آموزش نحوه دانلود رایگان تصاویر سنجنده ماهواره :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آموزش نحوه دانلود رایگان تصاویر سنجنده ماهواره


سامانه Earth Explorer بخشی از سیاست شفاف سازی اطلاعات و دسترسی عموم به داده های علمی است؛ که توسط سازمان زمین شناسی آمریکا با همکاری سازمان ناسا و سایر سازمان های علمی جهانی به دستور کنگره ملی ایالات متحده دایر و ساخته شده است و این امکان را به تمام محققین و دانشمندان می دهد تا به صورت کاملا رایگان به تمامی تصاویر و دیتاهای بدست آمده از ماهواره های لندست، سنجنده های MODIS و  AVHRR، NASA’s ASTER، و رادارهای شاتل و آن هم به صورت به روز، دسترسی پیدا کنند.


مراحل دانلود تصاویر ماهواره ای

ابتدا در نوار آدرس مرورگر آدرس earthexplorer.usgs.gov را وارد می کنیم (اینجا کلیک کنید) و با زدن Enter وارد وبسایت شوید.



پس از ورود باید توجه نمود که استفاده از تمامی امکانات سایت نیازمند ثبت نام در سایت است که این کار درمنوی اصلی و زیر منوی Register صورت می گیرد.

اولین گام دانلود تصاویر انخاب منطقه ی مورد نظر است که این کار در منوی سمت چپ در تب Search Criteria  صورت می گیرد. برای این کار ابزار های جستجوی مختلفی اعم از جستجو از طریق آدرس، ویژگی منطقه (مخصوص ایالات متحده)، مختصات جغرافیایی، علامت زدن در نقشه، آپلود شیپ فایل، آپلود فایل های گوگل ارث انجام می گردد. و در هر کدام از این روش ها امکان جستجوی کاملی را به کاربر می دهد برای مثال راحت ترین روش، علامت زدن روی نقشه ی کناری منو است که پس از تشکیل یک پولیگون از منطقه و جدا کردن آن از نقشه کل می توان به مراحل بعد صعود یافت.



 

پس از انتخاب منطقه مورد مطالعه بر روی نقشه به دنبال بازه ی زمانی مورد نظر از تصویربرداری ماهواره می رویم. در این جا باید توجه نماییم که قدرت تفکیک زمانی تمامی ماهواره ها با توجه به سرعت حرکت آن ها و زاویه انحراف مداری آن ها متفاوت می باشد. پس از انتخاب بازه زمانی بر روی Data Sets کلیک  کنید.



در قسمت DATA SET می توان تمام سنجنده ها و ماهواره هایی را مشاهده نمود که می توان آن ها را دانلود و از آن ها استفاده کرد برای مثال در این پروژه ما می خواهیم تصاویر مربوط به سنجنده Oli  از ماهواره LandSat-8  را پیدا کنیم که خود  به دو روش می توان آن را انجام داد:


1. استفاده از  Data set Search  که با وارد کردن نام سنجنده یا ماهواره، وبسایت لیستی را از نتایج جستجو نمایش می دهد.

2. استفاده از نمودار درختی موجود که این روش طولانی تر از روش قبل است.



پس از پیدا کردن سنجنده ی  لندست 8 نوع داده ی level 1 را انتخاب می کنیم زیرا این نوع داده تقریبا عاری از خطای هندسی است. پس تیک کناری لندست را فعال کرده و با زدن Result وارد مرحله نتایج جستجو می شویم.



در قسمت result وبسایت تمامی نتایج جستجو از مراحل انتخای ما را نشان می دهد اما در این مرحله باید توجه نمود که کدام یک از تصاویر مورد نظر بیشترین پوشش منطقه و کمترین میزان ابر را داراست که این کار با زدن این آیکون در کنار تصاویر، این خصیصه را برای ما بر روی نقشه نشان می دهد.

پس از انتخای تصویر بر روی آیکون دانلود کنار تصویر کلیک می کنیم تا منوی Download بر روی صفحه نمایش داده شود و مطابق شکل فایل Geotiff  مربوطه را دانلود می کنیم (Level-1 GeoTIFF Data Product (942.5 MB. زیرا این فایل بدون هرگونه فشرده سازی کامپیوتری است و پیکسل ها صحیح و سالم با تمامی اطلاعات دانلود می شوند و درضمن تصاویر این نوع فایل Georeference  شده و نیازی به زمین مرجع کردن توسط کاربر را ندارد.
















نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools