معرفی پروژه PrimeWater H2020 :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




معرفی پروژه PrimeWater H2020


من اخیراً در یک کارگاه آموزشی با متخصصان آب شرکت کرده ام. شرکت کنندگان از سراسر جهان، بخشهای مختلفی از حرفه ما، از حفاظت از محیط زیست تا مدیریت منابع آب، و همچنین تولید آب آشامیدنی، واکنش اضطراری، تولید برق آبی و پرورش آبزیان را نمایندگی می کردند. از یکدیگر، ما در مورد چالش های آبی که در حال حاضر چندین بخش با آن روبرو هستند، شنیده ایم، یعنی افزایش جلبک، افزایش کدورت، کمبود آب و همچنین جاری شدن سیل. یک توافق کلی وجود داشت که داشتن اطلاعات زودهنگام می تواند در صورت مواجهه با این چالش ها، پاسخ سریع را تضمین کند، حتی اگر مانع از بروز آنها شود.


به عنوان مثال، در شهرستان اوتاوا در کانادا، از داده های ماهواره ای برای تشخیص و پیش بینی رشد جلبکی مضر (HAB) در دریاچه اری استفاده می شود تا به ساکنان توصیه شود که کدام قسمت از دریاچه برای تفریح ​​امن است. تشخیص سریع و واکنش سریع و همچنین برنامه ریزی انطباقی در تعیین فعالانه و کاهش خطرات آب بسیار مهم است.


برای کسانی که با آب کار می کنند، از تصفیه خانه های آب گرفته تا نیروگاه های آبی تا پرورش آبزیان، سازگاری با خطرات به روشی برنامه ریزی شده بسیار کارآمدتر از واکنش در برابر خرابی بزرگ سیستم است. در عین حال، توانایی پیش بینی و پاسخگویی از قبل می تواند ضمن کاهش هزینه ها، عملکرد محیطی را نیز بهبود بخشد. این می تواند از طریق مدل سازی سیستم های بسیار پیچیده و پویا برای ارائه پیش بینی کیفیت و کمیت آب باشد و می تواند متخصصان آب را در تصمیم گیری سریع و آگاه از داده ها، دستیابی به انطباق مقررات با هزینه کم و بهبود عملکرد روزمره راهنمایی کند.


از چنین رویکردهایی در پیش بینی برای پشتیبانی از چشیدن بهتر و آب آشامیدنی سالم استفاده می شود. در اوایل سال جاری در ماه جولای، احتمال وجود جلبک های سمی در آب در پارک ایالتی چنی در کانزاس، ایالات متحده آمریکا، سواحل شنا خود را متوقف کرد. این جلبک ها بر طعم و بوی آب لوله کشی نیز تأثیر منفی می گذارند. توانایی پیش بینی رشد جلبک ها به این معنی است که شرکت آب می تواند به طور پیش فعالانه ازن را بهبود بخشد تا طعم و بوی آب را بهبود بخشد.


پروژه PrimeWater اتحادیه اروپا با تلفیق تخصص از اروپا، استرالیا و ایالات متحده قصد دارد اطلاعات کیفیت آب داخلی مشتق شده از مشاهدات زمین (EO) یا فن آوری های ماهواره ای را در طول سه سال در بخش آب بیشتر در دسترس و قابل استفاده قرار دهد - از پایان سال 2019.


چگونه این کار انجام می شود؟ الگوریتم های پیشرفته تصاویر چند طیفی و فوق طیفی را از حسگرهای ماهواره ای، هوایی و زمینی ادغام می کنند. PrimeWater با استفاده از تکنیک های جذب و یادگیری ماشین، قصد دارد صحت پیش بینی های زیست محیطی را در مقیاس های مختلف مکانی و زمانی بهبود بخشد، که می تواند در تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد.


این پروژه دارای زاویه ای منحصر به فرد است زیرا جامعه علمی را با ذینفعانی که می توانند از پیش بینی کیفیت آب مانند مواردی که با تولید آب آشامیدنی، تفریحات، نیروگاه های آبی، آبزی پروری، حفاظت از محیط زیست، مدیریت منابع آب و برنامه ریزی اضطراری در ارتباط هستند، ارتباط برقرار کند، متصل می شود. برای اطمینان از مفید بودن خروجی ها برای این ذی نفعان، از نمایندگان دعوت شده است تا به عنوان بخشی از یک پنل چند کاربره فعالیت فعالانه ای در زمینه طراحی، ایجاد و ارزیابی مشترک خدمات آب هوشمند با قابلیت EO داشته باشند. علاوه بر این، یک محیط آزمایشگاه مجازی ایجاد شده است که امکان به اشتراک گذاری مجموعه داده ها، پروتکل های آزمایشی و روش ها را فراهم می کند.


مهندسین مشاور EMVIS (یونان) (سازمان پیشرو) و شرکای خود از طریق PrimeWater در تلاشند عوامل اجتماعی و نهادی در صنعت آب را که باعث اتخاذ رویکردهای جدید مانند پیش بینی کیفیت آب است، درک کنند. این کار با استفاده از روش های تجزیه و تحلیل رفتاری انجام می شود که می تواند جذب بیشتری از رویکردهای ابتکاری را هدایت کند. هدف این است که یک پلت فرم مبتنی بر وب داشته باشیم که بتواند با نظارت مداوم بر پارامترهای مهم محیطی مانند کدورت و رشدهای جلبک، و همچنین تولید مشخصات کیفیت آب پیش بینی شده در مخازن و دریاچه ها، به کاربران مختلف آب کمک کند.


انجمن بین المللی آب یک شریک اصلی در PrimeWater است که فعالیت های انتشار پروژه و همچنین جذب سهامداران و هماهنگی یک جامعه عمل را هدایت می کند. EMVIS و همچنین بقیه اعضای کنسرسیوم PrimeWater شبکه ای ارزشمند در IWA برای دسترسی به نیازهای متخصصان آب پیدا می کنند که می توانند چالش ها را به اشتراک بگذارند و برای دستیابی به راه حل های کارآمد همکاری کنند. یک مزیت اصلی شبکه IWA این است که به خوبی منظم، تجربیات، دیدگاه ها را به یک پایگاه داده قوی از نیازهای متخصصان ارائه می دهد و بستری است که در آن اعضا می توانند دانش جدید را با نیازهای مختلف کاربران آب پیوند دهند.


به عنوان مثال، برای اطمینان از تداوم اشتراک اطلاعات و تجربیات در زمینه مدیریت انرژی برای مدیریت آب بیش از طول عمر پروژه، یک انجمن عملی (CoP) که توسط IWA هدایت می شود، کاربران نهایی، دانشمندان، تنظیم کنندگان و نوآوران را گرد هم می آورد. EMVIS قصد دارد به ادامه از طریق IWA با PrimeWater و ابتکارات دیگر به عنوان یک رویکرد کلیدی در برقراری ارتباط و انتشار دانش علمی پیشرفته در ارتباط باشید.


درباره مهندسین مشاور EMVIS:

EMVIS مشاور مهندسین S.A یک شرکت خصوصی است که از طریق مطالعات طراحی، مشاوره و تحقیقات، در زمینه مدیریت منابع آب و محیط زیست فعالانه فعالیت می کند.

EMVIS از سال 2007 عضو شرکت IWA است. عضویت شرکت IWA شرکت ها یا سازمان ها را قادر می سازد راه حل های آب جهانی را ارائه دهند، به عنوان متخصصان آب، تخصص کارکنان خود را واجد شرایط و ارتقا دهند و بخشی از یک شبکه جهانی باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی عضویت در شرکت IWA به اینجا مراجعه کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools