه که ذکر شد، اندازه گیری مستقیم مقدار کل جامدات محلول آب، پس از جداسازی مواد جامد معلق، به کمک تبخیر آب و وزن کردن آنها امکان پذیر است. وزن رسوب باقیمانده، بیانگر مقدار کل جامدات محلول می باشد.

بخش دوم کیفیت آب - کدورت و رنگ و طعم آب آشامیدنی

—2-2 کدورت (Turbidity)

معمولاً اندازه گیری مستقیمی از ذرات جامد معلق در نمونه های آب شرب و یا منابع آب طبیعی صورت نمی گیرد. در واقع کدورت،معیاری غیر مستقیم برای تشخیص این مواد در آب می باشد. ذرات جامد معلق می توانند بر میزان جذب نور و یا پراکندکی آن، در آب تاثیر بگذارند.

کدورت، ممکن است رنگی خاکستری و یا رنگ مشابه دیگری را درآب ایجاد نماید.از آنجا که جذب و پراکنش نور، تحت تاثیر اندازه و خواص سطحی مواد معلق قرار دارد، کدورت بعنوان شاخص کمی از ذرات جامد معلق آب محسوب نمی گردد.به عنوان مثال یک تک ذره کوچک در داخل یک لیوان آب، در واقع هیچگونه کدورتی ممکن است ایجاد نکند، ولی اگر این ذره به هزاران ذره کوچکتر، با اندازه های کلوئیدی شکسته شود، علی رغم آنکه میزان جرم ذرات جامدات تغییری ننموده است، اما کدورت آب به میزانی می رسد که قابل اندازه گیری خواهد بود.

بخش اول کیفیت آب - پارامترهای فیزیکی کیفیت آب

1- مقدمه

آب با کیفیت مطلوب برای ادامه حیات بشرضروری است. پس از وقوع بیماری های عفونی و همه گیری های متعتدی که در طی قرون مختلف و در جوامع مختلف رخ داد، زمانی نسبتاً طولانی سپری گردید تا بشر به اهمیت کیفیت آب پی برد. آلودگی آب را می توان به وجود ناخالصی در آب، بگونه ای که استفاده از آن را برای مصارف خاص نامناسب سازد، تعریف کرد. بنابراین کیفیت آب برحسب نوع مصرف مورد نظر از آن، قابل تقسیم بندی و سنجش می باشد.  تعیین کیفیت آّب با توجه به ناخالصی های حل شده و معلق در آن، اگرچه گاهی اوقات مفید می باشد، ولی این امربرای تعریف جامع کیفیت آب، کافی به نظر نمیرسد.

دانلود کتاب فارسی دستورالعمل نامگذاری و حفاری چاه های آب

با نگرشی به نقشه  فلات ایران این واقعیت مشهود می شود که فلات از لحاظ تعداد رودخانه های دائمی، منطقه ای فقیر است و بسیاری از رودخانه های آن در حقیقت رودخانه های فصلی و یا مسیلهای اند که چند ماه یا چند روز در سال جریان آب را دارا هستند. قسمت اعظم جریان آب این گونه رودخانه ها و مسیلها به طرق مختلف هدر می روند و تنها مقدار اندکی از آن در زمین نفوذ می کند و مخازن آب زیرزمینی را که در سازندهای زمین شناسی متفاوتی تشکیل شده اند، تغذیه می کند. ایرانیان از دیرباز به دلیل زندگی در چنین شرایط اقلیمی به اهمین استفاده از این منابع حیاتی زیرزمینی پی برده و از چند هزار سال پیش تاکنون با حفر قنات و چاه نه تنها برای ادامه زندگی خود، بلکه با ابداع راههای مناسب بهره برداری از مخازن آب زیرزمزنی به ملل دیگر نیز خدمات بزرگی کرده اند. سفرنامه ها و خاطرات مستشرقان و سیاحان در ادوار تاریخ حاوی شرح حکایاتی درباره این ابداعات بزرگ ایرانیان است و شاید کمتر کتابی در زمینه هیدرولوژی و هیدروژئولوژی در جهان نگاشته شده است که در مقدمه آن ذکری از شاهکار تکنیک حفاری و ساختمان جالب و در عین حال تحسین برانگیز قنات نرفته باشد.

دانلود برنامه و راهنمای فارسی مدل شبیه سازی و تجزیه و تحلیل کیفیت آب WASP


مدل WASP 7.3 نسخه ارتقاء یافته WASP می باشد که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (USEPA) ارائه شده است. این مدل به کاربر کمک می کند که به تفسیر و تخمین اثرات وقایع طبیعی و آلودگی های انسان ساز برای حصول به تصمیمات منطقی در زمینه مدیریت آلودگی های مختلف بپردازد. این مدل دارای ساختار دینامیکی برای محیط های آبزی می باشد که فرآیندهای متغیر زمانی همانند جابجایی (Advection) پخشیدگی (Dispersion)، بار جرمهای نقطه ای و غیر نقطه ای (Point And Diffuse Mass Loading) و شرایط مرزی را در برنامه اصلی در نظر می گیرد.
دو جزء مدل عبارتند از EUTRO برای آلاینده های ناپایدار از جمله اکسیژن محلول، مواد مغزی و جلبک و در نهایت TOXI برای آلاینده های پایدار (مواد سم مانند فلزات و رسوبات). این مدل قادر به تجزیه و تحلیل پارامترهای ثابت یا متغیر در زمان یک، دو و سه بعدی می باشد. مدل WASP بطور گسترده جهت بررسی مشکلاتی چون اکسیژن محلول، باکتری ها، انباشتگی خوراکه آب (Eutrofication)، مواد معلق و مواد سمی کاربرد فراوانی دارد.


آب های زیرزمینی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی علی رقم آنکه بخش مهم ذخایر طبیعی آب شیرین جهان را تشکیل می دهند، به دلیل ماهیت پنهان از چشم خود، همواره بیشترین فشار ها را در استفاده های بی رویه بر خود تحمل کرده و تنش اساسی بیلان داشته های آبی یک محدوده در این بخش رخ داده است. مدل ها و شبیه سازهای کامپیوتری شناخته شده ای در این زمینه وجود دارد که از گستردگی کاملی به منظور مطالعات و مدیریت برخوردار است.



آب های سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های سطحی، اگرچه در دسترس ترین منابع برای بشر محسوب می شوند، اما از نظر پایدار بسیار آسیب پذیر و در عین حال بیشترین آلودگی را دریافت و حمل می کنند. همچنین حوادث شدید آب و هوایی مشخصا و حدقل به صورت بصری، بیشتر بر روی این دسته از منابع قابل شناسایی است. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



آب های زیر سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های زیر سطحی،اهمیت بسیار زیادی در ارتباط یابی بین منابع آب و گیاهان دارند. خشسالی ها و ترسالی ها در این مفهوم خود را بیشتر برای انسان نشان می دهند. در عین حال مهم است که بدانیم اندرکنش آب های زیرزمینی و آب های سطحی بر اساس وضعیت لایه ای که آب های زیرسطحی در آن واقع شده است روی می دهد. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



برنامه نویسی منعطف به زبان پایتون

عنوان مهندسی برازنده فردی است که با معادلات یک علم آشنایی مشخصی داشته باشد. آشنایی با معادلات و مفهومات علم هیدرولوژی امکان کار با زبان های اسکریپت منعطفی چون پایتون را فراهم می کند که در نتیجه بسیاری از مسائل و مشکلات تخصصی و استثنا در مهندسی آب، امکان حل دقیق و کامپیوتری را پیدا کنند.



دریافت داده های مکانی پرکاربرد در مهندسی آب

بخش مهمی از خطا در محاسبات مهندسی، منتشر شده از داده های پایه ضعیف است. در این بخش می توانید به مجموعه گسترده ای از داده های مکانی چه در فرمت رستری و چه وکتوری، به منظور استفاده در نرم افزارهای مهندسی دسترسی داشته باشید. به مجموعه به مرور زمان افزوده می شود. همچنین محتوای پیشین در صورت امکان بروزرسانی می شود.



دریافت داده ها و اطلاعات پرکاربرد در مهندسی آب

دامنه وسیع داده ها و اطلاعات محیطی، الزام به دسترسی مطمئن و بروز از این آمار و اطلاعات را نشان می دهد. با توجه به گستردگی منابع دستیابی به داده در سطح اینترنت، ما در اینجا مجموعه بزرگی از داده ها را جمع آوری کرده ایم. شما می تواند به همراه توصیحات به این محتوا دسترسی داشته باشید.



درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools