تعیین جواب بهینه با کمترین هزینه به روش برنامه ریزی عدد صحیح - نمونه مسأله مهندسی آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تعیین جواب بهینه با کمترین هزینه به روش برنامه ریزی عدد صحیح - نمونه مسأله مهندسی آب

فایل های حاضر متشکل از یک مسأله به فرم ذیل و همچنین راهنمای نرم افزار به کار رفته (TORA) به همراه فایل نصبی و یک اسلاید در همین زمینه است.

مسأله:

با توجه به مخزن آب در ارتفاع 150 متری، می خواهیم آب را به چهار گره موجود در خطوط لوله برسانیم، به این گونه که گره شماره یک برداشت آب ندارد. گره شماره دو دارای برداشت آبی معادل با 350 لیتر بر ثانیه، گره شماره سه دارای برداشت آبی معادل با 50 لیتر بر ثانیه، گره شماره چهار برداشت آبی معادل با 100 لیتر بر ثانیه، و گره شماره پنج دارای برداشت 200 لیتر بر ثانیه باشد. طول خطوط لوله و همچنین محدودیت فشار در لوله ها، بعلاوه محدودیت سرعت و هزینه ها و اقطار در جداول فایل پیوستی آمده است.

کمترین هزینه برای این تاسیسات چه مقدار است؟


اما درباره نرم افزار بهینه سازی TORA:
نرم افزار TORA یک الگوریتم به مانند مجموعه ای از دستورالعمل ها و برنامه های ریاضی می باشد. در واقع TORA یک سیستم بهینه سازی در یک حیطه از تحقیق در عملیات است. قابلیت منو محور و تحت ویندوز بودن، TORA را به یک نرم افزار کاربر پسند تبدیل کرده است. این نرم افزار قادر به حل مسائل خطی به صورت گرافیکی و همچنین دارای ویژگیِ تولید نمودار های Critical Path Method و ایجاد  search-tree می باشد.
TORA می تواند به دو شکل خودکار و یا خودآموز عمل کند. که حالت خودکار به ارائه جواب نهایی مساله به صورت فرمت ارائه شده در بسته های تجاری می پردازد، درحالی که فرم خودآموز رسیدن به جواب نهایی را گام به گام بدست می دهد. به این صورت TORA با نمایش الگوریتم های محاسباتی به کاربران فرصت بازبینی درک خود از نرم افزار با باز خوردی مفصل و فوری را می دهد.
گزینه هایی برای مدل های مختلف تحقیق در عملیات  شامل برنامه ریزی خطی گرافیکی، :LPP  مدل حمل و نقل، برنامه ریزی عدد صحیح، مدلهای صف بندی، CPM/PERT، تئوری بازی ها ، ماتریس وارون، معادلات خطی و غیره در این سیستم  ارائه شده است.

حجم: 1 مگابایت
حجم: کمتر از 1 مگابایت

حجم: 3 مگابایت

حجم: 2 مگابایت

حجم: 4 مگابایت












نظرات (۴)

  • آواتار کامنت AmirHossein Esmaeili

    سلام وقتتون بخیر.  رمز رو از کجا بیاریم

    • آواتار مدير سايت:

      آدرس سایت هست

  • آواتار کامنت اسی

    ببخشید کدشو از کجا گیر بیارم

  • آواتار کامنت ابوالفضل

    سلام و خسته نباشید 

    رمز فایل رو باید از کجا بگیریم تو سایت همراه فایل نبود اگه یه راهنمایی کنید ممنون میشم

  • آواتار کامنت حکیمیان

    سلام و خسته نباشید

    برای داشتن رمز فایل نرم افزار دانلود شده حتما لازمه عضو باشیم یا امکان استفاده اش بدون عضویت هست...چون من رمزی داخل سایت برای فایل ها ندیدم

    • آواتار مدير سايت:

      خیر نیازی به عضویت نیست رمز داخل ایمیل شما نوشته شده. دستی تایپ کنید.

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools