تبدیل منابع غیر قابل مشاهده آبخوان ها به منابع قابل مشاهده :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تبدیل منابع غیر قابل مشاهده آبخوان ها به منابع قابل مشاهده


در جشن روز جهانی آب در 8th Forum World Water در برازیلیا در تاریخ 22 مارس، فرآیند 'بررسی اجمالی آب های زیرزمینی: تبدیل منابع غیر قابل مشاهده به منابع قابل مشاهده' آغاز شد.

کشف منابع جهانی آب زیرزمینی ناشناخته به دلیل فعالیت های انسانی و تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است. پاسخ ما به این فشار اغلب کافی نیست، همچنین به دلیل آگاهی محدود از اهمیت منابع آب زیرزمینی این امر رخ داده است. این اکتشافات آب های زیرزمینی آماده ظهور ملزومات و اعتبارات آبهای زیرزمینی است که در طیف وسیعی از فعالیتهای اعضا و شرکا UN-Water قرار دارد. این هدف به منظور اطلاع رسانی در مورد فعالیت های مربوط به آب های زیرزمینی، ارتقاء دانش و همکاری و افزایش آگاهی در مورد مهم ترین منبع پنهان: آب های زیرزمینی است.


آژانس ها و برنامه های سازمان ملل همراه با شرکای بین المللی خود با بسیاری از مسائل مربوط به آب های زیرزمینی روبرو هستند: از تالاب تا تولید مواد غذایی، از بهداشت تا تغییرات آب و هوایی. با توجه به تنوع و پیچیدگی مسائل، اغلب دشوار است که نقش آب های زیرزمینی را شناسایی کرده و آن را در یک فرایند تصمیم گیری مناسب قرار دهیم. درک مکمل های دیگر مسائل و استفاده از تجربه آب های زیرزمینی در جای دیگری نیز آسان نیست.


این مرور کلی برخی از واقعیت ها و ارقام جالبی را نشان می دهد که مشخص کننده تنوع، شباهت و هم افزایی در فعالیت های مربوط به آب های زیرزمینی در جامعه عضو و مشترکین سازمان ملل متحد است. این در درک اتصالات آب های زیرزمینی با سلامتی، مهاجرت، گردشگری، تنوع زیستی و بسیاری دیگر از بخش های حیاتی زندگی ما مفید است. به این ترتیب، این نظرسنجی همچنین می تواند با ایجاد انگیزه اضافی برای در نظر گرفتن مجوز های مشترک در سراسر بخش ها (مرزهای سازمانی، بخش ها، اداری ...) منابع غیر قابل مشاهده را به منابع قابل مشاهده تبدیل کند.


دانلود گزارش 8th Forum World Water












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools