رشته علوم و مهندسی آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




رشته علوم و مهندسی آب

رشته علوم و مهندسی آب، جایگزین رشته مهندسی کشاورزی- آب در دانشگاه ها شده که از طریق کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دانشجو می پذیرد.

رشته علوم و مهندسی آب دارای ۱۳ خوشه تخصصی و در هر خوشه بین ۲۲ تا ۲۴ واحد درسی گنجانده شده که دانشجو می تواند به صورت کاملا اختیاری و بنا به علاقه خود و شرایط و امکانات دانشگاهی که در آن تحصیل می کند، یکی از این خوشه ها را انتخاب کند.

این خوشه ها شامل: خوشه آبیاری و زهکشی، سازه های آبی، مدیریت منابع آب، هواشناسی کشاورزی، آب فناوری اطلاعات، آب و مهندسی محیط زیست، آب و کشاورزی، آب و توسعه، آب و اقتصاد، آب و حکمرانی، آب و حقوق، آب و مهندسی سیستم و همچنین مهندسی آثار و سازه های تاریخی آبی می باشند.

 دانشجویانی که در مقطع کارشناسی رشته علوم و مهندسی آب پذیرفته می شوند در طی دوره چهارساله تحصیل خود مجموعا ۱۴۰ واحد درسی را گذرانده که ۲۲ واحد آن عمومی، ۲۴ واحد درس های علوم پایه، ۵۹ واحد درسی تخصصی رشته است. همچنین می بایست حداقل ۱۵ واحد و حداکثر ۲۴ واحد درسی از خوشه انتخابی و بین پنج تا ۱۴ واحد درس های انتخابی رشته را در کنار 6 واحد کارورزی بگذرانند.

 این رشته دانشگاهی دو نوع دانش آموخته دارد که گروه اول شامل دانش آموختگانی است که علاوه بر دانش پایه آب در یکی از زمینه های تخصصی مرتبط با آب مانند آب شهری، آب کشاورزی، سازه های آبی، مهندسی زهکشی و زمینه های مشابه در حد مقطع کارشناسی مسلط هستند و در گروه دوم، فارغ التحصیلانی جای می گیرند که دانش پایه را در زمینه آب دارند و علاوه بر آن در یک رشته از دیگر گروه فنی و مهندسی و حتی علوم انسانی، دارای اطلاعات پایه خواهد بود.

زمینه های کار دانش آموختگان این رشته، ادارات تابعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی می باشد. همچنین با تاسیس شرکت های مهندسی مشاور و پیمانکاری در زمینه های طراحی و اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار، شبکه های آبیاری و زهکشی، آب های زیر زمینی، ایستگاه های پمپاژ آب و... فعالیت نمایند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools