چرا روی کیفیت آب تمرکز می کنیم؟ - بخش اول :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




چرا روی کیفیت آب تمرکز می کنیم؟ - بخش اول


کیفیت آب برای مدیریت کارآمد منابع آب مورد توجه اساسی است. بهبود مدیریت کیفیت آب به عنوان یک رویکرد متعادل تر و چند بعدی در زمینه تحقیق، سیاست گذاری، حاکمیت، عملیات و مدیریت منابع آب ضروری به نظر می رسد. به منظور بهبود امنیت آب، مدیریت کیفیت آب باید بهبود یابد. این امر به ویژه در شرایطی مشهود است که تخریب کیفیت آب یا استفاده نامناسب از کیفیت آب مسئول کاهش مقدار لازم آب موجود برای مصارف مختلف است. به طور مشابه، بهبود اقتصادی و اقتصادی وابسته به دسترسی به آب کافی با کیفیت مناسب برای مسیرهای مختلف توسعه آن است.


دسترسی به آب آشامیدنی سالم و فاضلاب همچنان یک چالش مهم است، در حالی که سایر بخش ها از جمله اکوسیستم، صنعت، انرژی و کشاورزی نیز فشارهای فزاینده ای را تجربه می کنند. بنابراین، استفاده هوشمندانه از منابع موجود، استفاده بیشتر از پتانسیل عظیم برای استفاده مجدد از فاضلاب، و تعادل بین کیفیت مورد نیاز آب بین مصارف مختلف بسیار مهم است. دانش فعلی ما در مورد کیفیت آب جهانی ضعیف است. وجود داده های کیفیت آب موجود فوری فاقد است، اما برای جامعه جهانی آب برای شناسایی بهتر مشکلات خاص و همچنین راه حل های بالقوه ضروری است.


کیفیت آب همچنین یکی از اصلی ترین چالش ها برای دستیابی به برنامه های جهانی است که توسط اهداف توسعه پایدار (SDG) بیان شده است. SDG ها که در ژانویه سال 2016 راه اندازی شده اند، اهمیتی را که آب با هدف 6 خود دارد، برجسته می کند: اطمینان از دسترسی و مدیریت پایدار آب و فاضلاب برای همه و تنها هدف برای کیفیت آب:


6.3 تا سال 2030، کیفیت آب را با کاهش آلودگی، از بین بردن دامپینگ و به حداقل رساندن رها کردن مواد شیمیایی و مواد خطرناک، نصف کردن نسبت فاضلاب تصفیه نشده و بهبود قابل ملاحظه بازیافت و استفاده مجدد بی خطر در سطح جهان.


بنابراین، برای ایجاد پشتیبانی از فرایندهای تصمیم گیری و مدیریت در سطح محلی، ملی و بین المللی، ایجاد یک چارچوب جهانی ارزیابی کیفیت آب و همچنین دسترسی به داده های به موقع و قابل اعتماد ضروری است. با توجه به ماهیت متنوع و پیچیده، یک رویکرد جامع بین بخش های مختلف و ذینفعان برای بهبود کیفیت آب مورد نیاز است. چارچوب های مدیریتی باید انعطاف پذیر و سازگار باشند تا این پارامترهای در حال تغییر را به خود اختصاص دهند تا سیاست های کیفیت آب را به روشی یکپارچه تر و پایدار ترسیم کنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools