نشست آسیایی و دومین نشست تخصصی ابتکار بین المللی خشکسالی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نشست آسیایی و دومین نشست تخصصی ابتکار بین المللی خشکسالی


هشتمین نشست آسیایی و دومین نشست تخصصی ابتکار بین المللی خشکسالی در مشهد برگزار می‌شود

هشتمین نشست آسیایی G-WADI و دومین نشست تخصصی برنامه ابتکار بین المللی خشکسالی IDI از 19 تا 21 آذر ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

در حاشیه این نشست که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) و برنامه بین المللی آبشناسی یونسکو برگزار می‌شود، کارگاه آموزشی "سازگاری با کم آبی و ارتباط شهرها با حوضه‌های آبریز" نیز پیش‌بینی شده است.

هدف اصلی این رویداد آموزشی تبادل اطلاعات به روز در زمینه راهکارهای جدید سازگاری با کم آبی، همسو با ایده ارتباط شهرها و حوضه‌های آبریز است، که منجر به مدیریت هوشمند آب در شهرها خواهد شد.

اثرات کم آبی بر سایر بخش‌ها به‌ویژه از منظر آب، غذا و انرژی، آشنایی با مفاهیم و تفاوت‌های مقابله، تاب آوری و یا سازگاری، ملزومات سازگاری با کم آبی، مبانی آمایش سرزمین آب محور و تجربیات جهانی، ملاحظات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سازگاری با کم آبی، روش‌های نوین و فنی سازگاری با کم آبی و طراحی شهری آب محور و تجربیات جهانی از جمله محورهای این کارگاه آموزشی به‌شمار می‌رود.

در این نشست که نمایندگان بیش از 15 کشور خارجی حضور خواهند داشت، آخرین دستاوردها، فنون و روش‌های سازگاری با خشکسالی به همراه تجربیات و مطالعات موردی موفق در زمینه مدیریت منابع آب در مناطق خشک و نیمه خشک و ارتباط شهر و آب مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

یکی از برنامه­ های تحت پوشش یونسکو با هدف توسعه شبکه جهانی جمع­ آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات آب و توسعه برای مناطق خشک و نیمه ­خشک است. از ایران علاوه بر کشف رود، طالقان نیز به عنوان حوضه­ های پایلوت G-WADI معرفی شده است. برنامه ابتکار بین­ المللی خشکسالی  IDIدر نوزدهمین اجلاس شورای بین­ الدول برنامه بین ­المللی آبشناسی یونسکو در ژوئیه سال 2010 میلادی در پاریس به تصویب رسید. پس از ابلاغ رسمی برنامه مذکور مرکز منطقه ­ای مدیریت آب شهری – تهران تحت پوشش یونسکو از طرف وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دبیرخانه این برنامه انتخاب شد. هدف این برنامه ایجاد پایگاهی برای به اشتراک گذاری و توزیع و تبادل دانش و اطلاعات مرتبط به موضوع خشکسالی بین نهادهای بین ­المللی فعال در این زمینه است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools