بحران شدید آب در هندوستان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بحران شدید آب در هندوستان


یک گزارش تحقیقاتی در هند نشان می‌دهد این کشور با بدترین شرایط کمبود آب در تاریخ مواجه شده است به گونه‌ای که در حال حاضر شش میلیون نفر در هند در معرض کمبود شدید آب قرار دارند.  آمارها حاکی از آن است که سالانه به طور میانگین ۲۰۰ هزار هندی به دلیل کمبود یا آلودگی منابع آب جان خود را از دست می‌دهند.


توسعه منابع آبی پایدار در هند طی سال‌های اخیر با پیشرفت‌های بسیار آهسته‌ای مواجه بوده است.


براساس گزارشات منتشر شده با وجود اینکه ۸۰ درصد از ایالات این کشور از قوانین حفاظت از آب برخوردارند، مدیریت بد داده‌ها و بی‌ارزش شمرده شدن منابع آبی در این کشور، دولت را از ایجاد تغییراتی ملموس بازداشته است.


استفاده از روشهای سنتی آبیاری و آلودگی شدید آب‌های زیرزمینی هند را هم اکنون به لبه این بحران رسانده است.


۸۰ درصد از منابع آبی هند که کشاورزی در آن به طور گسترده صورت می‌گیرد، برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌شود و روش‌های آبیاری کشاورزان هندی به ناکارآمدترین حالت ممکن اجرا می‌شود.


مدیر یک مرکز علوم زیست محیطی هند در این ارتباط گفت: سیاست‌های نادرست دولت از جمله اختصاص برق رایگان به کشاورزان در چندین ایالت یا حمایت مالی برای استخراج آب‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های مختلف به بهره برداری غیرقابل کنترل و از بین بردن منابع آبی منجر می‌شود.


تکنیک آبیاری قطره‌ای که روشی برای تامین مقدار دقیق آب به طور مستقیم به ریشه گیاه است در هند رواج ندارد و اجرای آن برای کشاورزان بسیار پرهزینه بوده و دولت حمایت‌های محدودی در این زمینه دارد.


براساس این گزارش سه چهارم جمعیت هند تحت تاثیر آب آلوده قرار داشته و ۲۰ درصد از بیماری‌ها در این کشور به طور مستقیم با آلودگی آب مرتبط است.


تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۰ میلادی منابع آب‌های زیرزمینی ۲۱ شهر مهم هند تمام شود. بر این اساس ۱۰۰ میلیون نفر در شهرهای بزرگ هند از جمله دهلی، بنگلور و حیدرآباد بدون دسترسی به منابع آبی مجبور به زندگی خواهند شد.


هند بالاترین میزان استخراج آب‌های زیرزمینی در جهان را داشته و با جمعیت ۱.۳ میلیاردی خود در آستانه بحرانی ناگزیر است.


برخی از ایالات این کشور طی سال گذشته بهبود قابل توجهی در استانداردهای کیفیت آب داشته‌اند. اما با وجود سیاست‌های گام به گام دولت هند،‌ این دولت به اندازه کافی در جهت پیشبرد اهداف خود جدی نبوده است.


دولت‌های ایالتی سیاست‌های مربوط به آب را در کنترل خود دارند اما فقدان قانون در زمینه استخراج آب‌های زیرزمینی و عدم توانایی برای قیمتگذاری آب در تمامی خانه‌ها به دلیل محدودیت‌های سیاسی موجب وقفه در شکل‌گیری چارچوبی پایدار در مدیریت آب شده است.


به گزارش سی‌ان‌ان، هند با وجود داشتن ۱۶ درصد از جمعیت جهان تنها چهار درصد از منابع آبی جهان را دارد و اکنون به دلیل کمبود منابع آب‌های زیرزمینی بسیاری از شهرها مجبور به استفاده از تانکرهای آب عمومی و قطعی آب لوله کشی خانه‌ها شده‌اند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools