وجود آمار و اطلاعات دقیق و اهمیت آن در کنترل خشکسالی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




وجود آمار و اطلاعات دقیق و اهمیت آن در کنترل خشکسالی

وجود آمار و اطلاعات دقیق در موفقیت کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تعیین کننده است

وزیر نیرو گفت: وجود آمار و اطلاعات دقیق از منابع آب در موفقیت کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تعیین کننده است. رضا اردکانیان که به منظور شرکت کنفرانس سازمان جهانی هواشناسی (wmo) به سوئیس سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) به‌عنوان سخنران اصلی درجمع متخصصان این حوزه به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه بینش هیدرولوژیکی در مرتبه اولی نسبت به کسب اطلاعات و جمع آوری داده ها قرار دارد، عنوان کرد: سبک مدیریت منابع آب در ایران از دیر زمان، گواه وجود بینش عمیق در این مقوله به‌رغم دسترسی به ابزار پیشرفته در دوران گذشته است.

وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو نه تنها سهم بزرگی در فراهم نمودن داده‌های هیدرولوژیکی کشور به عهده دارد بلکه به مطالعات وتحقیقات عمقی در زمینه عدم قطعیت ها و تلاش بیش از پیش در دسترسی به آمار واطلاعات کیفی منابع آب همت می‌گمارد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی منطبق بر آخرین دستاوردها و ظرفیت سازی مستمر در این زمینه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، تصریح کرد: شرایط ناخوشایند در برخی مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا منجر به وقفه در پایش و تولید داده‌ها در برهه‌های زمانی شده است. در نتیجه پایش دقیق و پیش بینی پدیده ریزگردها در منطقه با چالش روبرو شده است.

اردکانیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با راهبری وزارت نیرو مبادرت به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کرده و نقش آمار و اطلاعات دقیق در توفیق این حرکت تعیین کننده است.

وی یادآور شد: وزارت نیرو در برنامه های مصوب ملی خود بویژه به پایداری و توسعه شبکه های اطلاعات ملی، تسهیل در سامانه های بهره برداری از داده ها، تضمین کیفیت و رویکردهای بین رشته ای در این زمینه توجه دارد.

وزیر نیرو به نقش تعیین کننده سازمان جهانی هواشناسی در پشتیبانی و تسهیل گری در این بخش اشاره کرد و افزود: برای ایفای نقش کلیدی در زمینه محوریت آمار واطلاعات هیدرولوژیکی و آب شناسی در منطقه خود اعلام آمادگی می‌نماییم.

پس از این نشست، اردکانیان از پروژه استفاده طبیعی از آب دریاچه شهر ژنو برای گرمایش و سرمایش و همچنین سیستم تهویه مطبوع منازل این شهر بازدید کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools