بارش 82 میلی‌متری برف و باران در استان همدان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بارش 82 میلی‌متری برف و باران در استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: طی ۳۴ ساعت گذشته به طور میانگین در استان همدان 82 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

"منصور ستوده" اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی تجمعی در ۳۴ ساعت گذشته در ایستگاه سیاه‌دره نهاوند با ۲۳۰ میلی‌متر بوده و کمترین میزان بارش با ۳۱ میلی‌متر مربوط به گرمک رزن است.

وی با اشاره به بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متر در برخی از شهرهای استان، تصریح کرد: ایستگاه وسج و وراینه نهاوند با ۱۰۰ و ۱۳۶ میلی متر، پیهان ملایر ۱۱۳ میلی‌متر، سرابی و خیرآباد تویسرکان به ترتیب ۱۱۰ میلی‌متر و ۱۲۸ میلی‌متر، باباپیرعلی تویسرکان ۱۰۶ میلی‌متر، رسول‌آباد بهار ۱۶۳ میلی‌متر و خسروآباد اسدآباد ۱۲۱ میلی‌متر در ۳۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش را داشته‌اند.

ستوده با بیان اینکه در سد اکباتان ۷۵ میلی‌متر بارش صورت گرفته است، افزود: در ایستگاه شهر همدان نیز ۷۱ میلی‌متر بارش رخ داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: از ابتدای سال آبی تاکنون در ۲۸ ایستگاه استان همدان ۲۸۳ میلی‌متر بارندگی تجمعی رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت افزایش ۴۸ درصدی دارد.

وی از افزایش حجم آب سد اکباتان خبر داد و گفت: در حال حاضر حجم سد اکباتان ۱۶.۸ میلیون مترمکعب است که در بارش‌های اخیر دو میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

ستوده با اشاره به اینکه سد کلان ملایر نیز در حال حاضر دارای ۴۶.۸ میلیون مترمکعب آب است، بیان کرد: سد سرابی تویسرکان ۷.۱ میلیون مترمکعب، سد شنجور درگزین ۲.۲ میلیون مترمکعب، شیرین‌سو ۳.۷ میلیون مترمکعب و آبشینه ۳.۷ میلیون مترمکعب آب دارد.

وی با بیان اینکه امسال 115 کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه 115 کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است، اکثر رودخانه‌ها سیلاب را عبور دادند و فقط در شهرستان نهاوند به علت انسداد در دهانه پل‌ها آب‌گرفتگی ایجاد و به بعضی روستاها از قبیل لیلان وارد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: شب گذشته تیمی از مدیریت بحران استان همدان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، آبفا، راهداری و مدیر کل مدیریت بحران به شهرستان نهاوند رفته و از محل‌های حادثه‌خیز بازدید شد و خوشبختانه با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آب‌گرفتگی این مناطق در حال برطرف شدن است.

 

تشکیل جلسه فوری ستاد بحران نهاوند

ستوده ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها و وقوع آب‌گرفتگی در چندین روستای نهاوند ستاد بحران در این شهرستان از ساعت 3 بامداد امروز با حضور مدیران ارشد استان همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: این جلسه با توجه به شدت بارندگی به درخواست فرماندار نهاوند برگزار و تمهیدات لازم جهت رفع و جلوگیری از آسیب‌های سیلاب انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار کرد: هشت مدیر استان به‌منظور امدادرسانی به روستاهای گرفتار اعزام شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با لایروبی به موقع قبل از بارندگی اخیر خسارات کمتری به زیرساخت‌ها وارد شده و تا حدود زیادی سیلاب مهار شده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools