افزایش بارندگی در برخی مناطق کشور از عصر امروز :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




افزایش بارندگی در برخی مناطق کشور از عصر امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت آب و هوا طی سه روز آینده را اعلام کرد و از ورود سامانه بارشی در شمال غرب و جنوب غرب سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور خبر داد.


احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروز، شنبه، دهم فروردین با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و جنوب غرب سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود گفت: به تدریج از بعد از ظهر شنبه بر مقدار بارش در این مناطق افزوده خواهد شد.


وی افزود: روزهای یکشنبه، یازدهم و دوشنبه، دوازدهم فروردین ماه نیز بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی به شکل رگبار و رعد و برق شدت یافته و موجب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن آنها می‌شود.


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این مدت ریزش تگرگ در برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب غرب دور از انتظار نیست عنوان کرد: همچنین از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه با توجه به افزایش مقدار بارش در بخش هایی از مرکز کشور و همچنین دامنه های جنوبی البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان نیز آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آنها پیش بینی می‌شود.


وظیفه ادامه داد: روز دوشنبه بارش در سواحل غربی دریای خزر نیز موجب آبگرفتگی معابر در برخی مناطق گیلان خواهد شد.


وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و همچنین در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد گفت: طی سه روز آینده بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز مرکزی، شمال غرب و همچنین زاگرس مرکزی به شکل برف بوده که می تواند موجب اختلال در تردد جاده ای این مناطق شود.


به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر شنبه تا روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس و مناطق مرکزی و غربی دریای خزر مواج است.


وی آب و هوای پایتخت را نیز طی سه روز آینده پیش‌بینی کرد و گفت: هوای تهران در روز جاری ابری و در بعضی ساعات با بارش باران همراه است؛ کمترین دما ۸ و بیشترین میزان آن ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین روز یکشنبه یازدهم فروردین آسمان تهران ابری همراه با بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید است و دما بین ۹ تا ۱۴ درجه سانتی گراد متغیر است. در روز دوشنبه دوازدهم فروردین نیز تهران ابری همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید همراه بوده و دما در کمترین حالت ۱۱ درجه و در بیشترین حالت به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools