معرفی مجموعه نرم افزاری مرکز مهندسی هیدرولوژی HEC-HMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




معرفی مجموعه نرم افزاری مرکز مهندسی هیدرولوژی HEC-HMS

     سیستم مدل سازی هیدرولوژیکی (HEC-HMS) برای شبیه سازی فرآیندهای کامل آبی سیستم های حوضه دندریتیک طراحی شده است. این نرم افزار شامل بسیاری از روش های تجزیه و تحلیل آب از قبیل رویداد نفوذ، هیدروگراف واحد، و مسیریابی آب است. HEC-HMS همچنین شامل مراحل لازم برای شبیه سازی مستمر از جمله تبخیر-تعرق، ذوب برف، و محاسبه رطوبت خاک می باشد. قابلیت های پیشرفته ای نیز برای شبیه سازی رواناب مشبک با استفاده از توزیع شبه خطی تبدیل رواناب (ModClark) ارائه شده است. ابزار مکمل تجزیه و تحلیل برای برآورد پارامتر، تجزیه و تحلیل عمیق منطقه، پیش بینی جریان، فرسایش و انتقال رسوب و کیفیت مواد محلول آب در آن فراهم شده است.

     ویژگی های محیط کار این نرم افزار به طور کامل یکپارچه طراحی شده است که در این میان می توان از جمله به یک پایگاه داده، بخش ورود اطلاعات، موتور محاسبات و ابزار نتایج گزارش اشاره کرد. یک رابط یا واسط گرافیکی کاربر اجازه می دهد تا بدون مشکل کاربر بین بخش های مختلف از نرم افزار سویچ نماید. نتایج شبیه سازی در HEC-DSS (سیستم ذخیره سازی داده ها) ذخیره می شود و می تواند در رابطه با نرم افزار های دیگر برای مطالعه آب در دسترس، زهکشی شهری، پیش بینی جریان، تاثیر شهرنشینی در آینده، طراحی سرریز مخزن، کاهش آسیب سیل، طوفان و مقررات دشت سیلابی و عملایات سیستم حوضه استفاده شود.

یک پروژه انجام شده با استفاده از این مدل به همراه آموزش های آن... (کلیک کنید)

   

دریافت آخرین نسخه این نرم افزار... (کلیک کنید)

در نسخه جدید این مدل:

      در حال حاضر توسعه حداکثر بارش محتمل طوفان یک نیاز کلیدی برای مطالعات ایمنی سد و مطالعات دیگر است که در آن ممکن است خطر قابل توجهی زندگی انسان را تهدید کند. استاندارد برای توسعه این طوفان در ایالات متحده گزارش هواشناسی 52 (HMR52) است. CEIWR-HEC در حال حاضر در حال توسعه یک روش رسوب جدید است که در روش HMR52 پیاده سازی شده است. این روش رسوب جدید طرح کلی هر subbasin، الگوی طوفان isohyetal، و دیگر اطلاعات طوفان را به سرعت تشریح و بارش برای هر subbasin را محاسبه می کند.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

     امروزه در مطالعات منابع آب نیاز رو به رشدی برای ارزیابی منابع از منظر عدم قطعیت در فرایند مدل سازی وجود دارد. عدم قطعیت در اندازه گیری های بارش، دما، و دیگر متغیرهای هواشناسی وجود دارد. عدم اطمینان در شرایط اولیه مدل حوضه، مانند رطوبت خاک وجود دارد. پارامترهای عدم اطمینان مدل به علت مشکلات شناسایی پارامتر، بخشی شدن، و مسائل دیگر مطرح می گردند. ساختار عدم قطعیت مدل نیز به عدم اطمینان به طور کلی کمک می کند. CEIWR-HEC در حال حاضر در حال توسعه یک جزء شبیه سازی های جدید برای ارزیابی پارامترها در عدم قطعیت است که اجازه برآورد عدم قطعیت در متغیرهای خروجی نهایی طراحی شده را می دهد.

     بخش نقشه حوضه HEC-HMS در حال حاضر مدرن شده است. این کار به کاربران امکان نمایش فرمت های داده جدید به عنوان پس زمینه نقشه را می دهد. بخش جدید نقشه حوضه، نمایش subbasin را بهبود داده، مسیل ها، عناصر مخزن، و همچنین ورود آسان داده های نقشه برداری برای عناصر را ممکن کرده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools