دانلود پروژه کامل انجام شده با نرم افزار WEAP :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود پروژه کامل انجام شده با نرم افزار WEAP

این تصویر نمایشی بوده و مرتبط با پروژه نمی باشد

مقدمه

نرم افزار WEAP ابزاری کامپیوتری برای برنامه ریزی یکپارچه منابع آب است. این ابزار چهارچوبی جامع، قابل انعطاف و کاربردوست را برای تحلیل سیاستها فراهم می کند. تعداد متخصصانی که WEAP را به جمع مدل ها، پایگاه های داده، صفحات گسترده و سایر نرم افزارهای خود اضافه می کنند، رو به افزایش است.

بسیاری از مناطق با چالش های قابل توجه در مدیریت آب های شیرین روبرو هستند. تخصیص منابع محدود آب، کیفیت محیط زیست و سیاست های استفاده پایدار از آب، مسائلی هستند که نگرانی در مورد آنها رو به افزایش است. مدل های شبیه سازی منبع-گرا که بسیار متداولند، همواره مناسب نیستند. در طول دهه اخیر، رویکرد یکپارچه نگری در مورد توسعه آب مطرح شده و در نظر گرفتن طرح های تأمین آب را در چهارچوب مسائل مربوط به مدیریت مصرف، کیفیت آب و حفاظت از اکوسیستم ها را ضروری ساخته است.

صورت مساله:

طرح مطرح شده زیر را به همراه داده ها و فایل های اکسل به دقت مطالعه کرده و پروژه را به کمک نرم افزار WEAP انجام داده و در یک CD به همراه توضیحات نوشتاری (در صورت نیاز) ارائه دهید.

 

در منطقه ای در آمریکا رودخانه می سی سی پی جاری می باشد. حجم آب سطحی ورودی در دسترس سالانه این رودخانه 47 متر مکعب در ثانیه است. اطلاعات کنونی در دسترس این رودخانه از سال 2010 است و فرض بر این است سال جاری با شرایط نرمال آب و هوایی (عدد 1 مفروض کنید) است. با توجه به کلیه داده ها و مفروضات که همچنین تا سال های 2020 قید شده است، در چه سالی کمبود آب بیشتر محسوس است و متعلق به کدام نیاز (تقاضا) است؟

 

مفروضات سال 2010، سال جاری:

تولید ناحالص داخلی (GPD): مقدار 6.22 میلیون دلار در هر ماه در سال 2010

هزینه آب: مقدار 0.34 دلار در هر ماه سال 2010

پیشرفت در بازدهی آبی: 2 درصد در هر ماه سال 2010

 

مفروضات تا سال 2020، سال های آینده:

تولید ناخالص داخلی: فرض بر این است که تا سال 2020، به میزان 8 میلیون دلار برسد

هزینه آب: افزایش 0.5 درصدی در هر سال

پیشرفت در بازده آبی: افزایش 0و2 درصدی در هر سال

افزایش جمعیت: تا سال 2020، 2 درصد افزایش می یابد.

 

نیاز East City:

 

جواب پروژه:

با توجه به نمودار و جدول زیر بیشترین کمبود مربوط به سال 2015 به مقدار 736.5 میلیون متر مکعب و متعلق به گره تقاضای Agriculture  West  به مقدار 212.14 میلیون متر مکعب می باشد.

 

 

 

 

مشخصات بسته:

این مجموعه شامل تمامی فایل های محاسباتی اکسل و فرمت نرم افزار WEAP می باشد. که برای شما به صورت یک لینک آنی ارسال خواهد شد. در زیر شما قادر به خرید این بسته هستید اما در عین حال می توانید آموزش جامع و نمونه پروژه انجام شده با WEAP را در اینجا هم بیابید.

 

_______________________________________________________


 توجه: تا اطلاع ثانوی از آموزش مشابه در این لینک استفاده فرمایید.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools