دود آتش دره اسلوکان را پر کرده است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

دود آتش دره اسلوکان را پر کرده است

در منطقه کوهستانی Kootenay در جنوب شرقی بریتیش کلمبیا، دره اسلوکان مهد دریاچه انگشت مانند اسلوکان است که با روستایی به همین نام هم مرز است. در اواخر ژوئیه 2024، چندین آتش سوزی در مناطق وحشی در دو طرف دریاچه اسلوکان دود را به هوا رساند و صدها نفر از ساکنان را مجبور به تخلیه منطقه کرد.



سنجنده OLI-2 (Operational Land Imager-2) در Landsat 9 این تصویر از آتش‌سوزی‌ها را در 27 ژوئیه 2024 به دست آورد. حداقل شش آتش‌سوزی در مجتمع به طور فعال در آن روز سوختند، از جمله نهر Wilson، Nemo Creek، Aylwin Creek، Komonko. آتش سوزی های کریک، مولوی کریک و پوندروسا FSR.


آتش‌سوزی‌ها مقامات را بر آن داشت تا دستور تخلیه مناطق حاشیه دریاچه از جمله روستاهای اسلوکان (انتهای جنوبی دریاچه) و سیلورتون (شمال این صحنه) را صادر کنند. بزرگراه 6 که ساحل شرقی دریاچه را ردیابی می کند، به مدت 40 کیلومتر (25 مایل) بسته شد.


تصویر، دره را نشان می دهد - که از غرب به رشته کوه والهالا و از شرق به رشته کوه اسلوکان محدود شده است - مملو از دود است. طبق به‌روزرسانی عملیاتی سرویس آتش‌نشانی BC، لایه‌های دود، همراه با زمین‌های سخت و پوشش گیاهی خشک، به چالش‌های پیش روی خدمه‌ای که برای مهار آتش‌سوزی با آن‌ها کار می‌کنند افزوده است. گزارش های خبری در 30 ژوئیه خاطرنشان کردند که هوای خنک و مرطوب تا حدودی تسکین یافته است، هرچند وزش باد و رعد و برق همچنان نگران کننده است. به طور متوسط ​​(2012-2022)، صاعقه بیش از نیمی از آتش سوزی های استان را شعله ور می کند.


بر اساس گزارش سرویس آتش‌نشانی بی‌سی‌سی، در سال 2024، آتش‌سوزی‌ها در سراسر استان کانادا بین 1 آوریل تا 30 جولای 874191 هکتار را سوزاند. این بالاتر از میانگین 20 ساله (461,674 هکتار) برای آن محدوده تاریخی است، اما بسیار کمتر از 2,842,275 هکتار است که در مدت مشابه در سال 2023 سوخته است. فصل آتش سوزی 2023 در نهایت به مخرب ترین فصل آتش سوزی استان تبدیل شد.





نظرات (۱)

  • آواتار کامنت فرشید وبسايت

    خداکنه زودتر خاموش بشه

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين


بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

W3Schools


اطلاعات سايت

  • behzadsarhadi@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools