ابزار ارزیابی کیفی تصاویر لندست QA) ArcGIS Toolbox) :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ابزار ارزیابی کیفی تصاویر لندست QA) ArcGIS Toolbox)

 

ارزیابی کیفیت (QA) باند ها برای ارزیابی مزایای کلی یک پیکسل لندست مفید می باشد. هر پیکسل در گروه QA حاوی مقدار عدد صحیح است که ترکیبی از سطوح بسته بندی شده از شرایط سطح، اتمسفر و سنسور را نشان می دهد که می تواند کیفیت پیکسل های فردی را تحت تأثیر قرار دهد. گروه های QA در حال حاضر با محصولات مبتنی بر مجموعه 1، شامل محصولات Landcount-Level-1 Data Products و Products Data Science Data Landsat ارائه می شوند.

ابزارهای ارزیابی کیفی لندست (QA) که قبلا تاسیس شده است، قابلیت استخراج مقادیر بیتی بسته بندی را به گروه های اختصاصی تنها برای گروه BQA لندست سطح 1 فراهم می کنند؛ این جعبه ابزار مبتنی بر ArcGIS قابلیت طبقه بندی و / یا استخراج مقادیر بیت بسته بندی برای تمام سطوح QA گروه سطح 1 و علوم داده را دارد.

 

محصولات سازگار

لندست QA ArcGIS Toolbox سازگار با تمام گروه های QA مجموعه 1 سطح 1 و علوم داده است. جدول زیر خواص هر باند را توصیف می کند.

 

Band Source Product Tool Support
BQA Level-1 Level-1 Product Decode QAExtract QA Bands
pixel_qa Science Products TOA, SI, SR Decode QAExtract QA Bands
radsat_qa Science Products TOA, SI, SR Decode QAExtract QA Bands
sr_cloud_qa Science Products Landsat 4-7 SR (LEDAPS) Decode QAExtract QA Bands
sr_aerosol Science Products Landsat 8 SR (LaSRC) Decode QAExtract QA Bands

 

دانلود QA ArcGIS Toolbox

ابزار QA ArcGIS Toolbox قابلیت طبقه بندی و / یا استخراج مقادیر بیت بسته بندی را برای تمام سطوح کیفیت QA گروه 1 و Science Data را ارائه می دهد که در جدول زیر ذکر شده اند. استفاده از این ابزار برنامه های تفسیر، نقشه برداری و استفاده از مقادیر QA را برای همه محصولات داده های لندست افزایش می دهد.

 

ابزار QA ArcGIS Toolbox شامل امکانات زیر است:

 

QA Decode - اطلاعات کیفیت بیتی بسته بندی شده را از سطوح QA لندست سطح 1 و داده های علوم داده تجزیه می کند. بر خلاف ابزار بیت بازپاک کردن، Decode باند جدیدی تولید نمی کند، بلکه یک جدول ویژگی از ورودی ایجاد می کند و هر مقدار منحصر به فرد را با طبقه بندی مربوطه اش می گیرد.

 

استخراج QA Bands - تمام مقادیر منحصر به فرد در گروه QA را پیدا کرده و کلاس ها را جداگانه استخراج می کند، همانطور که توسط ورودی کاربر تعریف شده است. این ابزار پس از آن هر کلاس را به یک فایل تصویر جدید می نویسد و گزینه ای را برای ترکیب تمام کلاس های انتخاب شده به یک فایل واحد فراهم می کند.

 

فایل README ArcGIS Toolbox لندست QA حاوی دستورالعمل های نصب و تمام جزئیات مربوط به هر ابزار است.

 

احتمالات جعبه ابزار

این جعبه ابزار با استفاده از ArcGIS نسخه 10.4.1 و Python نسخه 2.7.10 طراحی شده است. قابلیت استفاده از جعبه ابزار برای نسخه های نرم افزاری قبلی تضمین نمی شود و سازگاری متقابل نسخه های جدیدتر و آینده ArcGIS و Python بر عهده فروشنده است. هشدارهای دیگر عبارتند از:

 

داده های ورودی باید در (GeoTIFF (.tif، باینری (img.)، یا سایر فرمت های ردیف تک باند پشتیبانی شده توسط ArcGIS باشد.

داده های ورودی باید در فرمت عدد صحیح ذخیره شوند. هر نوع داده شناور، دوگانه یا پیچیده پشتیبانی نمی شود.

هر گروه با مقادیر خارج از محدوده پشتیبانی نمی تواند پردازش شود.

در صورت استفاده از استانداردهای غیر استاندارد (یعنی کاربر اصلاح شده) نام فایل، ابزار ممکن است به درستی نوع باند را شناسایی نکند، که ممکن است به محصولات خروجی نادرست منجر شود. اطمینان حاصل کنید که دسته "سنسور" و "باند" بر این اساس تنظیم می شوند.

 

هر گونه استفاده از نام تجاری، شرکت یا محصول فقط برای اهداف توصیفی است و به این معنی نیست که در تایید دولت ایالات متحده است.

 

توضیح تکمیلی درباره امکانات این ابزار

ابزار: Decode QA

ابزار Decode QA مراحل زیر را انجام می دهد:

 

  • یک جدول ویژگی با تمام مقادیر منحصر به فرد در گروه QA ایجاد می کند
  • یک توصیف ("Descr") در جدول صفتی نوشته می شود،
  • توصیف مقدار هر بیت در جدول را تعیین می کند
  • (فقط ArcMap) باند را به جدول محتوی در کادر داده فعال می کند و
  • به غیر از "اشباع رادیومتری اشباع" برای BQA برچسبهای "کم" را حذف می کند. در تمام آزمون های QA دیگر، "کم" نتیجه کمترین احتمال یک آزمون را نشان می دهد، بنابراین ممکن است برای تجسم سازی ناخوشایند باشد.
یک مثال از رابط کاربری گرافیکی در زیر ارائه شده است.

 

مثال از رابط کاربری گرافیکی QA Decode QA.

 

نتیجه یک باند رادیویی با هر مقدار بیت QA به عنوان یک مقدار منحصر به فرد نمایش داده می شود، رنگ ها به صورت تصادفی اختصاص داده می شود. نمایشگر گرافیکی در زیر ارائه شده است.

 

نمایش گرافیکی یک pixel_qa raster که قبل از (سمت چپ) و بعد (راست) از استفاده ابزار QA Decode اجرا می شود.

 

هشدارهای خاص ابزار

اگر یک جدول توصیفی برای ردیف هدف وجود دارد، آن را با ابزار QO Decode جایگزین کنید.

 

در گروه BQA، اگر تمام برچسب های غیر اشباع روی "کم" تنظیم شده باشند، گزینه "حذف برچسب های کم" مورد بررسی قرار می گیرد، سپس برچسب نهایی به صورت "پاک کردن" تنظیم می شود، حتی اگر BQA صریحا "روشن" تنظیم شده است. لطفا برای جزئیات بیشتر به صفحه ارزیابی باند Landcat Collection 1 Level-1 مراجعه کنید.

 

ابزار: استخراج گروه های QA

ابزار Extract QA Bands مراحل زیر را انجام می دهد:

 

  • تمام مقادیر منحصر به فرد در گروه QA را می یابد
  • عصاره های طبقاتی به صورت جداگانه، همانطور که توسط ورودی کاربر تعریف شده است
  • هر کلاس را به یک فایل تصویر جدید، و
  • به صورت اختیاری تمامی کلاس های انتخاب شده را به یک فایل واحد ترکیب می کند.

یک مثال از رابط کاربری گرافیکی در زیر ارائه شده است.

 

 

مثال از رابط کاربری گرافیکی Extract QA Bands.
 
نتیجه یک باند رادیویی (یا باند چندگانه) اختصاص داده شده است 1 اگر کلاس QA درست باشد و 0 اگر کلاس QA اشتباه باشد. اگر گزینه ترکیبی انتخاب شده باشد، گروه ردیف 1 تعیین می شود اگر هر کلاس QA درست باشد و 0 اگر تمام کلاس های QA نادرست باشند. نمایشگر گرافیکی در زیر ارائه شده است.

 

 
نمایش گرافیکی یک پچ pixel_qa بیتی قبل از (چپ) و بعد (راست) ابزار Extract QA Bands اجرا می شود.
 
هشدارهای خاص ابزار
N / A
 
 
یادداشت
رمزگشایی QA با استفاده از یک جدول جستجو با توضیحات هر مقدار بسته بندی شده بیت انجام می شود. این جدول در lookup_dict.py واقع شده است. مقادیر نیز در صفحه وب Surface Reflectance QA شرح داده شده است.
 
مشارکت ها
اگر می خواهید درخواست ویژگی ها، ایده ها، کد منبع و یا سوال مربوط به استفاده از ابزار را درنظر بگیرید، لطفا آنها را از طریق مخزن Github یا USGS خدمات کاربر ارسال کنید.
 
استناد
در هنگام ارجاع به این نرم افزار، از استناد زیر استفاده کنید:
 
U.S. Geological Survey, 2017. Landsat Quality Assessment ArcGIS Toolbox. U.S. Geological Survey software release. doi:10.5066/F7JM284N.
 

 












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools