دانلود پروژه آماده آبیاری نواری - تحقیق تکمیل آبیاری تیپ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود پروژه آماده آبیاری نواری - تحقیق تکمیل آبیاری تیپ

بخش هایی از این نوشتار در ذیل آماده است:

پدیده رشد جمعیت در کشورهای درحال‌ توسعه و تنوع مواد غذایی و مصرف بالای آن در کشورهای پیشرفته باعث شده است که نیاز تقاضای جهانی به غذا به میزان که در تاریخ سابقه نداشته افزایش یابد. در سال های گذشته افزایش تولید محصولات زراعی اکثراً از طریق افزایش و توسعه سطح زیر کشت انجام می‌گرفته است ولی در سال های اخیر قسمت اعظم افزایش تولید متکی برافزایش تولید محصول در واحد سطح بوده است.یکی از مهم‌ترین محدودیت‌ها برای توسعه بخش کشاورزی آب است و ازجمله برگ خریدهای مهم در بالا بردن تولید در واحد سطح استفاده صحیح از این ماده حیاتی هست. آب کالایی باارزش و غیرقابل جایگزین در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهاست و نقش محوری آن را در آمایش سرزمین، توسعه زیرساخت‌ها و حفظ تعادل اکوسیستم‌ها و محیط‌ زیست نمی‌توان انکار کرد.  در مناطق خشک و نیمه‌خشک به دلیل محدودیت بیشتر منبع آب، ضروری است برای آبیاری محصولات زراعی از سیستم آبیاری جدید و راندمان بالا استفاده گردد تا ضمن صرفه‌جویی در آب از مزایای دیگر این سیستم‌ها شامل یکنواختی آب و امکان آبیاری اراضی دارای توپوگرافی نامنظم بهره‌مند شد. با استفاده از این روش‌های آبیاری می‌توان با مقدار آب سالم(نسبت به آبیاری ثقلی یا سطحی) سطح زیر کشت آبی را به دلیل بالا بودن راندمان سیستم گاهی تا 3 برابر افزایش داد و حتی با مصرف مقدار آب کمتر نسبت آبیاری متداول(آبیاری سطحی) محصول بیشتری تولید نمود. در ایران همانند دیگر مناطق خشک و نیمه‌خشک جهان جهت استمرار تولید محصولات زراعی به همراه استفاده از گیاهان مقاوم به کم‌آبی، مدیریت مصرف آب نیز باید مدنظر قرار گیرد. جمعیت ایران نسبت به جمعیت دنیا در حدود یک درصد است درصورتی‌که سهم ایران از منابع آب شیرین دنیا حدود 36% است. در حال حاضر 93% از منابع آب قابل‌دسترس کشور برای آبیاری در بخش کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرد. از طرف دیگر طبق مصوبات دولت بایستی سهم کشاورزی از کل منابع آب به رقمی کمتر از عدد فوق (حدود 87%) برسد. لذا ضرورت دارد با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای روش‌های آبیاری که دارای راندمان بیشتری هستند از آب قابل‌دسترسی حداکثر استفاده را ببریم. همچنین با توجه به محدودیت منبع آب‌وخاک و نیاز به تولید غذای بیشتر استفاده از روش آبیاری باراندمان بالا (علی‌رغم هزینه سرمایه‌گذاری زیاد) به‌خصوص برای محصولاتی که نیاز آبی بالایی دارند توجیه‌پذیر هست. نتایج بررسی تحقیقات انجام‌ شده در داخل و خارج از کشور نشان داد با توجه به عملکرد هیدرولیکی بالای روش‌های نوین آبیاری در توزیع یکنواخت‌تر آب در مزرعه، افزایش بازده و کارایی بالای مصرف آب در این‌گونه روش‌های آبیاری، استفاده هر چه بیشتر از آن‌ها به‌منظور مواجه با کمبود آب و افزایش سطح زیر کشت محصولات عمده و استراتژیک، یک راهکار اساسی بشمار می‌رود.

 

آبیاری

آبیاری ازنظر علمی تعابیر مختلفی دارد اما به معنای واقعی کلمه ، پخش آب روی زمین جهت نفوذ در خاک برای استفاده گیاه و تولید محصول هست. هرچند فقط 15 درصد از زمینه‌ای کشاورزی دنیا تحت آبیاری قرار دارند و 85 درصد بقیه به‌صورت دیم و بدون آبیاری مورداستفاده قرار می‌گیرند اما نیمی از تولیدات کشاورزی و غذای مردم جهان از همین زمینه‌ای آبی حاصل می‌شود. که این خود نشان‌دهنده اهمیت و نقش آبیاری در بخش کشاورزی است.

 

منابع آب آبیاری عبارت‌اند از:

• بارش‌های آسمانی شامل برف و باران.

• آب‌های سطحی شامل رودخانه‌ها – سدها – مخازن آب – دریا – برکه‌های آب شیرین – یخچال‌ها و …

• آب‌های زیرزمینی شامل چاه – قنات – چشمه.

 

اهداف آبیاری:

آب برف و باران به‌تنهایی برای محصولات کشاورزی کافی نیست به‌ناچار باید با آبیاری این نیاز برطرف شود از اهداف آبیاری می‌توان به موارد زیر را ذکر کرد:

 

  • تأمین رطوبت لازم برای رشد گیاه
  • کم کردن خطر یخبندان
  • از بین بردن و یا کم کردن نمک موجود در گیاه
  • حاصل خیز کردن و اصلاح اراضی کم قوت و شنی به کمک آب‌هایی که دارای املاح معدنی هستند.
  • ایجاد سهولت و امکان اجرای عملیات زراعی
  • کنترل درجه حرارت برای رشد بهتر گیاه.
  • طراحی یک سیستم آبیاری

 

یک سیستم آبیارى باید طورى طرّاحى شود که همواره آب موردنیاز زمین را در زمان معین و به مقدار مشخص تأمین نماید. باوجوداینکه عملیات انتقال آب به زمین نیز بخشى از طرح آبیارى محسوب می‌شود اما آنچه به‌عنوان سیستم آبیارى موردتوجه و بررسی هست، تدابیری بکار رفته در مزرعه برای تأمین آب به گیاه هست . طرح آبیارى باید طوری باشد که بتوان مدیریت‌هاى لازم را در مزرعه اعمال کرد. برخی از مدیریت‌های داخل مزرعه را مى‌توان به کم آبیارى‌ها، آبیارى‌هاى تکمیلی، آبیارى یک‌درمیان جویچه ها و امثال آن دانست.

 

افرادی که تمایل به دریافت یک پروژه عملیاتی (اجرا شده) ازآبیاری قطره ای به همراه آموزش آن را دارند به ایــــنجا مراجعه فرمایند.

 

محتوایت این بسته:

متن بالا بخشی ابتدایی از تحقیق 61 صفحه ای درباره آبیاری تیپ و انواع آن است که شما می توانید در ادامه فایل Word این تحقیق را با پرداخت هزینه مذکور تهیه فرمایید.

_______________________________________________________

corbeille_propre_vide_box

قیمت 8 هزار تومان

دریافت اینترنتی

(حجم کل دانلود: 3 مگابایت) - لینک دائمی

درگاه واسط بانکی زرین پال:

 

لطفا پیش از پرداخت متن ذیل را با دقت بخوانید:












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools