امکان عبور از بحران آب با طرح‌های فناورانه در مناطق ساحلی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




امکان عبور از بحران آب با طرح‌های فناورانه در مناطق ساحلی


در جلسه کمیته راهبری کارگروه آب و خشکسالی تاکید شد

دبیر کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های "آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست " معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در جلسه کمیته راهبری کارگروه آب و خشکسالی گفت: عبور از بحران آب با تاکید بر طرح‌های فناورانه در مناطق ساحلی ممکن می‌شود.


جهانگیر پرهمت در این جلسه که در آن طرح‌های فناورانه تأمین آب در مناطق ساحلی بررسی شد، ضمن  شرح مختصری از اهمیت منابع آب ساحلی و ظرفیت‌های موجود در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان، بر بهره‌مندی از طرح‌های فناورانه تأمین آب در مناطق ساحلی تاکید کرد.


در این جلسه ۱۰ عنوان و محور فناورانه که از میان پیشنهادهای ارائه‌شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان احصاء شده است، معرفی شد و در پی آن خواستار همفکری و دریافت نظرات اعضاء در خصوص اولویت‌بندی این محورها از منظر اهمیت فناوری شدند.


ازجمله محورهای ۱۰ گانه مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به توسعه فناوری‌های تولید زنجیره غشایی در داخل کشور، استفاده از مخازن ساحلی در ذخیره آب شیرین ورودی از خشکی، توسعه فناوری های طراحی و ساخت گلخانه دریایی به‌صورت پایلوت و حمایت از  تکمیل زنجیره کامل بسته آب‌شیرین‌کن‌های غیر غشایی و راه‌اندازی صنعتی، ازجمله خورشیدی، هیبریدی،... همچنین سامانه‌های استحصال آب به روش آبخوان‌داری و کنترل سیلاب اشاره کرد.


همچنین تولید تجهیزات استفاده از انرژی دورریز برای آب‌شیرین‌کن‌ها، پایلوت استفاده از روش الکترودیالیز برای آب‌های غیرمتعارف در تأمین آب شرب، توسعه فناوری‌های شناسایی، اکتشاف و  مهار و بهره‌برداری از چشمه‌های زیردریایی و طراحی و پیاده‌سازی شبکه فناوری‌های آب‌شیرین‌کن‌ها با تاکید بر زنجیره ارزش همچنین حمایت از  تولید و توسعه فناوری آبزی‌پروری از دیگر محورهای ۱۰ گانه مطرح‌شده در این جلسه بودند که می‌توان به آن اشاره کرد.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools