90 درصد اصفهانی‌ها آب شرب را مطابق الگو مصرف استفاده می‌کنند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




90 درصد اصفهانی‌ها آب شرب را مطابق الگو مصرف استفاده می‌کنند

معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا استان اصفهان گفت: 90 درصد اصفهانی‌ها آب شرب را مطابق الگو مصرف تعریف شده استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، معاون خدمات مشترکین شرکت آبفای استان اصفهان در نشست با فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برخوار پیرامون تغییر سبک زندگی اظهار داشت: درحال حاضربه 2 میلیون و 50 هزار واحد در استان آبرسانی می‌کنیم و اگر بخواهیم تفکیک کنیم 83 درصد مشترکین رابخش خانگی تشکیل می‌دهند، که 75 درصد مصارف را به خود اختصاص داده‌اند.

رضایی ادامه داد: مشترکین را به دو بخش خانگی و غیرخانگی تقسیم کردیم وبه منظور مدیریت مصرف، اولین قدم شناسایی مشترکین پرمصرف بود که در ابتدا با درج پیام‌هایی مبتنی بر چگونگی مصرف بهینه روی قبوض مشترکین را ترغیب به مدیریت مصرف نمودیم.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال 97 شرکت آبفای استان اصفهان برای مشترکین پر مصرف قبوض مخصوص چاپ و ارسال نمود تصریح کرد: این قبوض در ابعاد A4، نمودار ستونی مصرف آب مشترکین را در 7 تا 8 دوره گذشته به نمایش می‌گذارد، نمودار ستونی میزان مصرف آب در سه رنگ می‌باشد که رنگ سبز بیانگر متوسط مصرف آب ماهانه منطقی برای هرمشترک، رنگ زرد به معنای هشدار و نزدیک شدن به مرز الگوی مصرف آب بوده و رنگ قرمز نشانگر گذر از الگوی مصرف آب است.

معاون خدمات مشترکین ودرآمد آبفا استان اصفهان بیان داشت: در سال گذشته حدود 458 هزار اخطار به مشترکینی که بیش از الگو آب مصرف کردند ارسال کردیم.

معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا استان تصریح کرد: امسال با دستورالعمل جدیدی که ابلاغ شده به مشترکینی که در طول ماه بیش از 15 متر مکعب آب مصرف می‌کنند اخطارداده می‌شود این در حالیست که به منظور راهنمایی مشترکین پر مصرف، دوره‌های توجیهی باحضور کارشناسان برگزار گردید.

وی اعلام کرد: تا کنون برای 55 هزار نفر از مشترکین پرمصرف جلسات آموزشی در سطح استان برگزار نمودیم.

رضایی با اشاره به اینکه برای بسیاری از ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها، مراکز آموزشی، درمانی و صنعتی دوره‌های آموزشی مدیریت مصرف برگزار شد، خاطرنشان ساخت: در سال جاری به منظور ترغیب همه اقشار جامعه به سازگاری با کم آبی و تغییر سبک زندگی با تمام ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها، ادارات و صنایع جلساتی توجیهی برگزار کردیم که در این راستا تفاهم نامه‌های متعددی امضا شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمدخطاب به مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برخوار ومیمه اظهارداشت: از مدیران دستگاههای اجرایی می‌خواهیم با توجه به اقلیم خشک استان، تغییری در سبک زندگی خود پیرامون مصرف آب داشته باشند و سایر قشرهای جامعه را تشویق به مصرف صحیح آب نمایندو از هرگونه بد مصرفی آب پرهیز کنند.

رضایی با اعلام اینکه با اقداماتی که صورت گرفته در چندماهه اخیر حدود 5 درصد کاهش مصرف با وجود واگذاری 28 هزار انشعاب جدید اتفاق افتاده است افزود: در سال 93، تعداد مشترکین که مطابق الگو، آب مصرف می‌کردند 83 حدود درصد بودند، که در سال 96 این رقم به 86 درصد رسید درحالیکه هم اکنون 90 درصد مشترکین مطابق با الگو مصرف می‌کنند.

وی در پایان گفت: سامانه 1522 شرکت آبفا استان آماده ثبت نام مردم برای لوازم کاهنده مصرف آب است و شرکت آمادگی دارد به صورت 12 ماهه هزینه این لوازم را روی قبوض تقسیط کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools