دانلود نرم افزار و راهنمای مدل Visual MODFLOW Flex :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود نرم افزار و راهنمای مدل Visual MODFLOW Flex

نرم افزار مدل سازی آب زیرزمینی جریان و انتقال املاح

می توان گفت Visual MODFLOW Flex از تنها یک رابط کاربر گرافیکی بودن برای شبیه سازی آب های زیرزمینی MODFLOW افزون تر است. Visual MODFLOW Flex یک گرد هم آورنده کدهای استاندارد صنعتی برای جریان آب زیرزمینی و انتقال املاح، ابزار مهم و ضروری تجزیه و تحلیل، کالیبراسیون و قابلیت تجسم 3D منحصر به فرد در یک فضای آسان و کاربردی نرم افزاری است.

با Visual MODFLOW Flex، در مدلهای آب زیرزمینی تمام ابزارهای مورد نیاز برای پرداختن به مسائل کیفیت آب در مقیاس منطقه ای، آب های زیرزمینی، و مسائل مربوط به حفاظت از آب وجود دارد.

 

چرا باید ویژوال MODFLOW فلکس را انتخاب نمود؟

ایجاد مدلهای کارامدتر و سریع تر

با مدل سازی مفهومی یکپارچه 3D، شما هرگز به بازسازی یک مدل پس از تهیه آن صرف پیش برد هدف نیاز نخواهید داشت. ورودی های مدل و طراحی شبکه را می توان در هر نقطه از فرایند مدل سازی تغییر داده و اهداف مدل سازی را بروز نمود، و با جمع آوری داده های بیشتر می توان یک درک بهتر از جریانات زیر سطحی به دست آورد.

 

ساده و آسان برای استفاده کاربران

از سال 1995، Visual MODFLOW Flex برای تجسم بصری و آسان جهت استفاده به شکل رابط گرافیکی کاربر شناخته شده است. با Visual MODFLOW Flex، مراحل مدل سازی به راحتی در یک رابط گرافیکی کاربر با فضای کار پیش برنده بصری طی می گردد. و در طی مدل سازی گام های طی شده و بعلاوه گام هایی که لازم است تا طی گردند به نمایش مشخصی در خواهند آمد.

 

صرفه جویی در وقت و پول

Visual MODFLOW Flex تماما در یک محیط نرم افزاری یکپارچه، هر دو روش مبتنی بر مدل سازی مفهومی سه بعدی GIS-پایه و مدل سازی عددی را فراهم می کند. این مسئله موجب کاهش نیاز به نگهداری 3rd party های پرهزینه و ابزار پیش پردازش و بعلاوه حذف روند پر خطای انتقال داده در بازگشت به عقب و جابجایی بین بسته های نرم افزاری مختلف و فرمت های داده خواهد بود.

 
مدل سازی با اطمینان خاطر
قابلیت های مدل سازی مفهومی 3D اجازه می دهد تا شما به راحتی به تفسیر و تجزیه و تحلیل داده های GIS خام در 2D، 3D اقدام نموده و شرایطی را برای نمایش مقاطع عرضی در اختیار داشته باشید. این تضمین کیفیت بصری از داده ها را فراهم کرده و به شما اجازه می دهد تا با به دست آوردن یک درک قوی از المان های زیرسطحی قبل از طراحی مدل عددی روند درست تری را در پیش بگیرید.
 
ساخت مدل های پیچیده تر و بزرگتر
Visual MODFLOW Flex برای جابجائی مقادیر عظیمی از جزئیات، و داده های با وضوح بالا و با پشتیبانی از سیستم عامل 64 بیتی ساخته شده، که در آن شما می توانید از حافظه اضافی موجود بر روی کامپیوتر 64 بیتی بهره گرفته و برای شبیه سازی سیستم های آب زیرزمینی در مقیاس منطقه ای بزرگ و پیچیده استفاده نمایید.
 
ایجاد مدلهای معتبر
با مدل سازی یکپارچه، ورودی ها و خروجی مدل به راحتی در کنار داده های خام میدانی GIS در 3D قابل مشاهده است. این اجازه می دهد تا شما برای اعتبار یابی کار پردازش شده، چگونگی تولید فرم مدل عددی داده ها (لایه مدل، پارامترهای جریان، داده تغذیه) از داده های مدل مفهومی (سیاهه های مربوط به گمانه، داده های GIS) نمایش صحیحی را در اختیار بگذارید. از سطح آب زیرزمینی و خطوط جریان محاسبه شده همچنین می توانید در کنار داده های مدل مفهومی برای تأیید اعتبار مفروضات استفاده کنید.
 
مقایسه ساده بین مدل های متعدد
Visual MODFLOW Flex با طراحی منحصر به فرد اجازه مقایسه مدل های متعدد به شکل کنار به کنار جهت ارزیابی سناریوهای مدل های جایگزین، گسست های شبکه ها و تفاسیر هیدروژئولوژیکی را به آسانی می دهد.
 
 
از نرم افزار Visual MODFLOW Flex به چه منظور می توان استفاده نمود؟
ویژوال MODFLOW فلکس می تواند برای یک آرایه از برنامه های کاربردی آب های زیرزمینی استفاده شود:
  • ترسیم مناطق جذب چاه (شعاع تأثر) برای توسعه ذخیره سازی آب
  • طراحی و بهینه سازی مکان های پمپاژ چاه برای پروژه های آبگیری معادن
  • تعیین مسیر حرکت و مقصد آلاینده و شرایط قرار گیری در مسیر آن برای ارزیابی ریسک
  • شبیه سازی سطح تعاملات آب زیرزمینی
  • مقیاس حوضه/منطقه مدل سازی آب های زیرزمینی
  • ارزیابی سیستم های اصلاحی آب زیرزمینی
  • ذخیره سازی آبخوان و بازیابی (ASR)
 
 
 












نظرات (۳)

  • آواتار کامنت مهدیه

    با سلام

    ببخشید با این نرم افزار می توان مدلسازی فرونشست آبخوان را همانند نرم افزار MODFLOW یا GMS نیز انجام داد؟

    • آواتار مدير سايت:

      مطمئن نیستم. اما میدونم کارایی لازم مثل GMS رو اصلا نداره.

  • آواتار کامنت دانشجو

    منظور من از مثال فرودگاه همان مثالی است که در هلپ نرم افزار ویژوال مادفلو ارائه شده است.

    من میخواهم شبیه سازی کمی جریان با ویژوال مادفلو را سر کلاس ارائه بدم ولی در تحلیل نتایج خروجی مشکل دارم.
    ممنون که پاسخ میدهید.

    • آواتار مدير سايت:

      متأسفانه من با این نرم افزار کار نکردم و تنها با GMS کد MODFLOW را کار کردم.

  • آواتار کامنت دانشجو

    سلام خسته نباشید 

    من تحلیل مثال فرودگاه در شبیه سازی کمی جریان با ویژوال مادفلو را میخواستم .شما میتونید کمکم کنید.ممنون 
    واینکه چه تفاوتی بین ویژوال مادفلو،پی ام وین و ویژوال مادفلو فلکس میباشد

    • آواتار مدير سايت:

      سه نرم افزار معروف برای شبیه سازی مدل MODFLOW عبارتند از GMS و PMWIN و همچینین Visual MODFLOW که نتایج و ورودی ها در هر سه یکسان هست و تحلیل و... همه یکی می باشد و تفاوت تنها در توانایی های نرم افزار ها و Them متفاوت آنهاست (مدل در هر سه یکی می باشد). اما این که نوشتید مثال فرودگاه من متوجه نشدم.

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools