برنامه ریزی ایمنی آب چیست؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




برنامه ریزی ایمنی آب چیست؟



برنامه ریزی ایمنی آب یک ارزیابی جامع و رویکرد مدیریت ریسک است که شامل تمام مراحل زنجیره تأمین آب آشامیدنی، از حوضه آبریز تا مصرف کننده است. طرح ایمنی آب (WSP) طرحی است که از طریق این روش از ایمنی آب آشامیدنی اطمینان حاصل می کند. سازمان بهداشت جهانی WHO برنامه WSP  را به عنوان مطمئن ترین و موثرترین روش برای مدیریت منابع آب آشامیدنی برای حفاظت از سلامت عمومی می شناسد. WSP ها با اطمینان از طریق مدیریت خوب سیستم کامل تأمین آب، یک رویکرد فعال برای اطمینان از ایمنی آب فراهم می کنند. این شامل درک سیستم کامل، شناسایی مکان و چگونگی بروز مشکلات، قرار دادن موانع و سیستم های مدیریتی برای جلوگیری از بروز مشکلات قبل از بروز آنها و اطمینان از ادامه کار صحیح تمام قسمت های سیستم است.

توسعه و اجرای موفقیت آمیز WSP ها می تواند به درک بهتر سیستم تأمین آب کمک کند، همکاری ذینفعان را بهبود بخشد، بهره وری های عملیاتی این شرکت را بهبود بخشد و یک چارچوب قوی برای هدف گیری بهتر سرمایه های بلند مدت پایدار فراهم کند.

برای کمک به ارائه دهندگان خدمات آب در تهیه و اجرای WSP ها، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و انجمن بین المللی آب (IWA) یک کتابچه راهنمای WSP در سال 2009 تهیه کردند.



این راهنما به 11 ماژول تقسیم شده است که هر یک گام اساسی در روند توسعه و اجرای WSP را نشان می دهد.
  • اهمیت برنامه های ایمنی آب
  • برای اطلاعات بیشتر روی کادرها کلیک کنید
  • حفاظت بهتر از بهداشت عمومی
  • به حداکثر رساندن منابع موجود
  • اطلاع رسانی به سرمایه گذاری ها
  • بهبود عملکرد تأمین کنندگان آب
  • ارائه چارچوب تصمیم گیری برای کلیه ذینفعان
  • IWA چه کاری انجام داده است؟
  • همکاری WHO

از زمان گنجاندن WSP در اسناد مرجع بین المللی در سال 2004 (نسخه سوم دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی برای کیفیت آب آشامیدنی و منشور بن بین المللی آب بین المللی برای آب آشامیدنی سالم)، IWA برای ارتقا و حمایت از توسعه WHO با WHO همکاری کرده است. منابع موجود در WSP با استفاده از تخصص اعضای IWA.

درگاه ایمنی آب
WHO و IWA پورتال ایمنی آب را برای ارتقا WSP ها، امکان اشتراک منابع و دانش فراهم کرده و اخبار و رویدادهای به روز مرتبط با WSP را ارائه می دهند. در WSPortal بیشتر بیاموزید.

شبکه بهره برداری و نگهداری
همکاری مداوم بین انستیتوی ملی بهداشت عمومی ژاپن (NIPH)، WHO و IWA شبکه بهره برداری و نگهداری (شبکه O&M) است. شبکه O&M به منظور کمک به پایداری خدمات آب و فاضلاب و از طریق آن بهداشت عمومی، با بهبود عملکرد و نگهداری در خدمات آب و فاضلاب در کشورهای در حال توسعه برای کشف منابع در شبکه O&M، این پیوند را دنبال کنید.

پروژه ها: گذشته و فعلی
از سال 2011، IWA پروژه هایی را پشتیبانی می کند که از اجرای WSP در کشورهای مختلف با تمرکز شدید بر صحرای آفریقا حمایت می کنند. هدف از این پروژه ها ارتقا supply ایمنی تأمین آب از طریق اجرای WSP در تأمین کنندگان آب، همچنین ایجاد یک گروه مهم از تخصص، ابزار و مطالعات موردی برای کاتالیز کردن اجرای WSP در مقیاس بزرگ بود.


پروژه های گذشته و فعلی عبارتند از:

برنامه ریزی ایمنی آب در آفریقای شرقی (2011 - 2016)

با پشتیبانی آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده USEPA-IWA برنامه ای را برای حمایت از اجرای طرح ایمنی آب (WSP) در آفریقای شرقی با هدف ایجاد پایه ای مناسب برای مقیاس گذاری اجرای WSP در آفریقا هماهنگ کرد. سرویس های پشتیبانی شده شامل شرکت های آب و فاضلاب Kisumu Limited-KIWASCO، سازمان آب و فاضلاب شهری Mwanza-MWAUWASA، شرکت ملی آب و فاضلاب (NWSC)، سازمان تأمین آب و فاضلاب شهری Kigoma-KUWASA، منبع تغذیه آب Masasi Nachingwea و سازمان بهداشت (MANAWASA)، شرکت تأمین آب و بهداشت MWAUWASA و سازمان آب و فاضلاب شهری Masasi،

برنامه ریزی ایمنی آب در آفریقای غربی (2014 - 2017)

با حمایت صندوق توسعه بین المللی اوپک (OFID)، IWA از توسعه و اجرای برنامه های ایمنی آب و مداخلات کم هزینه برای بهبود ایمنی منابع آب و سلامت جوامع در شش کشور غرب آفریقا پشتیبانی کرد: غنا، لیبریا، سیرا لئونه، بورکینافاسو، گینه و سنگال

برنامه ریزی ایمنی آب در برابر آب و هوا برای بهبود تأمین آب و بهداشت عمومی (2018 - 2020)

با حمایت از OFID، IWA در حال کار بر روی یک پروژه WSP مقاوم در برابر آب و هوا است که تمرکز خود را بر روی چگونگی تهیه و پاسخگویی بهتر آب و برق از طریق WSP به حوادث شدید آب و هوایی قرار داده است. و همچنین اتخاذ رویکردهای آگاهی استراتژیک برای مشارکت وزارتخانه های کلیدی در حمایت از نهادینه سازی WSP در داخل کشورها. این پروژه در کشورهای زیر اجرا می شود: بورکینافاسو، غنا، کنیا و سنگال

پروژه ابزارهای مدیریت سیل و خشکسالی (2014-2018)

پروژه ابزارهای مدیریت سیل و خشکسالی (FDMT) پورتال سیل و خشکسالی (www.flooddroughtmonitor.com) را با کاربردهای فنی جهت پشتیبانی برنامه ریزی از حوزه فرامرزی تا سطح آب با استفاده از اطلاعات بهتر در مورد سیل و خشکسالی در برنامه ریزی، توسعه داد. این پورتال شامل یک ابزار WSP است که یک نقطه ورود به برنامه های کاربردی سریع برای در نظر گرفتن اطلاعات آب و هوا و خطرات سیل و خشکسالی در روش های برنامه ریزی خود است.

اعضای IWA چگونه درگیر می شوند؟
گروه متخصص WSP
گروه تخصصی IWA WSP دانش عملی را در زمینه پیاده سازی WSP به ذینفعان اصلی درگیر تأمین آب آشامیدنی سالم، از جمله تأمین کنندگان آب، مراجع نظارتی، مقامات مدیریت حوضه، سازمان های بهداشتی و جامعه جهانی بین المللی منتشر می کند.

برای آگاهی از آخرین کارهایی که اعضای و شرکای IWA در WSP انجام می دهند، به گروه IWA Connect در زمینه برنامه ریزی ایمنی آب بپیوندید یا آنها را دنبال کنید.












نظرات (۱)

  • آواتار کامنت سعید صمیمی نژاد

    با سلام

    ما یک شرکت دانش بنییان هستیم

    محصول راهبردی دانش بنیان در حوزه ضدعفونی و گندزدایی آب تولید کرده ایم که در دنیا در انحصار دو کشور است .

    این ماده clo2  یعنی دی اکسید کلر است با نام تجاری clean in که بصورت محلول ، پودر و قرص تولید می شود .

    در این بحران آب و منابع آب ناسالم که بعضا توسط مدیران آبفاهای کشور رد و انکار می شود می توانیم در ترویج استحصال آب سالم کمک کنیم .

    امروز صرفا رساندن آب به مناطق به معنای حل مشکل نیست و طغیان عوامل بیماری زای آب خیلی در دستور کار بصورت جدی نیست .

    این محصول با تمامی مجوزات داخلی و صدها مقاله عملی در مجلات بین المللی و تاییدیه سازمانهای بین المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی ، هنوز موفق به عبور از سد آهنین مخالفت های غیر علمی نشده است . طبعا شما در معرفی ما بعنوان تنها شرکت تولیدکننده ی  ماده بی ضرر و خوراکی در منطقه و سومین در دنیا می توانید در مسیر برنامه wsp کمک کنید .

    با تشکرشماره تماس :09392552962

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools