اطلس زنده منابع آب جهان - ArcGIS Living Atlas :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




اطلس زنده منابع آب جهان - ArcGIS Living Atlas

 
 
مقدمه
اطلس زنده جهان، مجموعه ای در حال تحول و توسعه از اطلاعات جغرافیایی معتبر و آماده برای استفاده از ESRI است. این نقشه شامل تصاویر، تصاویر پایه، جمعیت شناسی و شیوه زندگی، چشم انداز، مرزها و مکان ها، حمل و نقل، عوارض زمین، سیستم های شهری، اقیانوس ها و نقشه های تاریخی است که می تواند با داده های کاربر ترکیب شود تا نقشه ها، صحنه ها و برنامه ها ایجاد شود و تحلیل انجام شود. در پورتال ArcGIS Enterprise شما اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید از ArcGIS Online به اطلس جهانی اطلاعات دسترسی پیدا کند. اگر پورتال شما به اینترنت متصل نیست، مدیر پورتال شما می تواند مجموعه ای از اطلس زنده از لایه های مرزی جهان را به طور مستقیم به پورتال برای استفاده در نقشه ها، صحنه ها و تجزیه و تحلیل منتشر کند.
 
شما می توانید از محتویات اطلس زنده به تنهایی یا در ترکیب با محتوای خود برای ایجاد نقشه ها، صحنه ها و برنامه ها و تجزیه و تحلیل در Map Viewer یا Insights for ArcGIS استفاده کنید. شما می توانید لایه های جانبی را به طور مستقیم به نقشه یا صحنه خود اضافه کنید. شما همچنین می توانید گالری نقشه ها و برنامه های اطلس را برای پیدا کردن مطالب مورد نیاز خود مرور کنید.
 
ArcGIS Living Atlas برای جهان، مجموعه ای از اطلاعات جغرافیایی از سراسر جهان است. این اطلس شامل نقشه ها، برنامه ها و لایه های داده برای حمایت از کار شما است. ArcGIS Living Atlas در ذیل سازمان ESRI توسعه یافته است.
در واقعع Atlas of Living of the World بهترین مجموعه GIS با ساختاری معتبر و آماده برای استفاده در GIS است. این امکان دسترسی به بسیاری از داده های پایه در مورد آب فراهم می کند.
 
در مجموع نقشه ها و اطلاعات شامل موارد ذیل است. که از این میان برخی مختص ایالایت متحده و یا اروپا می باشند.
بخش 1 - رودخانه ها
بخش 2 - چشم انداز
بخش 3 - آب و هوا
 
در زیر انواع داده هایی که تا زمان معرفی این پست در اطلس زنده موجود است را می بینید:
 
رودخانه ها
ساده ترین راه اضافه کردن رودخانه ها و دریاچه ها به نقشه وب شما، Global Hydro Reference Overlay است. هر چه موقعیت و مقیاس خود را  دقیق تر داشته باشید، این ابزار بر اتصالات هیدرولوژیکی چشم انداز تأکید می کند. و با استفاده از میانگین سالانه جریان می توان به دقت نشان داد اندازه نسبی رودخانه ها در سراسر جهان به چه صورت است. در ایالات متحده، شما همچنین به هیدروگرافی با وضوح بالا از NHD دسترسی خواهید داشت.
 
جریانات
اندازه گیری های زمان واقعی از جریان سنج ها به برنامه Esri از طریق برنامه Maps Community ارسال می شوند. ده ها نفر از همکاران ما از سراسر جهان، مشاهدات زنده را به این نقشه ارسال و به توسعه وب نقشه کمک می کنند. اگر کاربر ایالات متحده هستید مدل ملی آب را اضافه کنید تا برای هر رودخانه در ناحیه NHD را پیش بینی کنید.
 
آلودگی آب
تحت قانون آب پاک، تمام تاسیساتی که آلودگی به آبهای سطحی ایالات متحدین را تخلیه می کنند، مجوز از سیستم تخلیه تخلیه آلودگی ملی (NPDES) را دارند. این نقشه موقعیت آنها را نشان می دهد، و البته با استفاده از Word Hydro Reference Overlay برای تأکید بر اتصالات هیدروگرافی.
 
سیل
لایه سیلاب ملی از FEMA یک نقشه خطر سیلاب را در سراسر ایالات متحده فراهم می کند و میزان قانونی 100 سال سیلاب را برای اهداف بیمه تعیین می کند.
 
چشم انداز آب
آبی که از یک رودخانه عبور می کند از جایی دیگر آمده و ویژگی های چشم انداز این حوضه تعیین زمان و شیمی جریان آن است.
 
پوشش زمین
مهمترین متغیر تأثیرگذار بر کیفیت آب، استفاده از زمین است. داده های جهانی از BaseVue و یا آژانس فضایی اروپا و در ایالات متحده در دسترس است. در این مورد پایگاه ملی پوشش زمین (NLCD) اطلاعات بیشتر را فراهم می کند.
 
تالاب ها
ایالات متحده همچنین دارای فهرست دقیق ملی تالاب ها است. تالاب ها دارای تعدادی از خدمات ارزشمند اکوسیستم هستند، از جمله حذف مواد مغذی، حفظ رسوب و کاهش جریان.
 
خاک
مجموعه داده SSURGO حاوی اطلاعاتی با ارزش است که از بیش از 150 متغیر توسط Esri استخراج شده و به Atlas Atlas اضافه شده است. کلاس زهکشی خاک در سمت چپ نشان داده شده است و چندین لایه دیگر برای مدل سازی هیدرولوژیکی ارزشمند در زیر آن آورده شده است.
 
آب و هوا
بسیاری از متغیرهای آب و هوایی، مانند بارش و تبخیر-تعرق، به صراحت درباره آب می باشند. دیگرا موارد، مانند دمای هوا و سرعت باد، حز آن نیستند، اما آنها نیروهای اصلی رانندگی چرخه هیدرولوژیکی هستند. درک الگوهای آب و هوایی تاریخی و پیش بینی تغییرات آب و هوایی، کلید مدیریت خوب منابع آب است.
 
آب و هوای زمان واقعی
مشاهدات سرعت باد فعلی و دمای هوا در سراسر جهان از طریق Atlas of Living در دسترس هستند. این نقشه هر 15 دقیقه به روز می شود.
 
خشکسالی
شدت خشکسالی در حال حاضر در ایالات متحده به وسیله مانیتور خشکسالی ایالات متحده براساس اطلاعات مربوط به رطوبت، بارش و جریان جریان خورشید است. این لایه به صورت هفتگی به روز می شود.
 
داده های تاریخی
اطلس زنده شامل 16 سال از داده های آب و هوایی تاریخی از سیستم اطلاعات جهانی زمین اطلاعات (GLDAS) ناسا است. این نقشه برفک ماهانه را نشان می دهد؛ بارش، تبخیر تعرق، رواناب و رطوبت خاک نیز در دسترس است.
 
پیش بینی کوتاه مدت
سرویس ملی هواشناسی از مدل های هواشناسی برای پیش بینی بارش در 72 ساعت آینده در سراسر قاره آمریکا استفاده می کند. این لایه به صورت ساعتی به روز می شود تا اطمینان حاصل شود که همیشه شامل پیش بینی های جاری است.
 
پیش بینی طولانی مدت
آب و هوا هر روز تغییر می کند، بعلاوه آب و هوای دهه ها تغییر می کند. این نقشه نشان می دهد که چگونه مدل سیستم آب و هوا جامعه (CCSM4) در پیش بینی میانگین بارش سالانه تا سال 2050 تغییر خواهد کرد.
 
نقشه ابتدای پست شمارا به این اطلس متصل می کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools