بایگانی شهریور ۱۳۹۵ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود اسلاید های آموزشی نرم افزار Fluent-Gambit

معرفی نرم افزار Fluent-Gambit

فلوئنت یکی از کامل ترین، قوی ترین و کاربردی ترین نرم افزار می باشد که قابلیت حل مسائل دینامیک سیالات محاسباتی، مدلسازی جریانهای هیدرولیکی جریان های دو یا چند فازی و همچنین مدلسازی جریان های سطح آزاد مانند (جریان های حمل کننده رسوب، پرش هیدرولیکی و غیره) را دارد. این نرم افزار امکان انجام محاسبات با دقت معمولی و مضاعف را به صورت دو بعدی و سه بعدی دارا می باشد. جهت تهیه هندسه میدان جریان، شبکه بندی آن و اختصاص دادن انواع شرایط مرزی از نرم افزار پیش پردازنده گمبیت استفاده می شود. در ادامه مدل سازی دو پروژه (دو بعدی و سه بعدی) در نرم افزار گمبیت و فلوئنت به صورت گام به گام شرح داده می شود.

دانلود نرم افزار و آموزش اتصال مدل WEAP و MODFLOW


وضعیت آب در منطقه خاورمیانه با کمبود شدید توصیف می شود، در عین حال، با افزایش تقاضایی ناشی از رشد جمعیت و توسعه اقتصادی و کشاورزی همراه است. همچنین، مدل های تغییرات آب و هوایی در سال های آینده شرایطی حتی سخت تر در بخش آب، همراه با افزایش درجه حرارت و کاهش بارش را پیش بینی می کنند. برای تصمیم گیرندگان جهت پاسخ به سوالات ضروری از قبیل اینکه: تغییر تعادل و بیلان آب در زمان و در عمل برای دستیابی به منبع آب پایدار به چه شکل مورد نیاز است؟ یک سیستم پشتیبانی تصمیم (DSS)، بر اساس مدل های محاسباتی، کمک خوبی را در این موضوع پیچیده ارائه داده است.

علت ایجاد گودال و فروچاله - برداشت بیش از حد آب زیرزمینی؟


گودال یا فروچاله زمانی شایع است که در آن بخش از زمین به علت جنس سنگ در زیر سطح زمین از نوع سنگ آهک، سنگ کربنات، تخت سنگ نمک، و یا هر نوع از سنگ که می تواند با آب های زیرزمینی در حال گردش در تماس باشد، از طریق آنها حل شود. حل شدن سنگ، فضاها و غارهای زیر زمین را توسعه می دهد. گودال های مشهور به فروچاله گاهی بسیار چشمگیر هستند، زیرا زمین معمولا در حالت عادی دست نخورده باقی می ماند در حالی که فضاهای زیرزمینی بیش از حد بزرگ است. در زمانی که حمایت کافی برای زمین بالاتر و در واقع سطح آن از  سوی فضاهای خالی زیرین وجود ندارد بنابراین پس از آن فروپاشی ناگهانی سطح زمین می تواند رخ دهد. این سقوط می تواند کوچک، و یا، به مانند آنچه این تصویر نشان می دهد، می تواند بزرگ رخ دهد که در آن یک خانه یا جاده در بالای صفحه مرتبط بلعیده شود.

شرح عملکرد واسنجی PEST در Visual MODFLOW Flex - مدل معکوس


نرم افزار Visual MODFLOW Flex در حال حاضر در آخرین نسخه خود از امکان واسنجی با کد PEST به شکل نقاط پایلوت پشتیبانی می کند. این مقاله خلاصه ای از مفاهیم کلیدی PEST، چگونگی عملکرد یکپارچه آن در Visual MODFLOW Flex به عنوان نرم افزار مدل سازی آب های زیرزمینی، و پیوندهایی به منابع با ارزش در برآورد پارامتر، کالیبراسیون خودکار مدل و تجزیه و تحلیل عدم قطعیت در آنها را مهیا می کند.


مقدمه

همه مدل سازی های آب های زیرزمینی نامطمئن هستند! عدم اطمینان در داده ها، مدل مفهومی hydrogeologic و نتایج شبیه سازی شده وجود دارد. مدلسازان آب زیرزمینی نیازمند برخی از روش ها برای ارزیابی این عدم قطعیت هستند، به طوری که آنها بتوانند بهترین مدل کالیبراسیون را توسعه داده و اقدام به ساخت مدل های قابل دفاع کنند. ارزیابی کالیبراسیون به شکل مدل دستی روش خوبی است، زیرا این روش برای شما یک درک خوب از حساسیت/عدم قطعیت مدل را فراهم می کند. همچنین برای داشتن ابزار خودکار و در دسترسی برای تمام قسمت های فرایند کالیبراسیون بسیار مفید است. اما در مقابل روش دستی، این چیزی است که PEST ارائه می دهد: این کد یک ابزار برآورد پارامتر خودکار را برای تجزیه و تحلیل حساسیت و عدم اطمینان مدل فراهم می کند و البته با بسیاری توانایی های بیشتر.

روشهای صحیح مدیریت مصرف آب - گیاهان مقاوم

معرفی:

مسلماً برای تعیین گونه های گیاهی برای کشت در فضای سبز هر منطقه متناسب با تمام شرایط میکروکلیمائی و زراعی آن منطقه و با توجه به مقاومت گیاهان نسبت به عوامل نامساعد تصمیم گیری می شود و با توجه به تنوع شرایط زراعی و به خصوص کیفیت و کمیت آب و خاک در مناطق مختلف شهر و استان این مقوله باید لحاظ شود

علی هذا با توجه به تجارب کارشناسان و نتایج مطالعات و تحقیقاتی که تاکنون به دست آمده است در خصوص معرفی گیاهان مقاوم و یا نسبتاً مقاوم به خشکی طبق لیست ذیل تقسیم بندی می شود.


1- چمن های مقاوم به خشکی

2- درختان مقاوم یا نسبتاً مقاوم به خشکی

3- درختچه ها و پیچ های زینتی مقاوم یا نسبتاً مقاوم به خشکی

4- گلها و گیاهان زینتی مقاوم به خشکی

تاریخچه Reverse osmosis - فرآیند تصفیه آب شرب


«روئید» در سال 1953 تحقیقات درباره فرایند اسمز معکوس را آغاز کرد. در سال 1960 «لوئب» و «سوریراجان» اولین الیاف ممبران اسید استیک RO را ابداع کردند که جریان بالای آب (WF) و تصفیه نمک بالا (SR) را انجام می‌داد. می‌توان‌این مرحله را سر آغاز تکنولوژی RO به شمار آورد. در همین زمان فرایندهای ممبرانی دیگری نیز با سرعت زیادی در حال رشد بودند. در دهه 50 میلادی، محققان UCLA به سرپرستی سوریراجان اولین شبیه‌سازی مصنوعی ممبران زیستی اسمزی را انجام داند.‌این اولین باری بود که انسان توانست از اسمز استفاده کند. سپس دولت‌ایالات متحده 4 میلیارد دلار روی‌این موضوع سرمایه‌گذاری کرد. در‌این فرایند از اصول اسمز معکوس طبیعی برای وارد کردن فشار به فاضلاب و وادار کردن مولکول‌های آب پاکیزه برای عبور از ممبران‌های نازک و تولید آب تصفیه شده استفاده شد. در همین زمان، تمامی انواع ذرات مضری که نمی‌توانستند از درون ممبران‌های نازک رد شوند از فاضلاب سیستم حذف می‌شدند.

آب معدنی و آنچه که نمی دانید

امروزه با افزایش جمعیت و کاهش سرانه‌ی ذخیره‌ی منابع آبی، همچنین افزایش آلودگی‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب، بحران آب به عنوان یکی از معضلات بزرگ جهانی مطرح شده است.

در کشورهای صنعتی، مهم‌ترین علت گرایش به مصرف آب بسته‌بندی‌شده این است که مردم به دلیل احتمال وجود ترکیبات مضر در آب‌های کلرزنی یا گند زدایی شده، تمایل به مصرف آن ندارند. این مسأله حتی در کشورهایی که شبکه آب ایمن و مناسب دارند نیز دیده می‌شود.

در کشورهای در حال توسعه نیز مهم‌ترین علت مصرف آب‌های بسته‌بندی‌شده پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده است.

مقدار نشت و هدر رفت آب در تهران دو برابر سد لتیان است

با احتساب میزان توزیع روزانه آب در تهران، حدود ۱.۵ تا دو برابر حجم مخزن سد لتیان در حالت پُر، نشت آب در شبکه توزیع آب کلانشهر تهران داریم. این نشت که به دلیل فرسودگی خطوط لوله توزیع آب در پایتخت است، امروز عامل بروز نشست ۱۰ متری غرب تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 24 درصد از آب شرب توزیعی در شهر تهران به عنوان آب بدون درآمد شناخته می شود که از این رقم، 14 درصد هدررفت واقعی یا به عبارتی نشت آب در شبکه توزیع است.

با احتساب میزان توزیع روزانه آب در تهران، حدود 1.5 تا دو برابر حجم مخزن سد لتیان در حالت پُر، نشت آب در شبکه توزیع آب کلانشهر تهران داریم. این نشت که به دلیل فرسودگی خطوط لوله توزیع آب در پایتخت است، به دلیل نبود منابع مالی، سالها بدون تدبیر به حال خود رها شده است.

نانو مواد در مدیریت مصرف آب

تصفیه آب و فاضلاب با استفاده از فناوری نانو


1. آب آشامیدنی

آب باید استاندارد های کیفی خاصی داشته باشد تا برای مصارف انسان بی خطر باشد. در فرایند خالص سازی آب آشامیدنی، باید مواد آلاینده و میکروب ها از آب حذف شوند. بیشتر منابع آب آشامیدنی از آب های زیرزمینی و یا آب های سطحی و آب های ذخیره شده پشت سدها تامین می شود. با استفاده از فناوری نانو می توان میکروب های مقاوم به روش های مرسوم را میکروب زدایی و به راحتی از آب حذف کرد. همچنین ترکیب فرایندهای فیلتراسیون با فناوری نانو در جهت افزایش بازده تصفیه آب و کاهش هزینه ها بسیار موثر واقع می شوند.

معیارهای ارزیابی و انتخاب کاهنده های مصرف آب

به طور کلی، جهت بررسی گزینه های مختلف مدیریت مصرف باید انواع تحلیلها از جمله آنالیز سود به هزینه انجام شود. آنالیز سود به هزینه شامل هزینه تولید فعلی، سطح درآمد، میزان سود آوری اجرای پروژه و مقایسه فنی، اقتصادی و اجرایی پروژه های مختلف، خصوصاً در شرایطی است که با کمبود امکانات مالی مواجه می باشیم.

همانگونه که پروژه مدیریت مصرف یک پروژه ملی است و از اجرای آن بخشهای مختلف حاکمیت در سطوح کلان و میانی و همچنین مردم منتفع می شوند، برنامه کاهش مصرف از طریق به کارگیری کاهنده ها نیز موارد فوق را شامل خواهد شد. لذا در تصمیم گیریها باید جمیع جوانب و تمام طرفهای منتفع از اجرای پروژه را مد نظر قرار داده و قیمت گذاریها، مسائل اجرایی و ... را به گونه ای در نظر گرفت که در نهایت برای تمام بخشها توجیه پذیر باشد. به عنوان مثال در مورد قیمت گذاری کاهنده ها، اگر بررسیها حکایت از آن داشت که به کارگیری کاهنده ای خاص باعث صرفه جویی خواهد شد، منطقی به نظر می رسد که قیمت آن کاهنده به گونه ای تعیین شود که مردم نیز اشتیاق کافی برای کار گیری آن داشته باشند. در این شرایط می توان با انتقال بخشی از هزینه به دولت، به تشویق بیشتر مصرف کنندگان به استفاده از کاهنده اقدام نمود. اینکه چه میزان از هزینه ها توسط مردم و چه میزان توسط دولت پرداخت شود باید به طور مستقل توسط تحلیلهای سود به هزینه برای هر بخش انجام شود. نتایج تحقیقات انجام شده در کشورهای دیگر نشان می دهد که خصوصیات دولت و مردم در هر منطقه متفاوت از منطقه دیگر است.

از این آب معدنی‌‌ها استفاده نکنید!

آب معدنی‌هایی که در فروشگاه‌های عرضه مو‌‌اد غذایی و آشامیدنی در معرض حرارت و در زیر نور آفتاب داغ نگهداری می‌شوند مشکل مصرف دارند و مردم توجه داشته باشند از این آب معدنی‌ها استفاده نکنند.

علی اکبر کمالی اردکانی، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این مطلب گفت: در مورد تاریخ مصرف آب معدنی‌ها اگر این آب معدنی‌ها در معرض حرارت نباشد مصرف آن‌ها تا یک سال هم مانعی ندارد؛ اما اگر در شرایطی نگهداری و عرضه شوند که تحت تاثیر مستقیم حرارت باشند حتی قبل از 6 ماه هم غیرقابل مصرف هستند.

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند از این آب معدنی‌ها استفاده نکنند، زیرا مواد نفتی پس از جدا شدن در آب و مصرف محتویات آن، افراد را دچار بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان می‌کند. ترکیبات شیمیایی موجود در بطری‌های پلاستیکی بیشترین تاثیر خود را بر غدد چربی و لنفاوی می‌گذارد و در برخی بافت‌های بدن، باعث بروز تومور می‌شود.

سختی آب چیست؟ مقادیر کمی

سختی آب که معمولا قابلیت آب در فعل و انفعال با صابون را تداعی می‌کند، به مجموعه املاح «کلسیم» و «منیزیم» موجود در آب که بر حسب میلی‌گرم در لیتر «کربنات کلسیم» بیان می‌شود، اطلاق می‌گردد.

سختی آب شاخص عناصر تشکل دهنده املاح محلول در آب نیست و فقط به برخی از آنیون‌ها و کاتیون‌های آب ارتباط دارد.

سختی آب در درجه اول به ترکیبات کلسیم و منیزیم و به میزان کمتری به سایر یون‌های فلزی با ظرفیت بالا مانند سرب، استرنسیم، باریم و ... مربوط است.

سختی آب در سیستم متریک، بر حسب میلی‌گرم در لیتر کربنات کلسیم اندازه‌گیری می‌شود و در سایر سیستم‌های اندازه‌گیری واحدهای دیگری دارد.

نیترات و نیتریت در آب و راهکار حذف آن

عوامل تهدیدکننده

نشت فاضلاب‌های صنعتی و شهری، چاه‌های جاذب فاضلاب‌های خانگی، تخلیه غیربهداشتی فاضلاب در سطح زمین، دفع غیربهداشتی کودهای حیوانی، استفاده بی‌رویه از کودهای نیتروژنی در مزارع و باغات کشاورزی و محل‌های تجمع و نگهداری زباله‌ها و گورستان‌ها از مهمترین عوامل تهدیدکننده سلامت آب‌های زیرزمینی است.

آلودگی آب‌های زیرزمینی یا از طریق منابع نقطه‌ای مثل چاه‌های جذبی فاضلاب یا از طریق منابع غیرنقطه‌ای مانند مصرف کودهای نیتروژنی در مزارع کشاورزی رخ می‌دهد. به علت محلول بودن نیترات، این ترکیب به راحتی به وسیله آب از لایه‌های مختلف خاک عبور کرده و به سفره‌های آب‌های زیرزمینی راه می‌یابد.

املاح معدنی موجود در آب، مفید است یا مضر؟

آیا شما هم مانند بسیاری از مردم نگران حذف املاح مفید موجود در آب به وسیله دستگاه تصفیه آب هستید؟

آیا گمان می‌کنید وجود یک فیلتر جهت افزودن املاح معدنی مفید به آب تصفیه شده ضروری است؟

آیا فکر می‌کنید آب‌های معدنی، علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن، مواد و املاح مفید معدنی را نیز برای بدن ما به ارمغان می‌آورد؟

بسیاری از ما می‌دانیم که بدن برای زنده ماندن به میزان مناسبی املاح معدنی نیاز دارد. املاح مفید برای بدن در کنار ویتامین‌ها وظیفه حفظ کارایی اندام‌های بدن را برعهده دارند. در واقع بدن انسان به حدود 70 نوع از املاح نیاز دارد تا وظایف تعریف شده خود را درست و کامل انجام دهد. اما بسیاری از مردم اطلاع ندارند که املاح موجود در طبیعت دو نوع هستند:

دانستنی ها‌ی آب

در حالی که مشغول خواندن این مقاله هستید دو نفر در دنیا به علت عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و مطمئن جان خود را از دست می‌دهند. سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرده است که هر ساله به طور متوسط 50 هزار نفر به دلیل استفاده از آب‌های آلوده در جهان جان می‌سپارند. متن پیش رو شما را با پنج مورد از مزایای آب سالم آشنا می‌کند تا با اشتیاق و انگیزه بیشتری روزی 8 لیوان آب سالم بنوشید!

هفت اشتباه رایج مصرف کنندگان ایرانی هنگام خرید دستگاه های تصفیه آب

امروزه افزایش املاح و  آلودگی های آب تحت تاثیر عواملی چون افزایش جمعیت ، افزایش آلاینده های صنعتی ، فرسوده بودن سیستم های انتقال آب شهری و بعضاً بیماری های عفونی مردم را آگاهانه و منطقاً به سمت دستگاه های تصفیه آب خانگی کشانده است و در این میان هم گروهی سود جو با واردات بی رویه قطعات و دستگاه های تصفیه آب بی کیفیت و بدون استاندارد سعی در ماهی گرفتن از این آب گل آلود دارند.

حال در این میان وظیفه فروشندگان آگاه است که برای حفظ سلامتی مردم به آنها در خصوص دستگاه های استاندارد و با کیفیت اطلاع رسانی نموده و آنها را از لزوم تعویض به موقع فیلترها و استفاده از فیلترهای استاندارد که ضامن سلامتی شان است آگاه کنند.

تجهیزات کاهنده مصرف آب - کلیات

کلیات:

واحدهای مصرف کننده می توانند از طریق به کار گیری و استفاده از ابزار کاهنده، به کاهش مصرف آب مبادرت ورزند. این ابزار به طور کلی شامل وسایل کاهنده دبی جریان، کاهنده فشار، افزایش دهنده سرعت خروجی آب (اسپری کننده)، کاهنده حجم مخزن، اندازه گیر جریان، سیستم تصفیه جریان و ابزار استفاده مجدد از آب می باشد.

اندازه گیری جریان باعث ایجاد حساسیت در مصرف کننده نسبت به میزان مصرف هر فعالیت و قیمت آب متناظر با آن فعالیت می شود و در نهایت می تواند منجر به تشویق به کاهش مصرف در مصرف کننده شود. ابزارهای کنترل دبی جریان، به شکل فیزیکی باعث ایجاد مانع و محدودیت در میزان حجم جریان خروجی و قابل دسترس مصرف کننده می‌شوند. کنترل مورد نظر هم می تواند با کاهش واقعی دبی جریان و هم با افزودن هوا به آب و اشغال حجمی از آب با هوا صورت گیرد.

ابزار های نوین مهندسی آب - جمع آوری وایرلس و خودکار سطح آب زیرزمینی دما و قابلیت انتقال با Diver-NETZ

Online Groundwater Data Visualization

بررسی اجمالی

از جمع آوری فیلد داده های بی سیم و ضبط آنها، تا گسترش پروژه ها در ادارات، Diver-NETZ یک شبکه کامل از فناوری های طبقه اول است که سبب ادغام فیلد ابزار دقیق برتر، همراه با آخرین قابلیت های ارتباطی و مدیریت داده های بی سیم در صنعت است. تمام قطعات Diver-NETZ  برای ساده سازی جریانهای کاری پروژه طراحی شده اند، که شما را قادر میسازد به طور موثر به مدیریت منابع آب های زیرزمینی برای دوره های طولانی مدت اقدام نمایید.

مزیت های Diver-NETZ

  • بهبود بهره وری تا 85٪ با جمع آوری داده های میدانی به شکل بی سیم از چاه های متعدد.
  • جمع آوری مطمئن داده ها به صورت بی سیم در مناطقی که در آن حیات وحش و یا خطرات زیست محیطی ممکن است به شکل یک ریسک ایمنی مطرح باشد.
  • حصول اندازه گیری های دقیق از سطح آب های زیرزمینی، دما و قابلیت انتقال با دیتالاگر Diver-NETZ به شکلی مطمئن.
  • نصب بدون زحمت و تقریبا ممکن در هر محیط کاری و در بسیاری از چاه ها.
  • ساده سازی جریان های کاری پروژه و پردازش داده ها و مانیتورینگ آنها به شکل خودکار .
  • مدیریت، تجزیه و تحلیل، تجسم، و گزارش آنها، نظارت بر داده ها با استفاده از از نرم افزار دسکتاپ کاربر پسند و/یا پورتال آنلاین امن.

دانلود اپلیکیشن مدیریت مصرف آب - App اندروید

ارکان اقتصاد مقاومتی و مدیریت مصرف آب

الف: مقاوم بودن اقتصاد

وظیفه ی همه ی ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، حفظ کنیم و نگه داریم؛ این یکی از اقتضائات «اقتصاد مقاومتی» است که ما مطرح کردیم. در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است. اقتصاد باید مقاوم باشد؛ باید بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه ی دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.

آموزش نصب سیستم سیرکولاتور و نحوه عملکرد

سیستم سیرکولاتور

برای همه ما پیش آمده که به علت دور بودن یکی از شیرهای برداشت آب (نظیر حمام) از محل آب گرمکن (یا هر سیستم گرمایشی دیگر ، مدت زمانی باید صبرکرده و آب گرم را بازنگه داریم تا پس از هدررفت مقدار بسیار زیادی آب ، به تدریج آب گرم به محل مصرف برسد و بتوانیم از ان استفاده کنیم . این مشکل خصوصاً در منازل ویلائی و بزرگ و قدیمی و مکانهایی که استاندارهای طراحی تاسیسات در آنها رعایت نشده بسیار به چشم می خورد .

یکی از روشهای کم هزینه رفع این مشکل استفاده از پمپهای سیرکولاتور در مسیر جریان آب گرم مصرفی است که باعث می شود تا زمانی که آب به دمای از پیش تعریف شده نرسیده، جریان آب برقرارنشده و از هدررفت مقادیر بسیار زیادی از آب و انرژی جلوگیری بعمل می آید.

سیستم سیرکوله آب گرما یک سیستم پردازشگر کوچک اما مفید است که می تواند در زیر سینک و یا در حمام نصب گردد. پردازشگر این سیستم قابلیت کنترل دما، زمان و تنظیم حساسیت آب ورودی، کنترل سیستم ورودی و چگونگی عملکرد پمپ را دارد .



آب های زیرزمینی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی علی رقم آنکه بخش مهم ذخایر طبیعی آب شیرین جهان را تشکیل می دهند، به دلیل ماهیت پنهان از چشم خود، همواره بیشترین فشار ها را در استفاده های بی رویه بر خود تحمل کرده و تنش اساسی بیلان داشته های آبی یک محدوده در این بخش رخ داده است. مدل ها و شبیه سازهای کامپیوتری شناخته شده ای در این زمینه وجود دارد که از گستردگی کاملی به منظور مطالعات و مدیریت برخوردار است.



آب های سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های سطحی، اگرچه در دسترس ترین منابع برای بشر محسوب می شوند، اما از نظر پایدار بسیار آسیب پذیر و در عین حال بیشترین آلودگی را دریافت و حمل می کنند. همچنین حوادث شدید آب و هوایی مشخصا و حدقل به صورت بصری، بیشتر بر روی این دسته از منابع قابل شناسایی است. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



آب های زیر سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های زیر سطحی،اهمیت بسیار زیادی در ارتباط یابی بین منابع آب و گیاهان دارند. خشسالی ها و ترسالی ها در این مفهوم خود را بیشتر برای انسان نشان می دهند. در عین حال مهم است که بدانیم اندرکنش آب های زیرزمینی و آب های سطحی بر اساس وضعیت لایه ای که آب های زیرسطحی در آن واقع شده است روی می دهد. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



برنامه نویسی منعطف به زبان پایتون

عنوان مهندسی برازنده فردی است که با معادلات یک علم آشنایی مشخصی داشته باشد. آشنایی با معادلات و مفهومات علم هیدرولوژی امکان کار با زبان های اسکریپت منعطفی چون پایتون را فراهم می کند که در نتیجه بسیاری از مسائل و مشکلات تخصصی و استثنا در مهندسی آب، امکان حل دقیق و کامپیوتری را پیدا کنند.



دریافت داده های مکانی پرکاربرد در مهندسی آب

بخش مهمی از خطا در محاسبات مهندسی، منتشر شده از داده های پایه ضعیف است. در این بخش می توانید به مجموعه گسترده ای از داده های مکانی چه در فرمت رستری و چه وکتوری، به منظور استفاده در نرم افزارهای مهندسی دسترسی داشته باشید. به مجموعه به مرور زمان افزوده می شود. همچنین محتوای پیشین در صورت امکان بروزرسانی می شود.



دریافت داده ها و اطلاعات پرکاربرد در مهندسی آب

دامنه وسیع داده ها و اطلاعات محیطی، الزام به دسترسی مطمئن و بروز از این آمار و اطلاعات را نشان می دهد. با توجه به گستردگی منابع دستیابی به داده در سطح اینترنت، ما در اینجا مجموعه بزرگی از داده ها را جمع آوری کرده ایم. شما می تواند به همراه توصیحات به این محتوا دسترسی داشته باشید.



درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools