بایگانی آبان ۱۳۹۷ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




علت گسترش خشکسالی در دریاچه ارومیه



دومین پیش رویداد استارت آپ ویکند دریاچه ارومیه به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

دکتر ولی عاقلی، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این پیش رویداد که در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد بابیان اینکه جوامع بشری پس از گذر از جامعه کشاورزی وارد جامعه تجاری شده و از این جامعه تجاری به عصر صنعتی ورود پیدا کرد، تصریح کرد: با ورود به  عصر صنعتی که موضوع دانش محوری را ارزش گذاری کردند، فکر و ایده های انسان به ارزش تبدیل شد و افکار حقیقی جای خود را به افکار حقوقی داد و طوفان فکری در قالب تیم‌هایی ایجاد و این افکار به ایده و درنهایت به طرحی نو تبدیل شدند.

هشدار برای از دست دادن منابع آبی "دماوند" بر اثر افزایش دما و سیل


مدیرکل هواشناسی استان مازندران با رد انتساب سیل اوایل شهریورماه دماوند به بارش‌های سیل‌آسا گفت: بر اساس مطالعات ما دما در ارتفاع ۴ هزار متری این قله ۲۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

سید محمدرضا رضوی امروز در دومین نشست پایش آتشفشان دماوند با تاکید بر اینکه در کشور اطلاعات دقیقی از فعالیت این آتشفشان وجود ندارد، افزود: سیل هفته اول شهریورماه سال جاری در گزانه ناشی از تغییرات اقلیم بوده است؛ چراکه در تابستان سال جاری دمای ۴ هزار متری این قله ۲۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

آغاز رهاسازی آب از سدهای آذربایجان‌غربی به سمت دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز رهاسازی آب از سدهای مخزنی شهرچای ،مهاباد و زولا به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی 98-1397 خبر داد.

"کیومرث دانشجو" با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، عملیات رهاسازی آب از سدهای شهرچای و زولا  هر کدام با دبی 15 مترمکعب در ثانیه و سد مهاباد نیز با دبی 20 مترمکب در ثانیه از 26 آبان ماه سال جاری آغاز شد.

البرز، همدان و چهارمحال استان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب

معرفی صرفه‌جوترین ارگان استان تهران

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو، فهرست استان‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب را اعلام کرد.

"بنفشه زهرایی" افزود: مقایسه آمار مصرف آب ساختمان‌های دولتی در استان‌های مختلف طی تابستان 96 و 97 نشان می‌دهد که در استان‌های البرز، همدان و چهارمحال و بختیاری، بیشترین میزان صرفه‌جویی در مصرف آب به ترتیب به میزان 70، 53 و 39 درصد صورت گرفته است.

"رودخانه اترک" پایلوت سوم طرح کلان ملی مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز

حوضه رودخانه اترک و یکی از زیرحوضه‌های آن از سوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان پایلوت سوم طرح کلان ملی مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز کشور انتخاب شد.

دکتر امیر سعدالدین، مدیر طرح کلان ملی مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز کشور با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ کارگروه ملی اجرایی مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز کشور که با حضور مهندس حیدری پوری معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان مذکور برگزار شد، مقرر شد مدل ملی"ارزیابی و مدیریت جامع حوضه‌های طرح کلان" به طور آزمایشی در حوضه رودخانه اترک پیاده‌سازی شود تا ضمن کسب نتایج و اخذ بازخورد، نسخه نهایی تهیه شود.

جدیدترین روش‌ بازسازی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب

مدیران بهره‌برداری فاضلاب کشور جدیدترین روش‌ بازسازی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب را فرا می‌گیرند

مدیران بهره‌برداری فاضلاب کشور، روش‌های نوسازی و بازسازی شبکه‌های جمع آوری فاضلاب با بهره‌گیری از تکنیک "CIPP – UV"را از کارشناسان آلمانی و چینی در شهر اصفهان فرا می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به عنوان میزبان این دوره گفت: این بسته آموزشی در چهار گروه و طی چهار هفته برگزار خواهد شد که هفته نخست آن به آموزش مدیران نظارت بر بهره برداری فاضلاب کلانشهر اصفهان اختصاص داشت و در هفته دوم قرار است کارشناسان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت‌های آبفای تهران و یزد در این دوره حضور یابند.

ارتباط آب و غذا و انرژی اکوسیستم در حوزه های فرامرزی


UNECE روش شناسی برای ارزیابی ارتباطات آب و غذا-اکوسیستم های انرژی در حوزه های فرامرزی را منتشر می کند.

درک تعاملات بین اکوسیستم های آب، غذا، انرژی و آب در حوضه های رودخانه می تواند در حصول اطمینان از نیازهای متداول و غالبا رقابتی به نحو منسجم، حیاتی باشد. این امر در حوزه های فرامرزی بسیار مهمتر است، که در آن شناسایی همکاری های میان بخش و راه حل های سودمند دو طرفه می تواند در کاهش تلفات و درگیری های بالقوه نه تنها در بخش ها، بلکه در سراسر مرزها و نیز از فرایند تصمیم گیری برای افزایش پایداری کمک کند.

ارزیابی رودخانه ها: چگونه مزایای متنوعی از رودخانه ها اقتصاد را پایه ریزی می کنند


صندوق جهانی برای طبیعت (WWF) گزارش جدیدی را برای نیاز فوری تصمیم گیرندگان از بخش دولتی و خصوصی برای شناسایی و ارزش گذاری مزایای متنوع رودخانه ها، از جمله شیلات آب شیرین، دلتای پایدار و کاهش سیل را ارائه می کند.

به طور سنتی، رودخانه ها عمدتا به عنوان منابع آب برای رانندگی موتورهای اقتصادی آبیاری و برق آبی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. با این وجود، رودخانه ها مجموعه وسیعتری از خدمات را ارائه می دهند که مزایای بسیار زیادی را برای مردم، اقتصاد و طبیعت به ارمغان می آورند، اما اغلب این مزایا درک نشده، شناخته نشده یا ارزشمند نیستند و بنابراین برای مدیریت رودخانه یک اولویت نخواهند بود. تا زمانی که مشکالت ناشی از بی توجهی آنها وجود دارد این روال تکرار می گردد.

ارائه مجموعه روش های مدیریت برای کیفیت آب در آکادمی آب سنگاپور


آکادمی آب سنگاپور در 14 تا 18 ژانویه 2019 در سنگاپور دوره آموزشی "کیفیت آب" را برگزار می کند.

دوره پنج روزه کیفیت آب، بخشی از برنامه برجسته آکادمی آب سنگاپور - سری مدیریت آب سنگاپور، با هدف ارائه تمرینات فنی مبتنی بر تمرین برای شرکت کنندگان با عمق و وسعت دانش در موضوع مدیریت کیفیت آب است. مربیان این دوره دارای درجه جهانی در زمینه کیفیت آب و همچنین کارشناسان ارشد با برنامه ریزی عمیق و تجربه عملیاتی هستند.

رابطه بومیان و جوامع محلی با تالاب


امروزه حدود 370 میلیون نفر از مردم بومی در سراسر جهان وجود دارد. اگر چه آنها نسبتا جزئی از جمعیت جهانی هستند، اما بزرگترین بخش تنوع زبانی و فرهنگی در زمین را تشکیل می دهند. اراضی و آبهایی که به طور سنتی توسط اشخاص بومی اشغال شده یا مورد استفاده قرار می گیرند نیز تخمین زده می شود که اکثریت تنوع زیستی باقی مانده در جهان را شامل می شوند.

همانطور که تالاب های تحت حفاظت کنوانسیون Ramsar منطقه ای بزرگتر از مکزیک را پوشش می دهد، سایت های Ramsar با سرزمین های متعدد بومیان و جوامع محلی همپوشانی دارند. بنابراین استفاده عاقلانه و معمول آنها از تالاب ها می تواند نقش مهمی در حفظ این اکوسیستم ها ایفا کند.

یازدهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه برگزار می‌شود

یازدهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه از نهم بهمن‌ماه سال جاری به مدت دو روز با حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان برگزار می‌شود.

این همایش به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه مهندسی رودخانه با تاکید بر چالش‌های همچون تغییر اقلیم، خشکسالی و بحران کمی و کیفی آب رودخانه‌ها برگزار خواهد شد.

60 درصد حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای سال آبی ۹۷ تاکنون ۷۲ میلی‌متر بارندگی در استان رخ‌داده که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "منصور ستوده" در این باره اظهار داشت: متوسط بارندگی در ایستگاه سد اکباتان 62 میلی‌متر بوده که این مقدار در سال گذشته 4.5 و در بلندمدت 47 میلی‌متر بوده است.

وی با اشاره به بیشترین و کمترین بارش‌های رخ‌داده در استان هم افزود: بیشترین مقدار بارندگی در ایستگاه وراینه محدوده مطالعاتی دشت نهاوند با 91 میلی‌متر بوده که این مقدار در سال آبی گذشته 3 و در بلندمدت 69 میلی‌متر بوده است.

دانلود فصلنامه گفت و گوی آب: شماره 21


در حال حاضر 55 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و پیش بینی می شود که تا سال 2050 به میزان به 70 درصد برسد که حدود 90 درصد این افزایش در آسیا و افریقا اتفاق می افتد. افزایش جمعیت ساکن در محیط شهری به رشد روزافزون تقاضا برای آب در این محیط ها ، در کنار افزایش مصرف بیرویه انرژی و غذا به دلیل افزایش سطح رفاء و سبک زندگی، دامن می زند و شهرها مسائل متعددی جدی از جمله تامین آب، کیفیت آب، خطرات آبی چون سیل و پیامدهای ناشی از آب نشست زمین روبرو هستند. از این رو، مسئله مدیریت آب در شهرها، به خصوص در مناطق خشک چون ایران، هر روز پر اهمیت تر می کند. مدیریت آب شهری در مرحله دگردیسی اساسی برای پاسخ به رشد سریع تقاضای شهری برای آب و تاب‌آور کردن سیستم‌های مدیریت آب شهری به تغییر اقلیم است.

تمرکز بر آب و تغییرات آب و هوا


آب نقش مهمی در چگونگی کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیمی دارد. آماده سازی و انطباق با واقعیت های جدید آب و هوایی، یک چالش جدی برای قرن بیست و یکم خواهد بود.

در 8 اکتبر، هیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC) گزارش جدیدی را درباره "گرم شدن جهانی 1.5 درجه سانتیگراد" منتشر کرد و اعلام کرد که محدود کردن گرم شدن کره زمین به 1.5 درجه سانتی گراد نیازمند تغییرات سریع و بی سابقه در تمام ابعاد جامعه است. با منافع واضح برای مردم و اکوسیستم های طبیعی، محدود کردن گرم شدن کره زمین به 1.5 درجه سانتی گراد در مقایسه با 2 درجه سانتیگراد می تواند در کنار تضمین یک جامعه پایدار و متعادل باشد.

مدل سازی فرو نشست زمین با مدل MODFLOW

کادر بسته Package MODFLOW نشان دادن گزینه گزینه.


بسته MODFLOW Subidence) SUB) ابزاری برای شبیه سازی فرونشست آبخوان و تخریب زمین است. بسته SUB شامل توانایی شبیه سازی تراکم در هر دو شرایط الاستیک (قابل انعطاف) و غیر قابل الاستیک (غی قابل انعطاف) را داراست. این همچنین شامل توانایی شبیه سازی interbeds است که در آن زهکشی از interbed فوری (بدون تأخیر) یا با تأخیر است. بسته MOD MODEFLOW SUB می تواند یک پروژه جابجایی عمودی باینری ایجاد کند که توسط GMS خوانده شده و به عنوان یک مجموعه داده در موتور حل MODFLOW در Project Explorer نمایش داده شود. شرح مفصلی ورودی SUB در وب سایت USGS موجود است.

اتلاف آب شهری در ایران 25.5 درصد است

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: هم اکنون میزان هدررفت آب در شبکه‌های توزیع آب شهری کشور ۲۵,۵ درصد است.

هدایت فهمی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب، افزود: کاهش نرخ هدررفت آب در شبکه‌های توزیع آب شهری از جمله وظایف دولت و مدیریت آب کشور است.

بازارهای آب به عنوان یک استراتژی مدیریت


در بسیاری از مناطق جهان، تقاضای آب در شهرها، کشاورزی و صنایع، در حالی رو به افزایش است که محدودیت‌های موجودی آب بیشتر و بیشتر می‌شود. در مناطقی که آب کمیاب است، مدیران آب در تلاش هستند تأمین آب بیشتر را برای تأمین نیازها تضمین کنند. پاسخ‌های مدیریت آب به کمیابی تاکنون تحت سیطره مهندسی عرضه‌گرا بوده، و بر ساخت مخزن‌ها، کانال‌ها، خطوط لوله، چاه‌ها و تأسیسات دیگر تمرکز داشته است. با این همه در سال‌های اخیر، به سبب افزایش هزینه پروژه‌های تأمین آب و دغدغه رو به رشد زیست‌محیطی، تغییر بارزی به سمت نوآوری‌های اقتصادی، از جمله استراتژی‌های مدیریت تقاضای آب پدیدار شده است. در چنین فضایی است که بازارهای آب به شکل فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفته و به کار گرفته می‌شوند. 

شکست سیاست‌های دستوری حوزه آب


کشاورزی در ایران یکی از خصوصی‌ترین بخش‌های اقتصادی است و بیش از ۹۰ درصد آن به‌صورت کاملا رقابتی اداره می‌شود و سهم ۱۰ درصدی از تولید و ۱۸ درصدی از اشتغال را به خود اختصاص داده است. این بخش رکن اساسی در تامین امنیت غذایی بوده و ناپایداری آن می‌تواند منجر به بروز چالش‌های فراوانی در مسیر رشد و توسعه اقتصاد کشور شود. بخش کشاورزی به‌رغم موفقیت نسبی آن نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی، با مشکلات ساختاری متنوعی دست و پنجه نرم می‌کند.

میزان آب تجدیدپذیر کشور 25 درصد کاهش یافته است

معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو:

معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: میزان آب تجدیدپذیر کشور در دوره پنج ساله اخیر، از 140 میلیارد متر مکعب به 105 میلیارد متر مکعب رسیده که حاکی از کاهش 25 درصدی نسبت به متوسط گذشته است. هدایت فهمی با بیان این مطلب، افزود: این میزان آب موجود، در مقایسه با دوره 45 ساله از 19 درصد کاهش برخوردار بوده است.

وی با اشاره به 114 میلیارد متر مکعب متوسط حجم منابع آب تجدیدپذیر طبیعی و تاب‌آوری سرزمینی کشور، میزان منابع آب تجدیدپذیر قابل بهره‌برداری را به‌طور متوسط حدود 70 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و افزود: این بدین مفهوم است که می‌بایست مصارف آب کشور از حدود 100 میلیارد متر مکعب به 70 میلیارد متر مکعب کاهش یابد.

دانلود کتاب قانون آب و نحوه ملی شدن آن


از مقدمه مؤلف:

چون در مورد آب که در تمام شئون حیاتی فردی و اجتماعی و اقتصادی یکی از نیازمندی‌ها و عوامل اصلی و ضروری است، در گذشته مقررات و قوانین کافی که جوابگوی توسعه روزافزون مقتضیات کنونی و تحولات جاری باشد وجود نداشته، بدین جهت با تشکیل وزارت آب و برق این ضرورت به نحو مؤکدی احساس شد که در قوانین و مقررات اجرایی مربوط به آب با توجه به سنت‌ها و مقتضیات اقلیمی و احتیاجات ضروری محلی، منطقه‌های مختلف کشور در حدود نیازمندی‌ها و با رعایت حقوق مکتسبه قانونی افراد و اشخاص طبق قانون مدنی مأخوذ از فقه اسلامی تجدید نظر به عمل آید و طرح تکاملی جامعی درخور احتیاجات و ضروریات جدید تهیه و پس از تصویب به مرحله اجرا گذاشته شود. بدین مناسبت بود که این موضوع مورد توجه خاص وزارت آب و برق قرار گرفت.

فناوری تصفیه آب دریا رونمایی شد


همزمان با ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز؛

همزمان با ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی (RINOTEX2018) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیستم تصفیه آب به همراه کربن اکتیو و فناوری نانو از کشور سوئیس در نمایشگاه بین‌المللی تبریز معرفی و رونمایی شد. این سیستم با هدف تبدیل آب دریا به آب شرب با استفاده از روش نوین به ‌کار گیری کربن اکتیو و فناوری نانو برای اولین بار در جهان معرفی ‌شده است. 

ثبت 27 میلی‌متر بارندگی در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان

در حوضه آبریز درجه‌یک خلیج فارس و دریای عمان از اول مهر تا 8 آبان با گذشت سی و هشت روز از ابتدای سال آبی 98-97 بارشی معادل 27 میلی‌متر رخ داده که در مقایسه با میانگین بلندمدت نیم قرن اخیر(9.7 میلی‌متر)، بیش از 100 درصد افزایش بارش مشاهده می‌شود. مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران با اعلام این خبر، مقدار تجمعی بارش در این حوضه را طی هشت روز اول آبان‌ماه معادل 21.4 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: این در حالی‌است که در مدت مشابه سال گذشته تنها 3/0 میلی‌متر بارش به‌ثبت رسیده است.



آب های زیرزمینی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی علی رقم آنکه بخش مهم ذخایر طبیعی آب شیرین جهان را تشکیل می دهند، به دلیل ماهیت پنهان از چشم خود، همواره بیشترین فشار ها را در استفاده های بی رویه بر خود تحمل کرده و تنش اساسی بیلان داشته های آبی یک محدوده در این بخش رخ داده است. مدل ها و شبیه سازهای کامپیوتری شناخته شده ای در این زمینه وجود دارد که از گستردگی کاملی به منظور مطالعات و مدیریت برخوردار است.



آب های سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های سطحی، اگرچه در دسترس ترین منابع برای بشر محسوب می شوند، اما از نظر پایدار بسیار آسیب پذیر و در عین حال بیشترین آلودگی را دریافت و حمل می کنند. همچنین حوادث شدید آب و هوایی مشخصا و حدقل به صورت بصری، بیشتر بر روی این دسته از منابع قابل شناسایی است. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



آب های زیر سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های زیر سطحی،اهمیت بسیار زیادی در ارتباط یابی بین منابع آب و گیاهان دارند. خشسالی ها و ترسالی ها در این مفهوم خود را بیشتر برای انسان نشان می دهند. در عین حال مهم است که بدانیم اندرکنش آب های زیرزمینی و آب های سطحی بر اساس وضعیت لایه ای که آب های زیرسطحی در آن واقع شده است روی می دهد. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



برنامه نویسی منعطف به زبان پایتون

عنوان مهندسی برازنده فردی است که با معادلات یک علم آشنایی مشخصی داشته باشد. آشنایی با معادلات و مفهومات علم هیدرولوژی امکان کار با زبان های اسکریپت منعطفی چون پایتون را فراهم می کند که در نتیجه بسیاری از مسائل و مشکلات تخصصی و استثنا در مهندسی آب، امکان حل دقیق و کامپیوتری را پیدا کنند.



دریافت داده های مکانی پرکاربرد در مهندسی آب

بخش مهمی از خطا در محاسبات مهندسی، منتشر شده از داده های پایه ضعیف است. در این بخش می توانید به مجموعه گسترده ای از داده های مکانی چه در فرمت رستری و چه وکتوری، به منظور استفاده در نرم افزارهای مهندسی دسترسی داشته باشید. به مجموعه به مرور زمان افزوده می شود. همچنین محتوای پیشین در صورت امکان بروزرسانی می شود.



دریافت داده ها و اطلاعات پرکاربرد در مهندسی آب

دامنه وسیع داده ها و اطلاعات محیطی، الزام به دسترسی مطمئن و بروز از این آمار و اطلاعات را نشان می دهد. با توجه به گستردگی منابع دستیابی به داده در سطح اینترنت، ما در اینجا مجموعه بزرگی از داده ها را جمع آوری کرده ایم. شما می تواند به همراه توصیحات به این محتوا دسترسی داشته باشید.



درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools