سوئیت SOBEK یک مجموعه مدل سازی قدرتمند رودخانه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سوئیت SOBEK یک مجموعه مدل سازی قدرتمند رودخانه

Delft3D Mesh انعطاف پذیر (Delft3D FM) با قابلیت شبکه 1D برای مدل سازی رودخانه، جانشین SOBEK


سوئیت SOBEK

در سراسر جهان، نیاز روزافزون به راه حل های جامع کنترل آب وجود دارد. ما برای محافظت از آب اضافی به منظور توسعه ایمنی زندگی در مناطق دلتا و حوضه های رودخانه نیاز داریم. سیستم های آب ما نیز باید مشخص و پایدار باشند. برای حمایت از مقامات آب، شرکت های مشاوره، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها در سراسر جهان، Deltares یک مجموعه مدل سازی 1D / 2D را به نام SOBEK برای راه حل های جامع آب ارائه می دهد.

SOBEK یک مجموعه مدل سازی قدرتمند برای پیش بینی سیل، بهینه سازی سیستم های زهکشی، کنترل سیستم های آبیاری، طراحی سرریز فاضلاب، مورفولوژی رودخانه، نفوذ نمک و کیفیت آب سطحی است. ماژول های موجود در مجموعه مدل سازی SOBEK شباهت های پیچیده و فرایندهای مرتبط با آب را تقریبا در هر سیستم شبیه سازی می کنند. این ماژول ها پدیده ها و فرایندهای فیزیکی را به صورت دقیق در سیستم های یک بعدی (1D) و شبکه های افقی دو بعدی (2D) نشان می دهد. این ابزار ایده آل برای هدایت طراح در استفاده بهینه از منابع است.


زمینه های کاربرد

SOBEK یک مجموعه مدل سازی است که برای مقامات مدیریت آب و مشاوره های مدیریت آب طراحی شده است. اما برای چه نوع مدل سازی و تجزیه و تحلیل مناسب است:


سیستم های آبیاری و زهکشی / سیستم های روستایی: هیدرولیک کانال باز

سیستم های رودخانه

سیستم های فاضلاب و زهکشی شهری (لوله های بسته، جریان لوله)

شبیه سازی سنوات غرقاب و سیلاب

پیش بینی کیفیت آب

و طراحی و بهینه سازی سیستم های کنترل برای اتوماسیون کانال و آبراه


عملکرد

SOBEK به طور مشترک با موسسات دولتی هلند و سازمان های دولتی، موسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها و مشاوران خصوصی در سراسر جهان توسعه یافته است.


رویکرد یکپارچه

SOBEK یک محیط نرم افزاری برای شبیه سازی تمام مشکلات مدیریت در زمینه های سیستم های رودخانه و استوایی، سیستم های زهکشی و آبیاری و سیستم های فاضلاب و طوفان ارائه می دهد. این اجازه می دهد تا برای ترکیب جریان در لوله های بسته، کانال های باز، رودخانه ها جریان های خشک، و همچنین انواع شرایط هیدرولیک، هیدرولوژیکی و فرآیند های محیط زیست مناسب باشد.


موتور شبیه سازی قدرتمند

موتور شبیه سازی هیدرودینامیک 1D / 2D هسته محاسباتی SOBEK است. این موتور به شبیه سازی ترکیبی از جریان لوله، رودخانه، کانال و زمین از طریق اتصال ضمنی معادلات جریان 1D و 2D امکان می دهد. SOBEK ابزار ایده آل برای مطالعه اثرات تخریب سد، سیل رودخانه، تخریب دایک، سیل شهری و غیره است.


عملیات عددی قوی

موتور شبیه سازی هیدرودینامیک 1D / 2D با یک طرح بسیار محکم برای محاسبات عددی مجهز شده است. این امر همچنین ساختار محافظت از جرم را حتی در صورت انتقال از طریق شکل های متقاطع ناگهانی متفاوت حفظ می کند. این موتور ترکیبی از محاسبات جریان فوق بحرانی و فوق بحرانی در مقیاس های انتخاب شده توسط کاربر است. این کار سیل و خشک کردن کانال ها را بدون استفاده از روش های مصنوعی مانند شکاف Preissmann انجام می دهد.


بازده عددی

موتور شبیه سازی هیدرودینامیک 1D / 2D یک الگوریتم راه حل عددی بسیار کارآمد دارد. الگوریتم بر مبنای ترکیبی بهینه از حداقل حل کننده مستقیم جستجوی اتصال و روش conjugate gradient است. همچنین یک گام متغیر گام زمانی را انتخاب می کند، که باعث می شود زمان محاسبات هر زمان که امکان پذیر است، متوقف شود.


اندازه مدل

اندازه مدل تنها با اندازه حافظه داخلی رایانه مورد استفاده محدود می شود.


چگونه SOBEK را دریافت کنیم؟

جدیدترین سوئیت SOBEK کاملا معتبر نسخه 2.15.003 است. این نسخه از طریق بسته های خدمات SOBEK ما موجود است. شما می توانید به راحتی این محصولات را از طریق software@deltares.nl سفارش دهید و سپس نرم افزار را از طریق پورتال دانلود ما دانلود کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools