مدل سازی فرو نشست زمین با مدل MODFLOW :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مدل سازی فرو نشست زمین با مدل MODFLOW

کادر بسته Package MODFLOW نشان دادن گزینه گزینه.


بسته MODFLOW Subidence) SUB) ابزاری برای شبیه سازی فرونشست آبخوان و تخریب زمین است. بسته SUB شامل توانایی شبیه سازی تراکم در هر دو شرایط الاستیک (قابل انعطاف) و غیر قابل الاستیک (غی قابل انعطاف) را داراست. این همچنین شامل توانایی شبیه سازی interbeds است که در آن زهکشی از interbed فوری (بدون تأخیر) یا با تأخیر است. بسته MOD MODEFLOW SUB می تواند یک پروژه جابجایی عمودی باینری ایجاد کند که توسط GMS خوانده شده و به عنوان یک مجموعه داده در موتور حل MODFLOW در Project Explorer نمایش داده شود. شرح مفصلی ورودی SUB در وب سایت USGS موجود است.


پنجره بسته SUB

پنجره بسته SUB یک رابط برای اضافه کردن و حذف بین-ابزار های تحت فشار را فراهم می کند. این پنجره به سه زبانه تقسیم شده است. برگه Options شامل گزینه های عمومی همراه با یک جدول برای ویرایش مواد interbed با تاخیر است. زبانه های Interbed و Delay Interbed غیرقابل تأخیر اجازه می دهد interbeds را اضافه کرده و مقادیر آرایه interbed را ویرایش کنند.


زبانه گزینه ها شامل گزینه های عمومی SUB، گزینه های برای ذخیره و راه اندازی مجدد Dstart و مقادیر DHC برای interbeds تاخیر، و ارزش مواد برای interbeds تاخیر است. گزینه ها به شرح زیر هستند:


NN - تعداد گره های مورد استفاده برای تغییر دادن فضای نیمه جهت تقریب توزیع سطح در سیستم های interbeds تاخیری است. پیش فرض ها به صفر می رسد زمانی که هیچ لایه های interbed تعویض مشخص نشده باشد.

AC1 - یک پارامتر شتاب است مورد استفاده برای پیش بینی سطح آب آبخوان در مرزهای بینابینی بر اساس تغییر سطح که برای یک تکرار قبلی محاسبه شده است. مقادیر ممکن است از 0.0 تا 0.6 باشد.

AC2 - یک پارامتر شتابگر است. این یک ضرب برای تغییر سطح آب است جهت محاسبه سطح در یک تکرار جدید. مقادیر ممکن است از 1.0 تا 2.0 باشد.

ITMIN - حداقل تعداد تکرارهایی که برای معادلات یک بعدی جریان در interbeds زمانی که بسته SIP استفاده می شود خواهد بود.

SUB خروجی گزینه ها - یک بخش محاوره ای را که در آن گزینه SUB گزینه های بسته را می توان تنظیم کرد. ارزش ها می توانند یا در فایل خروجی مدل چاپ شوند یا به عنوان یک فایل باینری ذخیره شوند. ذخیره ارزش دیسک (Ifl8) یک فایل باینری را برای جابجایی عمودی ذخیره می کند که در راه حل مدل به عنوان یک مجموعه داده گنجانده شده است.

IDSAVE - روشن کردن این ضامن باعث می شود فایل در پوشه مدل MODFLOW ذخیره شود که می تواند برای ارزش های IDREST جهت اجرای MODEL استفاده شود.

IDREST - روشن کردن این ضامن اجازه می دهد تا یک فایل وارد شود که به عنوان مقادیر راه اندازی مجدد برای interbeds تاخیری در عوض مقادیر Dstart و DHC استفاده شود.

NMZ - تعدادی از مقادیر مواد SUB بسته برای interbeds تاخیر را وارد می کند در صفحه گسترده به صورت زیر. این رقم به طور پیش فرض صفر است، زمانی که تعداد interbeds تاخیر (NDB) صفر است (به عنوان مثال لایه های interbed تعویق ایجاد نشده اند).

مقدار عمودی k - رسانایی هیدرولیکی عمودی برای مواد تاخیری.

مشخصات الاستیک ذخیره سازی - ذخیره سازی ویژه ی انعطاف پذیر برای مواد تاخیری.

مشخصات غیر الاستیک ذخیره سازی - ذخیره سازی خاصی برای ذخیره سازی تاخیری بین مواد.


بدون تأخیر و تعویض زبانه های Interbed

این دو زبانه interbed یک رابط برای ویرایش interbeds فراهم می کند. در صفحه گسترده به سمت چپ، interbeds می تواند اضافه شود و حذف شود. همچنین، لایه مدل interbed را می توان تنظیم کرد. صفحه گسترده آرایه به سمت راست رفتار می کند؛ شبیه به صفحات گسترده ای دیگر. برای ویرایش یک آرایه interbed خاص، ردیف برای interbed مورد نظر را در صفحه گسترده در سمت چپ انتخاب کنید و سپس آرایه دلخواه را از کادر Combo box View / Edit انتخاب کنید. مجموعه داده 2D → Array می تواند برای تنظیم مقادیر آرایه مورد نظر در یک مجموعه داده 2D استفاده شود، در صورتی که شبکه 2D همان تعداد ردیف ها و ستون ها را به عنوان شبکه 3D نشان می دهد. دکمه آرایه 2D Dataset را می توان برای کپی آرایه مشاهده شده به یک مجموعه داده 2D استفاده کرد. اینجا همان محدودیت های اندازه شبکه اعمال می شود. دکمه Constant → Array می تواند برای تنظیم تمام مقادیر در آرایه مشاهده شده به همان ارقام استفاده شود.


بدون Array های Interbed Delay

HC - Array مشخص کننده سطح از پیش تعریف شده بین Interbed. برای یک مدل با یک دوره استرس ابتدایی حالت پایدار، سلول های مدل که در آن سطح precontinolid مشخص شده بالاتر از سطح حالت ثابت است، مقدار HC به سطح حالت پایدار تنظیم می شود. این قسمت واحد طول دارد.

Sfe - Array تعیین ضریب ذخیره سازی اسکلت الاستیک.

SFV - Array تعیین ضریب ذخیره سازی اسکلت نامنظم.

COM - آرایه تعیین تراکم شروع. این بخش واحد طول دارد.


آرایه های Interbed Delay

RNB - Array مشخص کننده n-equiv interbed. این آرایه همچنین برای تعریف دامنه ی حوضه که از بین می رود است. برای سلول های فراتر از اندازه interbed یک مقدار کمتر از 1.0 را وارد کنید.

Dstart - آرایه مشخص کننده سطح شروع. این بخش واحد طول دارد.

DHC - آرایه مشخص کننده سطح جلویی است. برای یک مدل با یک دوره استرس ابتدایی حالت پایدار، سلول های مدل که در آن سطح precontinolid مشخص شده بالاتر از سطح حالت ثابت است، مقدار HC به سطح حالت پایدار تنظیم می شود. این بخش واحد طول دارد.

DCOM - آرایه مشخص کننده تراکم شروع. این بخش واحد طول دارد.

DZ - Array مشخص کننده ضخامت معادل interbed.


کادر بسته MODFLOW SUB که حاوی تبخیر بدون تداخل Interbed است. زبانه Interbed Delay یک طرح مشابه را به عنوان زبانه بدون تاخیر Interbed Delay را دارد.


آموزش پیش نیاز این مدل سازی را در اینجا ببینید.


برای یافتن تمامی مطالب مرتبط با این مطلب در سایت از جستجوی سایت در حاشیه سمت راست و بالای صفجه استفاده فرمایید.


لیست دیگر آموزش های مرتبط

ورود به بخش آموزش های متنی GMS

ویکی نرم افزار GMS

انجمن بحث و گفتگو GMS

کلاس های بین المللی GMS

منابع آموزشی نرم افزار GMS


آموزش های ویدیویی فارسی GMS

آموزش های ویدیویی انگلیسی GMS


دانلود آخرین نسخه نرم افزار GMS


دریافت کرک نرم افزار GMS

دریافت لایسنس ارزیابی (14 روزه)


برای سفارش انجام مدل سازی اینجا کلیک کنید












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools