بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۶ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سد مخزنی بالارود خوزستان نیمه دوم سال آینده آبگیری می شود

مجری سد مخزنی بالارود از آبگیری اولیه این سد در نیمه دوم سال 1397 و بهره برداری از آن تا پایان همان سال خبر داد.

"مهرداد اورکی" با اشاره به پیشرفت فیزیکی 72 درصدی احداث سد بالارود افزود: پیش بینی می شود در صورت تحقق تخصیص اعتبار لازم، آبگیری اولیه این سد از نیمه دوم سال 97 شروع و تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی، بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی کشاورزی، کنترل سیلاب های مخرب منطقه و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیر مستقیم را از جمله مهم ترین اهداف این پروژه ملی و منطقه ای عنوان کرد.

اورکی ادامه داد: ظرفیت مخزن این سد 131 میلیون متر مکعب است که نیاز آبی بیش از 12 هزار هکتار از اراضی پائین دست سد را در آینده تأمین خواهد کرد.

افزایش 100 میلیون متر مکعبی ذخایر آبهای زیرزمینی حوضه دریاچه ارومیه

رئیس هماهنگی منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در نشست مشترک شرکت آب منطقه ای با ستاد احیای دریاچه ارومیه به تشریح اقدامات صورت گرفته طرحهای مصوب احیای دریاچه ارومیه در سال گذشته پرداخت و برنامه های این شرکت را در سال جاری تشریح نمود.

مهندس عیسی پور رئیس هماهنگی منابع آب شرکت آب منطقه ای استان ضمن تشریح پروژه های اجرایی سال 95 این شرکت در راستای احیای دریاچه ارومیه گفت: اقدامات دقیق و به موقع، علی الخصوص لایروبی انهار و رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه در مدیریت سیلاب های 25 فروردین سال جاری و افزایش ورودی آب به دریاچه ارومیه اثربخشی بالایی در تثبیت وضعیت دریاچه داشته است.

حجم بارش‌های کشور به 222 میلی‌متر رسید

حجم بارش‌های کشور به 222 میلی‌متر رسید/ کاهش 25 درصدی بارش‌ها در حوضه دریای خزر

بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه سال گذشته تا امروز شنبه 30 اردیبهشت ماه جاری، به 222 میلی‌متر رسیده است.

 آخرین آمار ثبت شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی از آن است که آمار بارندگی از ابتدای آغاز سال آبی جاری یعنی ابتدای مهر ماه گذشته تا امروز شنبه 30 اردیبهشت ماه جاری، با توجه به بارش‌های پراکنده هفته گذشته در نقاط مختلف کشور به 222 میلی‌متر رسیده است.

تعیین حدود بستر تالاب ها و دریاچه ها و رودخانه ها

 مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران از واگذاری مسئولیت تعیین حدود بستر تالاب ها و دریاچه ها و رودخانه از سوی هیات وزیران به وزارت نیرو خبر داد.

مهندس " غزال جعفری " مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اصلاح آئین نامه اجرایی قانون اراضی و مستحدث ساحلی گفت: با اصلاح این آئین نامه،  مسئولیت تعیین حدود بستر تالاب ها و دریاچه ها و رودخانه از سوی هیات وزیران به وزارت نیرو واگذار شد.

سازگاری با تغییرات اقلیم ضرورت تاب آوری و توسعه پایدار بخش آب


در نیمه دوم قرن بیستم موضوع افزایش گازهای گلخانه ای و نظریه تغییر اقلیم توسط برخی از دانشمندان مطرح شد. پیش بینی شد که جهان با چالش جدیدی از رویدادهای جدی مواجه خواهد شد. خشکسالی های ممتد و طولانی به همراه وقوع سیلاب های بزرگ مخرب، افزایش گرمای زمین و نهایتاً تغییرات وضعیت جهانی در تمرکز جمعیت، رخداد مهاجرت های بزرگ و حوادث غیرمترقبه در مناطق مختلف کشور پی آمدهای تغییر اقلیم خواهد بود.

از سال های پایانی قرن بیستم زنگ اخطار مراکز علمی جهانی به ساکنین زمین به صدا درآمد و نهادهای بین المللی به شکل های جدی تری به چاره اندیشی پرداختند. تغییر اقلیم از نظریه به واقعیت انکارناپذیر تبدیل شد و انسان از اثرات آن به شدت آسیب دید. بسیاری از مناطق جهان با خشکسالی و اثرات آن مانند خالی از سکنه شدن روستاها مواجه شدند و همزمان نیز سیلاب های مخرب در نواحی دیگری رویداد. نشست ها و همایش های جهانی نظیر کنفرانس ریو از دو دهه پیش و در ادامه آن کنفرانس جهانی تغییر اقلیم در پاریس و  مراکش در سالهای 2015 و 2016 میلادی با حضور صدها نفر از روسای جمهور و یا معاونین آنها برنامه های جامعی را برای سازگاری با تغییر اقلیم ارایه دادند و کشورها متعهد شدند که با اجرای برنامه هایی از میزان انتشار گازهای گلخانه ای بکاهند.

آبیاری زمین های کشاورزی، بیابان های عربستان سعودی

دانلود عکس با کیفیت بالا


شمال عربستان سعودی میزبان بیابان های گسترده ای از جنس شن و ماسه در جهان است، اما کشاورزی مدرن چهره برخی از نواحی آن را تغییر داده است. این عکس که در این بخش مشاهده می شود، توسط فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده و زمینه های تقریبا سبز در میان یک صحرای خشک شده، صورتی واقعی وفور گیاهی است.

از سال 1986، هیچ فعالیت های کشاورزی در حوضه سیرهان وادی به صورتی گسترده وجود نداشت. اما باید در عین حال اشاره کرد که در طول 26 سال گذشته، زمین های کشاورزی به طور پیوسته توسعه یافته اند، که عمدتا ناشی از سرمایه گذاری از درآمد صنعت نفت از سوی دولت سعودی می باشد. محصولات زراعی در این منطقه عبارتند از میوه ها، سبزیجات، و گندم.

مهندسی رودخانه محور اصلی فعالیت‌ بخش آب

مهندسی رودخانه محور اصلی فعالیت‌ بخش آب در سال 96 است

اولین گردهمایی فصلی معاونین حفاظت و بهره‌برداری شرکت‌های آب منطقه ای کشور در سال 96 با حضور مهندس حاج رسولی‌ها در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

مهندس "جهانگیر حبیبی" معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در ابتدای جلسه گفت: این نشست‌ها در طول سال گذشته با هدف ظرفیت سازی، آماده سازی و آموزش با محوریت این طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شده و اگر چه به اهداف صد در صدی خود دست نیافتیم؛ اما با تلاش گسترده ای که با ظرفیت استان‌ها بعمل آمد کارهای بزرگی انجام شد.

آب زیرزمینی و چگونگی عملکرد تغذیه مصنوعی


آیا ذخیره آب در زیر زمین، یک راه‌حل برای امنیت آبی است؟

با ابداع تکنولوژی دورسنجی ماهواره‌ای، اکنون می‌دانیم که این منبع حیاتی در وضعیت خطرناکی قرار دارد، و در برخی مناطق جهان، بسیار بیشتر از آنچه بتواند تغذیه شود پمپاژ می‌شود. به منظور بهبود تاب‌آوری در مواجهه با تغییر اقلیم و طولانی‌تر کردن فصل کاشت، لازم است تا علاوه بر بازاندیشی در پمپاژ آب زیرزمینی به سطح زمین، آب‌های سطحی را در زیرزمین ذخیره کنیم تا از امنیت آبی آینده خود اطمینان یابیم. ذخیره آب در زیر زمین می‌تواند تأثیر بسزایی در تقویت تاب‌آوری تأمین آب در مناطق خشک و نیمه‌خشک داشته باشد.


نگاهی کوتاه به چگونگی عملکرد تغذیه مصنوعی 

ذخیره زیرزمینی آب که با تغذیه مصنوعی آبخوان نیز شناخته می‌شود- به فرایند پرکردن هدفمند آبخوان‌ها با استفاده از آب سطحی به منظور مدیریت اثربخش‌تر تأمین آب گفته می‌شود. این هدف می‌تواند هم با تزریق مستقیم آب‌های سطحی به درون آبخوان‌ها از طریق چاه‌ها، یا با استفاده از حوضچه‌های تغذیه (مانند آنچه در تصویر می‌بینید) تحقق یابد. با استفاده از حوضچه تغذیه، آب‌ سطحی به تدریج به درون زمین نفوذ می‌کند تا به سطح آب زیرزمینی برسد.

راهکاری برای باز شدن کلاف سردرگم کم‌آبی


یکی از معضلات اصلی ایران مشکل کم آبی است که برای این موضوع سناریوهای متفاوتی ارائه شده اما وزارت نیرو در آخرین اظهار نظرهای خود برای حل این کلاف سردرگم اعلام کرده که در شرایط فعلی باید کنترل مصرف بر اساس ظرفیت‌های اکولوژیک هر منطقه صورت گیرد.


در سال‌های اخیر کشور به دلیل رشد جمعیت، توسعه صنایع، افزایش سطح اراضی آبی زیرکشت و تشدید دخالت بشر در محیط زیست و... دچار افت فشار منابع آبی شده است در این بین کشور با سرانه آب تجدیدپذیر ۱۴۵۰ مترمکعبی در سال در مرحله «تنش آبی» قرار دارد که این امر بیانگر مصرف زیاد و ناپایدار منابع آبی کشور در سال‌های گذشته بوده است.

ویژگی های ایستگاه محل نظارت سیل - بخش سوم


ویژگی های ایستگاه محل نظارت سیل

همانطور که قبلا اشاره شد، اجرای ایده آل محل قرار گیری برای یک ایستگاه سنجش هشدار سیل تا حد زیادی بر بررسی های سایت آبراهه، یعنی جایی که ایستگاه در آن واقع خواهد شد بستگی دارد. برنامه ریزی دقیق در این مورد مورد نیاز است تا برای انتخاب محل مشکلات آتی رخ ندهد. تعیین مکان ثابت با توجه به تغییرات سطح آب، نیازمند طراحی یک مکان که به طور موثر از سنجه در مقابل مخاطرات طبیعی یا خرابکاری های انسان ساختی حفاظت می کند، خواهد بود. محدودیت های فیزیکی در یک سایت، زمان مورد نیاز برای رسیدن به محل، دسترسی قانونی و فیزیکی به سایت، و مسائل ایمنی باید هنگام انتخاب مکان مد نظر در نظر گرفته شود.

مانیتورینگ تغییرات 38 ساله در دریای خزر


دریای خزر

مانیتورینگ تغییرات 38 ساله در دریای خزر

داده های ماهواره ای لندست که برگرفته از آرشیو 38 ساله می باشد، اطلاعاتی مهم را به دست داده که پردازش آن توسط سازمان زمین شناسی ایالات متحده، برای نظارت بر تغییرات دریای خزر در بخش خلیج بزرگ استفاده می شود. حوضه کارا-باگاز-گل در لبه شرقی از ناحیه تحتانی این دریا، تغییرات چشمگیری در سطح آب داشته است. از آنجا که به طور قابل توجهی این بخش کم عمق از حوضه بیش از دیگر مناطق به ساحل نزدیک است، تغییرات آن قابل مشاهده تر و موثرتر بوده است.

روند خشک شدن دریاچه آرال - انحراف آب برای کشاورزی


دریای آرال

برای بیش از 30 سال، آب از رودخانه آمو-دریا و رودخانه سیر-دریا که منابع اصلی تغذیه کننده آرال هستند، برای آبیاری میلیون ها جریب زمین کشت پنبه و تولید برنج در آسیای مرکزی  منحرف شده است. این امرمنجر به از دست دادن بیش از 60 درصد از مساحت آبی دریاچه شده است. دریاچه از بیش از 65000 کیلومتر مربع به کمتر از نصف این مقدار کاهش یافته است، به این شکل مناطق وسیعی از بستر دریاچه اکنون خشک شده است.

از سال 1973 تا سال 1987 میلادی، آرال از رتبه چهارم به ششم در میان بزرگترین دریاچه های جهان تنزل یافته است.

۱۰ رفتار انسانی مؤثر بر آب و هوا

هنگامی که درباره تغییرات آب و هوایی صحبت می‌کنیم، ارتباطی بین تغییرات آب و هوایی و رفتارهای انسانی مشاهده می‌کنیم. در این نوشتار، چند نمونه از آنها را بررسی می‌کنیم.


رانندگی‌کردن

استفاده از سوخت‌های فسیلی برای حرکت وسایل نقلیه موتوری است که منبع اصلی تولید گازهای گلخانه‌ای و مسئول گرم‌شدن کره زمین است. بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) دلیل گرمایش کره زمین، افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری و حوادثی مانند توفان، سیل و موج گرما است.


تراکم جمعیت

تراکم جمعیت انسانی در مراکز بزرگ شهری باعث استفاده بیش از حد از خودرو و ترویج حمل و نقل عمومی می‌شود. با این حال، گسترش ساختمان‌ها، پیاده‌رو ها و جاده‌ها باعث ایجاد موج گرما در فصل تابستان یا موج سرما و توفان یخ در فصل زمستان می‌شود.


کشاورزی

کاشت ذرت اثر بسیار مهمی روی شاخص رطوبت می‌گذارد و باعث تبخیر و تعریق متشکل از تبخیر آب در گیاهان به دلیل گرما می‌شود. این پدیده که ترکیبی از رطوبت و گرما است به نوبه خود می‌تواند منجر به تشدید امواج گرمایی کره زمین شود. در بررسی‌های انجام‌شده، دیده شده است که به دلیل این پدیده، درجه حرارت به ۵۵ درجه سانتیگراد رسیده است.


مصرف گوشت

تولید دام با توجه به فضولات آنها می‌تواند یکی از منابع اصلی گازهای گلخانه‌ای باشد. در فرایند گوارش حیوانات، گاز متان تولید می‌شود. علاوه بر این، حیوانات منابع آب و خاک را مصرف می‌کنند.


ازدیاد جمعیت

سازمان ملل تخمین زده است که کره زمین دارای ظرفیت چهار تا ۱۶ میلیارد نفری است. فراتر از این تعداد افراد اختلال شدیدی در کره زمین به وجود می‌آورند می‌کنند و نگهداری از کره زمین بیش از بیش مهم می‌شود.


ساخت راه‌ها

نیروی جاذبه زمین به راحتی اجازه نفوذ آب به منابع زیر زمینی را می‌دهد. ساخت راه‌ها مانعی برای آن است. ساخت راه با استفاده از مواد نفوذناپذیر مانند آسفالت یا سیمان، مانع نفوذ آب به زمین می‌شود و احتمال رواناب و جاری‌شدن سیل را افزایش می‌دهد.


مصرف برق

برقابی به عنوان یک منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر به رسمیت شناخته می‌شود، اما بهره‌برداری از رودخانه‌ها باعث جاری‌شدن سیل در مناطق اطراف و تغییر در اکوسیستم می‌شود.


حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی تأثیر قابل توجهی در گرم‌شدن کره زمین دارد. عبور ساده یک هواپیما در آسمان هنگامی که خط سفیدی در جو ایجاد می‌کند، می‌تواند باعث تخریب جو کره زمین شود. در این صورت، تراکم ابرها به سرعت توسط هواپیما، پراکنده و باعث تخریب لایه‌های اولیه جو کره زمین می‌شود.


انرژی هسته‌ای

نیروگاه‌های هسته‌ای با آزاد کردن توده‌های بزرگ بخار و تماس آنها با هوای سرد و خشک باعث ایجاد برف می‌شود. این پدیده بسیار نادر است، اما باعث پخش مواد رادیواکتیو می‌شود.


مواد آرایشی

این مواد دارای اشعه فرابنفش هستند. اسپری‌های آرایش مانند دارای گازهایی هستند که باعث سوراخ‌ شدن لایه اوزون می‌شود.


منبع: www.forsatnet.ir

دانلود ابزار GISWater - فضای آنلاین اشتراک و توسعه دانش نرم افزارهای مدیریت آب


ابزار GISWater یک پروژه نرم افزاری متن باز و با هدف حرکت از دانش اکتسابی به دانش مشترک در زمینه های مدیریت تامین آب، مدیریت فاضلاب، مدیریت های شهری و هیدرولیک رودخانه است. به لطف GISWater امروز این امکان وجود دارد تا برای مدیریت داده های مکانی به منظور برقراری ارتباط با EPANET یا EPA SWMM اقدام کرد. علاوه بر آن نیز ممکن است یک فایل SDF (یک فایل DEM استاندارد) به منظور انتقال اطلاعات زمین از GIS به دیگر ابزار GIS و یا ابزار تجزیه و تحلیل مانند HEC-RAS ایجاد گردد. در برخی موارد ارتباط می تواند دو جهته باشد و به این ترتیب داده های نتیجه مدل سازی از این برنامه می تواند ذخیره شده، نمایه گردد و یا به یک پایگاه داده مکانی مشترک انتقال داده شود.

کنفرانس ESRI US - هزاران ساعت آموزش در حیطه GIS در یک مکان

ESRI US - هزاران ساعت آموزش در یک مکان.

بیش از 300 جلسه پیشرفته، بیش از 450 ساعت آموزش در 5 روز و در 1 مکان.



مباحث جدید را بدانید، راه حل های نوآورانه را فرا بگیرید و در درست ترین و بهترین شیوه های زمانی که شما را به اتصال و همکاری با بیش از 16000 نفر از همسالان خود در جامعه کاربران جهانی GIS در کنفرانس ESRI UC پیوند می دهد، تلاش کنید.

برنامه‌های احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور

برنامه‌های احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور

غزال جعفری/ مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران

  

با توجه به اهمیت تالاب‌ها از منظر حفظ چرخه آب، زنجیره حیات انسانی، گیاهی و جانوری ... حفاظت از تالاب‌ها از جنبه‌های مختلف به موجب قوانین جاری کشور به ارگان‌های متعددی از جمله وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است. متاسفانه در سال‌های اخیر تغییر اقلیم و تغییر الگوی بارش‌ها در سطح حوضه‌های آبریز کشور موجب کاهش چشمگیر دبی پایه جریان بسیاری از رودخانه‌های اصلی شده است؛ بنابراین دور از انتظار نبوده است که شاهد خشک شدن بسیاری از تالاب‌های مهم و حساس کشور باشیم. به عنوان مثال خشکسالی‌های اخیر در استان فارس موجب خشک شدن تالاب‌های مهمی چون طشک و بختگان، مهارلو و ارژن و پریشان شد. هم چنین کاهش آورد رودخانه هیرمند خشک شدن تالاب هامون را به همراه داشت و تالاب هورالعظیم در استان خوزستان تحت تأثیر کاهش بارندگی‌ها در حوضه آبریز سد کرخه با کاهش آورد جریان مواجه شده است.

پروفسور وین پتی گروو: اقدامات دولت ایران برای نجات دریاچه ارومیه قابل توجه است


پروفسور «وین پتی گروو»، مدیر اجرایی مرکز مدیریت محیط‌های آبی دانشگاه ملبورن:

اقدامات دولت ایران برای نجات دریاچه ارومیه قابل توجه است


با گذشت بیش از سه سال از آغاز طرح ملی احیای دریاچه ارومیه، تیم 7 نفره دانشگاه ملبورن استرالیا که به منظور توسعه همکاری‌های علمی در احیای دریاچه ارومیه به ایران سفر کرده است در بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه، برنامه احیای دریاچه را مثبت ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کردند که با این طرح، دریاچه ارومیه در سال های آتی احیا شود. دریاچه ارومیه که چهارسال قبل در نتیجه سدسازی‌های گسترده و توسعه بی‌رویه اراضی کشاورزی با بحران خشکیدگی کامل و کاهش شدید آب مواجه شده بود اکنون با خروج از مرحله بحران، حدود سه برابر بیشتر از سال 92 آب در خود جای داده است که این امر نتیجه تلاش سه ساله ستاد احیای دریاچه ارومیه و همکاری بیش از 600 متخصص داخلی و خارجی است و قرار است در یک برنامه 10 ساله به طور کامل احیا شود.

پویش جهانی مخالفت با سد ایلیسو - امضا petition برای نجات هورالعظیم


کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان

همگرایی ملی برای نجات #هورالعظیم (پویش میانرودان)

 با امضا این petition به پویش جهانی مخالفت با سد ایلیسو بپیوندیم


ضمن پیوستن به #پویش_جهانی مخالفت با سد ایلیسو در ترکیه از همه دغدغه مندان تقاضا می کنیم petition منتشره در لینک زیر را که به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی تهیه شده را امضا و آنرا به هر کدام از دوستان در شبکه های اجتماعی ارسال کنند؛ تا امضاهای انلاین  این متن بتواند منعکس کننده اعتراضات ما به این عملکردها و سیاست های مخرب در سطح بین اللمللی باشد.

ساختار ایستگاه های سنجش و هشدار خودکار سیل - بخش دوم


اندازه گیری رودخانه

در حالی که نهرها و رودخانه ها ممکن است در بسیاری از ویژگی ها و پارامترهای آنها با دریاچه ها، حوضچه ها و مخازن در اشتراک باشند، اما در عین حال آنها دارای یک کیفیت دیگر هستند که سبب متمایز شدنشان از بدنه ساختاری دیگر اجزاء آب شیرین است: جنبش. رودخانه یک پارامتر کیستون است که بر روی بسیاری از دیگر جنبه هیدرولوژی و کیفیت آب اثر گذار است. اگر چه این جنبه های دیگر ممکن است فقط مثلا به عنوان سلامت یک رودخانه حیاتی باشند - و یا فقط به عنوان لوازم پروژه های خاص قابل اجرا - اما آنها ممکن است با انواع دیگر ساختار آب شیرین، در بسیاری از جهات و در فصل های دیگر همپوشانی کمی و کیفی داشته باشند. به همین دلیل، این بخش در درجه اول در مرحله ایجاد ایستگاه اندازه گیری تخلیه و دبی رودخانه تمرکز خواهد کرد.



آب های زیرزمینی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی علی رقم آنکه بخش مهم ذخایر طبیعی آب شیرین جهان را تشکیل می دهند، به دلیل ماهیت پنهان از چشم خود، همواره بیشترین فشار ها را در استفاده های بی رویه بر خود تحمل کرده و تنش اساسی بیلان داشته های آبی یک محدوده در این بخش رخ داده است. مدل ها و شبیه سازهای کامپیوتری شناخته شده ای در این زمینه وجود دارد که از گستردگی کاملی به منظور مطالعات و مدیریت برخوردار است.



آب های سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های سطحی، اگرچه در دسترس ترین منابع برای بشر محسوب می شوند، اما از نظر پایدار بسیار آسیب پذیر و در عین حال بیشترین آلودگی را دریافت و حمل می کنند. همچنین حوادث شدید آب و هوایی مشخصا و حدقل به صورت بصری، بیشتر بر روی این دسته از منابع قابل شناسایی است. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



آب های زیر سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های زیر سطحی،اهمیت بسیار زیادی در ارتباط یابی بین منابع آب و گیاهان دارند. خشسالی ها و ترسالی ها در این مفهوم خود را بیشتر برای انسان نشان می دهند. در عین حال مهم است که بدانیم اندرکنش آب های زیرزمینی و آب های سطحی بر اساس وضعیت لایه ای که آب های زیرسطحی در آن واقع شده است روی می دهد. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



برنامه نویسی منعطف به زبان پایتون

عنوان مهندسی برازنده فردی است که با معادلات یک علم آشنایی مشخصی داشته باشد. آشنایی با معادلات و مفهومات علم هیدرولوژی امکان کار با زبان های اسکریپت منعطفی چون پایتون را فراهم می کند که در نتیجه بسیاری از مسائل و مشکلات تخصصی و استثنا در مهندسی آب، امکان حل دقیق و کامپیوتری را پیدا کنند.



دریافت داده های مکانی پرکاربرد در مهندسی آب

بخش مهمی از خطا در محاسبات مهندسی، منتشر شده از داده های پایه ضعیف است. در این بخش می توانید به مجموعه گسترده ای از داده های مکانی چه در فرمت رستری و چه وکتوری، به منظور استفاده در نرم افزارهای مهندسی دسترسی داشته باشید. به مجموعه به مرور زمان افزوده می شود. همچنین محتوای پیشین در صورت امکان بروزرسانی می شود.



دریافت داده ها و اطلاعات پرکاربرد در مهندسی آب

دامنه وسیع داده ها و اطلاعات محیطی، الزام به دسترسی مطمئن و بروز از این آمار و اطلاعات را نشان می دهد. با توجه به گستردگی منابع دستیابی به داده در سطح اینترنت، ما در اینجا مجموعه بزرگی از داده ها را جمع آوری کرده ایم. شما می تواند به همراه توصیحات به این محتوا دسترسی داشته باشید.



درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools