نیترات در آب آشامیدنی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نیترات در آب آشامیدنی


نیترات ترکیبات شیمیایی است که می تواند در منابع آب آشامیدنی یافت شود. اگرچه در مقادیر کم بی ضرر است، اما مقادیر زیاد نیترات می تواند بر روی انسان و حیوانات تأثیر منفی بگذارد. این امر خصوصاً در مورد نوزادان و زنان باردار بیشتر صدق می کند. نیترات ها از طریق منابع مختلف به آب آشامیدنی نفوذ می کنند. رواناب حاصل از کودها متداول ترین منبع نیترات است، اما ممکن است از فاضلاب دفع نامناسب، نشت سیستم های سپتیک، ضایعات صنعتی، ضایعات فرآوری مواد غذایی و فرسایش رسوبات طبیعی نیز حاصل شود.


چرا نیرات یک مشکل است؟

مقادیر زیاد نیترات در بدن می تواند باعث methemoglobinemia شود که به آن سندرم کودک آبی نیز گفته می شود. این بیماری بسیار نادر است، اما آگاهی از خطرات آن بسیار مهم است. شایع ترین علامت متهموگلوبینمی، رنگ مایل به آبی پوست، سردرد، سرگیجه، ضعف یا مشکل تنفس است. نوزادان زیر شش ماه، زنان باردار، بزرگسالانی که میزان اسیدیته معده کمی دارند یا بزرگسالانی که از آنزیم متهموگلوبین ردوکتاز (که میتموگلوبین را به هموگلوبین تبدیل می کند) کمبود دارند، به ویژه حساس هستند.


حداکثر میزان آلاینده نیترات در آب آشامیدنی که توسط EPA صادر شده است 10mg / L یا 10 ppm (تعداد در هر میلیون) است. این سطح بر اساس بهترین دانش موجود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهداشتی تنظیم شده است.


چه می توانم بکنم؟

ساخت و موقعیت چاه های آب آشامیدنی اغلب بیشترین میزان را با مقدار نیترات موجود در آب آشامیدنی شما دارند. چاه های جدید باید در سربالایی و حداقل 100 فوت با منابع احتمالی آلاینده مانند گلدان ها، سیستم های سپتیک، انبارها و تاسیسات ذخیره سازی مواد شیمیایی فاصله داشته باشند. این عمل ساده پیشگیری می تواند برای جلوگیری از ورود نیترات به آب آشامیدنی شما بسیار ارزشمند باشد.


اگر فکر می کنید آبهای زیرزمینی شما آلوده است، بهترین گزینه این است که بخوبی توسط اداره بهداشت محلی یا سیستم آب آزمایش شوند. چندین روش برای حذف نیترات ها ثابت شده است، از جمله:

  • تقطیر
  • اسمز معکوس
  • تبادل یونی
  • الکترودیالیز

توجه: جوشاندن، فیلتر کردن، ضد عفونی شیمیایی مانند کلرزنی و نرم کننده های آب در حذف نیترات از منابع آب موثر نیستند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools