ORWA - پشتیبانی از اعضا با نقشه برداری دیجیتال آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ORWA - پشتیبانی از اعضا با نقشه برداری دیجیتال آب


تحولات موجود در دنیای ابزار و انفجار داده ها، روشهای پیچیده تری برای مدیریت، بررسی و برقراری ارتباط اطلاعات مطلوب را طلب می کند. ArcGIS به برنامه های کاربردی این امکان را می دهد تا با یک مدل داده مدرن با ابزارهای تحلیلی خارج از جعبه و استفاده آسان از نقشه ها و برنامه ها، این کار را انجام دهند. ArcGIS یک سیستم اطلاعات جغرافیایی کامل است. ابزار خود را با یک بستر مکانی مدرن که ارزش واقعی کسب و کار را در سراسر شرکت ابزار ایجاد می کند، فعال کنید.


از سال 1976، انجمن آبهای روستایی اوهایو (ORWA) با سیستم های آب و فاضلاب به جوامع روستایی اوهایو کمک های فنی رایگان در محل ارائه می دهد. تقریباً هر روز، تکنسینهای حوزه ORWA در سختی کار می کنند که در ایالت بزرگ اوهایو تردد می کنند و به آنها کمک فنی و آموزش می دهند. آنها اطمینان می دهند که سیستم های آب و فاضلاب روستایی اوهایو آب آشامیدنی ایمن را فراهم می کند و از آبراه های طبیعی آن محافظت می شود. اعضای سیستم ORWA ترکیبی، خدمات آب و فاضلاب را به بیش از دو میلیون نفر در اوهایو ارائه می دهند.


یکی از اعضا: "من دیگر سرم را به دنبال دریچه های خراشیده نمی کنم. اکنون محل دقیق هر جنبه ای از سیستم توزیع را می دانم. من می دانم چه دریچه هایی کارش انجام شده است. من از وضعیت کاری که انجام می شود آگاه هستم. ArcGIS به ما این امکان را داده است که سازگار باشیم و سیستم خود را بهتر مدیریت کنیم. " - آلن ووبلر، دهکده پین


در اکتبر سال 2017، قوه مقننه اوهایو لایحه 2 مجلس سنا را تصویب کرد. این لایحه قابل توجه بود زیرا به کلیه سیستم های عمومی آب نیاز داشت تا با اجرای یک برنامه مدیریت دارایی، توانایی فنی، مدیریتی و مالی را نشان دهند. به طور خلاصه، سیستم های آب عمومی باید نشان دهند که می دانند چه دارایی هایی دارند، در کجا قرار دارند و چگونه نگهداری می شوند.


قبل از تصویب بیل 2 در مجلس سنا، ORWA در نظر داشت که چگونه می تواند اعضای را در برآورده ساختن الزامات جدید نظارتی یاری کند. واضح بود که هر یک از اعضا نیاز به ایجاد یک برنامه مدیریت دارایی دارند، بنابراین در اینجا ما شروع کردیم. ما در مورد فن آوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) شنیده بودیم و می دانستیم که این یک ابزار قوی برای پشتیبانی از یک برنامه مدیریت دارایی است. ما چندین گزینه GIS را بررسی کردیم، برخی از نرم افزارهای رایگان و برخی که نیاز به خریداری نرم افزار دارند. GIS برای افزایش راندمان، مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب نیاز داشت. همچنین نیاز به استفاده آسان دارد. اعضای ORWA به ابزاری نیاز داشتند که از آنها و هم اکنون و آینده پشتیبانی کند. که منجر به تصمیم استفاده از ArcGIS Esri شد. سپس چالش این بود که چگونه این برنامه را تأمین کنید، و در اینجاست که اداره توسعه آب اوهایو (OWDA) شریک اساسی ORWA شد. پس از نوشتن یک پیشنهاد و ارسال آن به هیئت مدیره OWDA، هیئت مدیره مشخص کرد که رویکرد ORWA برای کمک به سیستم های آب عمومی اوهایو با مدیریت دارایی، چیزی است که درست مطابق با رسالت آن باشد. مدیران به اتفاق آرا رای دادند تا تمام بودجه درخواستی ما را تأمین کنند.


راه حل جمع آوری داده ها

اگرچه رایگان نیست؛ برد بزرگ با ArcGIS امکان استفاده از آن در ابر با برنامه های کاربردی برای جمع آوری و به روزرسانی اطلاعات از این زمینه است. اعضای ORWA می توانند به راحتی و با کمی آموزش از برنامه ها استفاده کنند. آنچه در تصمیم گیری به ما کمک کرد این بود که اسری به کارمندان اعضای سیستم اجازه می داد تا داده ها را در این زمینه جمع آوری کرده و فوراً در نقشه آنها ظاهر شود. برای اضافه کردن داده ها به نقشه هفته ها یا درگیری از برخی مکان های دیگر صبر نکرد. دیدن ثمرات کار خود، امکان ویرایش داده ها و ایجاد نقشه در هنگام کار به کارکنان کمک می کند تا احساس موفقیت کنند و آنها را ترغیب به موفقیت کنند. آنها می دانند که کارشان تغییر می کند و به پیشرفت آینده سیستم خود کمک می کند.


ORWA قبلاً از ArcGIS استفاده نکرده بود و من نیز با I با من تماس نگرفتم و با اسوری در مورد گرفتن نرم افزار تماس گرفتم و قادر به همکاری با تیم آب خود برای تنظیم حسابهای ArcGIS Pro و ArcGIS Online ما بودیم. همانطور که در نظر گرفتیم که چه سیستمهای روستایی به نقشه GIS نیاز دارند، من شروع به ساختن الگویی کردم که بتواند نیازهای کارمندان ما را تأمین کند، در عین حال به اندازه کافی ساده برای تصویب آسان. نسخه های متعدد ایجاد شده و با کارمندان به منظور اشتراک گذاری به اشتراک گذاشته شده اند. در طی فرایند، من با ArcGIS Pro و ArcGIS Online بسیار آشنا شدم. این خوب بود زیرا در صورت لزوم به من این امکان را می دهد تا من برای اعضای خود یک منبع حمایتی باشم.



ارائه برنامه های کاربردی آسان

چالش بعدی ما شروع به کار و راحتی کاربران با نرم افزار بود. ساده ترین راه برای حمایت از آنها کدام است؟ من با کارمندان Esri در کنفرانس WaterPro انجمن آب روستایی 2018 ملاقات کردم تا دریابم چه گزینه هایی برای مجوز وجود دارد. ما به لطف کمک هزینه ای که از OWDA دریافت کردیم بودجه در دسترس داشتیم که می خواستیم از آن برای خرید نرم افزار GIS برای اعضای سیستم که می خواستند با نقشه برداری استفاده کنند، استفاده کنیم. Esri با ORWA همکاری کرد تا توافقی را ایجاد کند که به ما امکان خرید سال اول ArcGIS آنلاین برای سیستم های آب روستایی اوهایو را بدهد. پس از سال اول، اعضا تصمیم می گیرند که آیا می خواهند ادامه دهند و مسئولیت مجوز را برعهده بگیرند، یا اگر می خواستند مسیری دیگر را طی کنند. و این دقیقاً همان چیزی بود که ما به آن احتیاج داشتیم!


توافقنامه صدور مجوز با Esri خوب کار می کند زیرا به خیابان ORWA اجازه می دهد برای کمک به اعضای ما با ایجاد نقشه، به اشتراک گذاری الگو و آموزش اعضای استفاده از Collector برای ArcGIS، امکان جمع آوری داده ها در این زمینه را فراهم می کنید. هر سازمان توافق نامه کمک به مدیریت دارایی را امضا می کند که تأیید می کند آنها عضو و سیستم های آب عمومی هستند. در این توافقنامه مشخص شده است که آنها نقش اصلی را در ایجاد یک برنامه مدیریت دارایی برای سیستم خود دارند و ORWA می تواند این نرم افزار را از طرف آنها خریداری کند. عضو این توافق نامه را امضا می کند و سپس یک ایمیل برای ایجاد یک حساب ArcGIS آنلاین دریافت می کند. کارکنان ORWA برای آموزش نحوه استفاده از نرم افزار و ارائه پشتیبانی اضافی در صورت لزوم، به اعضای آموزش می دهند. اعضا از لحظه ایجاد، مالکیت و کنترل کامل نقشه و داده های خود را دارند. آنها می توانند داده ها را اضافه و حذف کنند، نقشه های جدید ایجاد کنند و کاربران را اضافه و حذف کنند، و غیره. ما برای پشتیبانی از آنها در آنجا هستیم. اما در نهایت، آنها در حال ساختن یک نقشه هستند، آنها در حال ایجاد یک سیستم رکورد دارایی خود هستند، آنها برای آینده آماده می شوند.


ایجاد سادگی و ایجاد تفاوت

مایکل کوپلند، Circuit Rider، ORWA، چند کلاس GIS را در کالج گذرانده بود، اما هیچ چیز نمی توانست او را برای کار جسورانه ای که پیش روی او قرار می گرفت، آماده کند. هنگامی که ORWA شروع به اجرای برنامه مدیریت دارایی خود برای حمایت از اعضای خود، Copeland بسیار علاقه مند بود که با نقشه برداری GIS درگیر شود. وی با راه اندازی یک پروژه آزمایشی برای ایجاد نقشه توزیع آب سیستم محله خود شروع به کار کرد. او دانش خود را به سرعت با راهنمایی مدیر اجرایی ORWA با استفاده از منابع آنلاین گسترش داد. Copeland به جمع آوری داده ها، همگام سازی داده ها از این زمینه، استفاده از Collector برای ArcGIS در چندین دستگاه و نسخه های مختلف سیستم عامل تبدیل شده است و با جفت شدن با گیرنده های GPS، دقت بیشتری را نشان می دهد.


"گردآورنده ArcGIS بسیار کاربر پسند بود. من دریافتم که یادگیری آن بصری و آسان است." - مایک کوپلند، انجمن آب روستایی اوهایو


برای کوپلند، این فقط یک کار نیست. او در هریک از جوامعی که با او کار می کند سرمایه گذاری می شود. هر جامعه در حال بدست آوردن دانش صمیمی در مورد سیستم خود هستند: یافتن دارایی های خود، شناسایی نیازهای نگهداری، ایجاد دیدگاهی در کار خود که قبلاً نداشتند. در پایان یک روز آموزش در این زمینه، اعضا می توانند ببینند که چه چیزی به دست آورده اند.



بیشتر از نقشه

دهکده پین​​، در ابتدا با نام فلاتروک سیتی، در شمال غربی اوهایو واقع شده است، در حدود 24 مایل در شرق فورت وین، ایندیانا. این دهکده کوچک است و تقریباً یک مایل مربع را شامل می شود. اداره آب و فاضلاب به 1200 مشتری خدمت می کند.


آلن ووبلر، اپراتور اداره آب و فاضلاب، نقشه های کاغذ 40 تا 50 ساله را تا همین اواخر هنگامی که در مورد ArcGIS آموخته بود، سیستم های آب و فاضلاب را حفظ کرد. Wobler نیاز به به روزرسانی نقشه های خود داشت. به عنوان مثال، موقعیت برخی از دارایی ها، دریچه ها، تا 500 فوت از جایی که در نقشه های موجود نشان داده شده بودند فاصله داشتند. او به راهی برای ساختن نقشه جدید با اطلاعات دقیق تر نیاز داشت، بنابراین او به ORWA رسید.


ORWA مایک کوپلند را به روستای پین فرستاد تا با Wobler ملاقات کند و به او آموزش دهد تا از ArcGIS Online و Collector برای ArcGIS استفاده کند. کوپلند و ووبلر یک روز را در تمرینات دستی سپری کردند. آنها با استفاده از اطلاعات مربوط به دارایی و مکان، آنها را در چرخ دستی گلف سوار سیستم آب کردند. در پایان روز، ووبلر توانست مکان هر دریچه و اطلاعات مربوط به هر دریچه را در یک نقشه دیجیتالی در رایانه لوحی Microsoft Surface Pro خود مشاهده کند.


داشتن نقشه دیجیتالی که از طریق دستگاههای هوشمند قابل دستیابی است، کار Wobler را راحت تر می کند. این میزان بهره وری میدانی را 50 درصد افزایش داده است، به طور مستمر باعث بهبود اطلاعات در مورد سیستم می شود و با استفاده از دقیق و آسان بودن مراجعه به کمک هزینه ها کمک می کند. این همچنین به تطبیق آنها با بیل 2 سنا کمک می کند.


وی ادامه داد: "من دیگر سرم را به دنبال دریچه های خراشیده نمی کنم. اکنون محل دقیق هر جنبه ای از سیستم توزیع من را می دانم. ArcGIS به ما این امکان را داده است که سازگار باشیم و سیستم خود را بهتر مدیریت کنیم. "- آلن ووبلر، دهکده پین


جمع آوری داده ها و دانش

Village of Belle Center بین شهرهای بلفونتین و کنتون واقع شده است. این دهکده به عنوان یک ایستگاه آب برای راه آهن آغاز شد و در سال 1851 رسما توسط مجمع عمومی اوهایو گنجانیده شد. مرکز بل در مساحت 0.71 مایل مربع مساحت دارد و محل زندگی 811 نفر آن است.


براندون بینگام، سرپرست آب، در تابستان سال 2017 با Village of Belle Center آغاز شد. در آن زمان، همه چیز روی کاغذ بود. او نقشه های کاغذی را در کامیون خود حمل می کرد. نقشه ها مفید بودند، اما تمام اطلاعات یادداشت نشده است. بعضی اوقات اطلاعات مورد نیاز او بود پیدا نشد، و او باید با کارمند قبلی، که بازنشسته شده بود، تماس بگیرد. بینگام کار خود را برای جمع آوری اطلاعات روی رایانه خود شروع کرد اما به کمک نیاز داشت.


Village of Belle Center حدود دو سال عضو انجمن آب روستایی اوهایو است. بینگام می دانست که ORWA در حال کمک به اعضا برای انتقال به نقشه های دیجیتال است، بنابراین وی برای کمک با ORWA تماس گرفت. مایک کوپلند با بینگام ملاقات کرد و آنها حدود سه ساعت با هم کار کردند. Copeland برای شرکت ArcGIS به بینگام کلکسیونر نشان داد و به وی نحوه جمع آوری داده ها با استفاده از تلفن هوشمند خود را آموزش داد. این آموزش بسیار سرراست بود و باعث می شد داده ها خیلی سریعتر از گذشته جمع آوری شوند.


بینگام از استفاده از برنامه Collector for ArcGIS خوشحال است. این امکان را به وی می دهد تا مکان ها و اطلاعات دارایی را در این زمینه جمع آوری کنند. ArcGIS همچنین به وی کمک می کند تا سیستم را با کارآمدتر مدیریت کند از آنجا که نقشه در تلفن موجود است، وی دسترسی فوری به اطلاعات دارد و برای بازیابی آن نیازی به بازگشت به کارخانه نیست. همچنین راهی برای جمع آوری و بررسی اطلاعات در مورد نشت ها، فعالیت های نگهداری و موارد دیگر فراهم می کند. و نکته آخر اینکه، استفاده از ArcGIS با برآورده کردن الزامات مدیریت دارایی بیل 2 مجلس سنا به این روستا کمک کرده است.


"کارهایی که انجام شده است نه تنها ما را قادر می سازد تا الزامات بیل سنا را برآورده کنیم، بلکه همچنین از مدیریت سیستم ما پشتیبانی می کند، به من این امکان را می دهد تا از جلوگیری از شرایط اضطراری، مراقبت های پیشگیرانه را انجام دهم و ردیابی کنم." - براندون بینگام، دهکده بل دختر












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools