دریافت پروژه تعیین بهینه ضرائب روندیابی سیلاب به روش تابع جریمه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دریافت پروژه تعیین بهینه ضرائب روندیابی سیلاب به روش تابع جریمه


هدف اصلی در NLP و یا برنامه ریزی غیرخطی، در شکل کلی آن پیدا کردن مقادیر بهینه متغیرهای تصمیم گیری با در نظر گرفتن محدودیت‌ها می‌باشد. در فرمول بندی اینگونه مسائل، هدف پیدا کردن یک نقطه تکین مطلق است ولی واقعیت چه از نظر محاسباتی و چه از لحاظ نظری، در بسیاری مواقع رضایت دادن به نقطه تکین نسبی خواهد بود. به عنوان مثال هنگام جستجوی نقطه کمینه با استفاده از یک روش همگرا شونده، مقایسه مقادیر نقاط همجوار تنها راه حل ممکن است.

در ریاضیات برنامه سازی غیر خطی (Nonlinear programming) (NLP) فرایند حل یک سیستم از برابری‌ها و نابرابری‌ها بر روی مجموعه‌ای از متغیرهای ناشناخته حقیقی، در یک تابع هدف که باید کمینه یا بیشینه شود و بخشی از محدودیت‌های آن غیر خطی است، می‌باشد.

روش تابع جریمه یک روش عددی همگرا شونده به سمت جواب می‌باشد. به عبارت دیگر تا قبل از رسیدن به جواب بهینه، جواب‌های هر مرحله نسبت به مرحله قبل از خود به جواب بهینه نزدیکتر می‌شوند. جواب‌های نهایی نسبت به مقادیر اولیه داده شده به مدل حساس نیستند و در صورتیکه مقادیر اولیه داده شده به مدل بسیار دور از واقعیت باشند، ولی شرایط بالا را داشته باشند، فقط تعداد مراحل رسیدن به جواب بهینه بیشتر می‌شود. در این تحقیق نیز آنچنان که شرح داده خواهد شد، تلاش برای حصول ضرائب روندیابی ماسکینگام به روش برنامه ریزی غیر خطی می‌باشد، با توجه به سهمی ‌بودن هیدروگراف (معادله درجه 2) مقدار ρ برابر 2 در نظر گرفته شده است. با توجه به این که متغیرهای تصمیم گیری در اینگونه معادلات ضرائب C_1، C_2 و C_3 هستند و این اعداد همواره بین 1 و 1- می‌باشند، جواب‌های اولیه x_1  برای هر 3 ضریب، صفر در نظر گرفته شده است. پس با توجه به ماهیت مسأله می‌توان مقادیر اولیه را نزدیک به جواب‌های بهینه انتخاب کرد، تا تعداد مراحل رسیدن به جواب‌های بهینه نهایی کمتر شود.

روش‌های پنالتی کلاس خاصی از الگوریتم‌ها هستند که برای حل مسائل بهینه‌سازی (ریاضیات) مقید به کار می‌روند. در واقع روش پنالتی یک مسئله بهینه‌سازی محدود را با مجموعه‌ای از مسائل بدون قید جایگزین می‌کند. مسائل بدون قید با افزودن یک شرط به تابع هدفی به وجود می‌آیند که متشکل از یک پارامتر پنالتی و میزانی از نقض قید و محدودیت‌ها هستند. زمانی که محدوده‌ها نقض شوند، میزان نقض مخالف صفر و زمانی که محدوده‌ها نقض نشوند، برابر با صفر می‌باشد.

استفاده از پارامترهای پنالتی منفی در سال ۱۹۹۹ در مدل‌سازی محدوده‌های سامانه‌های سازه‌ای، به منظور محاسبه بسامدهای طبیعی با استفاده از روش ریلی-ریتز (Rayleigh-Ritz) معرفی شد. برای چنین مسایلی، نشانه خطای ناشی از نقض شرایط محدودیت، به نشانه ضریب پنالتی بستگی دارد. از این رو، اثبات شده‌است که خطای ناشی از نقض محدودیت با استفاده از روش پنالتی، قابل تعریف و کنترل با استفاده از ترکیبی از پارامترهای پنالتی مثبت و منفی است.

در اینجا شما قادر به دریافت پروژه ای در همین رابطه و تحت عنوان تعیین بهینه ضرائب روندیابی سیلاب به روش تابع جریمه به همراه فایل های محاسباتی می باشید.


دریافت پروژه تعیین بهینه ضرائب روندیابی سیلاب به روش تابع جریمه

حجم فایل: 1 مگابایت

حجم: کمتر از 1 مگابایت

حجم: 4 مگابایت












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools