عیب یابی مدل های اجرایی Aquaveo :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




عیب یابی مدل های اجرایی Aquaveo


GMS ،SMS و WMS (در مجموع با نام XMS شناخته می شوند) همگی از مدل های عددی برای اجرای نهایی شبیه سازی استفاده می کنند. این مدل های عددی شامل MODFLOW ،ADCIRC ،SRH-2D ،GSSHA ،HEC-RAS و ... هستند. این مدل های عددی توسط Aquaveo ساخته نشده اند، اما نرم افزار XMS رابطی برای استفاده از این مدل ها فراهم می کند. در این مقاله بیشتر در مورد چگونگی ادغام نرم افزار XMS با این مدل های عددی بحث خواهد شد.


XMS به شما امکان می دهد تمام داده های شروع را وارد کنید و تمام پارامترها را برای شبیه سازی مدل عددی تعریف کنید. پس از ساخت پروژه در XMS، XMS تمام پرونده های مورد نیاز برای اجرای مدل را صادر می کند. سپس XMS به مدل اجرایی عددی دسترسی پیدا کرده و مدل عددی را برای اجرای شبیه سازی خود راه اندازی می کند.


اگر مدل عددی اجرا نشود، بعضی اوقات ممکن است مشکلی در مدل اجرایی عددی وجود داشته باشد. به طور معمول، یک پیام هشدار دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه مدل اجرایی یافت نمی شود. وقتی این اتفاق می افتد، دو راه برای حل اختلاف وجود دارد.


اولین مورد این است که روی دکمه مرور در گفتگوی هشدار کلیک کنید و به مکان مدل اجرایی بروید. مدل اجرایی را انتخاب کنید و شبیه سازی شروع به کار می کند. در بیشتر موارد، مدل های اجرایی مدل در پوشه ای به نام مدل واقع در مکان هایی که نرم افزار XMS نصب شده است قرار دارند.


روش دوم این است که مشخص شود مسیر به مکان اجرایی مدل به درستی در XMS انجام شده است. این کار با رفتن به گفتگوی Preferences انجام می شود (از دستور Edit | Preferences استفاده کنید). در گفتگوی Preferences، یک زبانه یا Files یا File Locations وجود دارد. در زبانه Files لیستی از مدل های عددی موجود و جایی که XMS به آن قابلیت اجرا برای مدل دسترسی دارد وجود دارد. از اینجا می توانید مسیر فایل را تغییر دهید تا به مکان صحیح مدل اجرایی اشاره کند.


غالباً هنگامی که مدل اجرایی را نمی توان یافت، دلیل آن یکی از چند مسئله رایج است. یکی اینکه مکان X هنگام نصب XMS به درستی تنظیم نشده است. دیگر اینکه مدل عددی به درستی نصب نشده است. و دیگر این که شما ممکن است از نصب سفارشی نرم افزار مدل عددی با مدل قابل اجرا در مکانی که XMS به دنبال آن نیست استفاده کرده اید.


همچنین توجه داشته باشید که برخی از مدل های عددی به چندین مورد اجرایی نیاز دارند. غالباً این یک پردازنده پیش پردازنده است که قابل اجرا است. اطمینان حاصل کنید که مسیر پرونده برای همه اجرایی های استفاده شده توسط مدل عددی صحیح است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools