دانلود گزارش امنیت آبی برای زندگی بهتر :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود گزارش امنیت آبی برای زندگی بهتر


امنیت آبی، از چالش‌های شاخص روزگار ما به شمار می‌آید. تا میانه قرن بعدی، بیش از 40 درصد جمعیت جهان در شرایط تنش آبی شدید زندگی خواهند کرد. با افزایش جمعیت جهان، تعارضات میان مصارف مختلف آب نیز بیشتر خواهد شد. دورنمای چالش‌برانگیز امنیت آبی، به همراه افزایش شدت سیل‌ها و خشکسالی‌ها به سبب تغییر اقلیم، مدیریت بهتر ریسک‌های آب، از جمله کمبودهای آب، آلودگی، و دیگر ریسک‌هایی را که متوجه سیستم‌های آب شیرین (رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، آبخوان‌ها) است به یک ضرورت فوری تبدیل می‌کند. کلید موفقیت، اتخاذ رویکردی مبتنی بر شناخت، هدف‌گذاری، و مدیریت ریسک‌های آب است.


بحران موجودی آب- اُفت کیفیت و کمیت آب شیرین- به اعتقاد بسیاری از خبرگان، یکی از پنج ریسک اول جهان، هم از نظر معیشت و هم تأثیر به شمار می‌آید. تا این اواخر، مدیریت ریسک آب تا اندازه زیادی بر فراهم‌آوردن پاسخ مناسب و کوتاه‌مدت در مواقع بحران، با هدف حفاظت زندگی انسان‌ها و دارایی‌های حیاتی در برابر بلایا تمرکز داشت، و مدیریت بلندمدت امنیت آبی را نادیده می‌گرفت.


این گزارش، تغییر بنیادی را در رویکردی که دولت‌ها برای حل چالش‌های امنیت آبی از آن پیروی کرده‌اند پیشنهاد می‌کند. بر این اساس، از رویکرد مبتنی بر ریسک برای بهبود امنیت آبی به گونه‌ای اثربخش به لحاظ هزینه جانبداری می‌کند. مدیریت آب شامل تصمیمات درباره تخصیص کاهش ریسک و هزینه‌های توأم با آن است. سودمندی رویکرد مبتنی بر ریسک، در صراحت‌بخشیدن به این قبیل قضاوت‌ها، از طریق بحث آگاهانه درباره سیاست‌ها با ذینفعان، و نیز پاسخ‌های سیاستی منطبق با سطوح توافق‌شده ریسک قرار دارد.


پیاده‌سازی رویکرد مبتنی بر ریسک، بر درک بهتر شرایط عرضه، تقاضا، کمیت و کیفیت؛ بررسی شایسته ارتباط کارآیی اقتصادی و دغدغه‌های انصاف، و شناسایی ابزارهای سیاستی و اقتصادی که امنیت آبی بیشتری را به پیش می‌برد اتکا دارد. این گزارش همچنین درباره چگونگی پیاده‌سازی این رویکرد از منظر دولت، راهنمایی ارائه می‌کند و به ضرورت انسجام سیاست‌ها در مدیریت بده‌بستان‌ها میان امنیت آبی و دیگر هدف‌های سیاست اقتصادی، محیط‌زیستی، و اجتماعی می‌پردازد.


عنوان: Water Security for Better Lives

عنوان به فارسی: امنیت آبی برای زندگی بهتر

نهاد تهیه‌کننده: سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)

تاریخ انتشار: 2013

تعداد صفحات: 170


فهرست مطالب

فصل1- چرا امنیت آبی مهم است؟

فصل2- به کارگیری رویکرد مبتین بر ریسک در امنیت آبی

فصل3- دستیابی به هدف‌های کمّی امنیت آبی از طریق ابزارهای بازار

فصل4- انسجام سیاست‌ها درباره امنیت آبی


دانلود گزارش امنیت آبی برای زندگی بهتر












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools