استراتژی بهبود دقت موقعیت مکانی مجوزهای منابع آبی - بخش اول :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




استراتژی بهبود دقت موقعیت مکانی مجوزهای منابع آبی - بخش اول


قدیمی ترین و بزرگترین منطقه مدیریت آب در فلوریدا یک استراتژی برای بهبود دقت موقعیت مکانی مرزهای مجوز در نظر دارد که در GIS نگهداری و توسعه داده شده است. با استفاده از مرزهای بسته، که دارای دقت افقی بوده و با استانداردهای دقت ملی نقشه ها را برابری می کند، اداره ناحیه مجبور به انجام معامله ای بزرگ برای بهبود قابل توجه در دقت مکانی نیست.


اداره آبرسانی فلوریدا جنوبی (SFWMD)، که مجوز برای استفاده از آب مصرفی و مدیریت آب سطحی را صادر می کند، نیاز به بهبود صحت افقی مجوز های خود برای حمایت بهتر از فعالیت های نظارتی دارد. حدود نیمی از این مجوزها مجوز منابع زیست محیطی است که هرگز منقضی نمی شوند و نیم دیگر مجوز مصرف آب مصرفی است که برای 20 سال معتبر است.


مجوز ها توسط مهندسان، دانشمندان علوم زیستی، هیدرولوژیست ها و کارکنان انطباق برای تصمیم گیری آگاهانه در طول پروسه بازبینی درخواست و برای پذیرش پس-آزمون استفاده می شود. به همین علت مهم است که حتی قدیمی ترین مجوزها به صورت دقیق در GIS به تصویر کشیده شود.


این ناحیه اولین مجوز خود را در سال 1972 صادر کرد. از آن زمان، واحد GIS با استفاده از نمونه های با کیفیت متفاوت برای گرفتن این ویژگی ها استفاده کرده است. از سال 1972 تا 1987، مجوزها به طور مستقیم بر روی نقشه های چهار ضلعی توپوگرافی ایالات متحده و نقشه ها و پوشش های میالار 1: 24،000 نقشه های ایالات متحده کشیده شد. از سال 1988 تا 1995، مرزهای مجوز با استفاده از SPOT 10 متری پانکروماتیک و تصاویر اسکنر چند بعدی 20 مگابایتی به عنوان پایه دیجیتالی رقومی شدند. از همان ابتدا در سال 1995، نقشه های چهار ضلعی عددی دیجیتالی 1 میل برای همین هدف مورد استفاده قرار گرفت.


در سال 1999، basemaps بسته به استفاده از مکان های مجوز در برخی، اما نه همه شهرستان ها آغاز شد. مجوزها به مرزهای بسته متصل می شوند تا بسته ها بتوانند به عنوان کنترل برای اندازه گیری صحت افقی مجوز استفاده شوند. در صورت وجود همبستگی قوی بین دو مرز، مرزهای بسته ممکن است مرزهای مجوز را جایگزین کنند. امروزه همه مجوزها به صورت سطح بسته دیجیتالی می شوند. با این حال، GIS حاوی اطلاعاتی از سال های گذشته است که از دقت شرطی برخوردار است.


اداره مقررات SFWMD از سال 1991 از محصولات Esri استفاده کرده است، زمانی که مجوزها در پوششهای ARC / INFO ذخیره شده و با استفاده از یک سیستم منو در ARC Macro Language - AML ویرایش شده است. امروزه این مجوزها در یک پایگاه داده ArcSDE ذخیره می شوند و با استفاده از فرمت ArcMap که در #C نوشته شده است ویرایش شده است. اکثریت توابع عصاره، ترجمه و بارگذاری (ETL)، از جمله اسکریپت های تجزیه و تحلیل فاز بافر-روکش و اصلاح، در پایتون کدگذاری شده اند.


ادامه دارد...

ترجمه: سایت بیسین












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools