سیلاب حوضه آبریز در کامرون :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سیلاب حوضه آبریز در کامرون


یکی از تجربه هایی که تا امروز با من زندگی می کند سیلاب هایی بود که در زمان دانشجویی در Maroua، شمال کامرون با آن روبرو شدیم. هنگامی که فصل باران شروع شد، من سه روز را در اتاق دانشجویی خود با یکی از دوستانم که در نزدیکی منطقه سیل زده شهر زندگی می کرد، گذراندم. در روز اول باران های شدید بارید و در روز بعد عبور از جاده برای ما غیرممکن شد زیرا سطح آب به راحتی به کمر می رسید. ما باید دو روز دیگر صبر کنیم تا بتوانیم دوباره بیرون برویم. پس از عقب نشینی سیل، متوجه خسارت شدیم: وسایل الکترونیکی از بین رفت، آب آشامیدنی آلوده شد و سایر اشیا valu با ارزش به آب آسیب دیدند.


این برای من یک تجربه بدیع بود، زیرا در سال 2012 از شهر خودم در Yaoundé به Maroua نقل مکان کردم تا آرزوی خود را برای رسیدن به یک متخصص در مدیریت منابع آب دنبال کنم. در مدت حضورم در ماروآ، من دیدم که چگونه مردم تحت تأثیر سیلاب در هر فصل بارانی به دلیل مدیریت نامناسب آب تحت تأثیر سیل قرار می گیرند. این باعث شد من تأمل کنم که آیا دولت به اندازه کافی برای رفع تأثیر سیل در Maroua و در سراسر کشور تلاش می کند. این همچنین فرصتی برای من بود تا منعکس و به دنبال راه حل های قوی برای مقابله با سیل و اثرات آن باشم.


برای ایجاد فضایی برای بحث در مورد راه حل های احتمالی برای طغیان و بسیاری دیگر از مسائل مربوط به آب، انجمن حرفه ای آب جوان کامرون را با همکاری انجمن بین المللی آب (IWA) تأسیس کردم. ما رویدادهای بی شماری را در مورد این موضوعات اصلی ترتیب دادیم و با این کار عوامل بسیاری را که منجر به جاری شدن سیل و سایر مسائل مدیریت آب می شوند، درک کردیم. به عنوان مثال، دشت های سیلاب می توانند توسط مردم اشغال شوند و همچنین نقاط تجاری هستند که اگر با دقت مدیریت نشوند، آسیب پذیری در برابر تأثیرات سیل را افزایش می دهند. علاوه بر این، رودخانه ها اغلب با زباله پر می شوند و باعث انسداد و مشکلات کیفیت آب می شوند.


با این وجود مراحلی وجود دارد که می تواند توسط ذینفعان شهری در جهت بهبود مدیریت منابع آب برداشته شود. دستور کار IWA برای شهرهای متصل به حوضه چارچوبی را برای ذینفعان شهری شامل آب و برق، شهرداری ها و صنایع فراهم می کند. این می تواند به آنها کمک کند تا برای اتصال و بهبود بهتر حوزه های آبخیز اطراف خود، از جمله مدیریت سیلاب، افزایش در دسترس بودن آب و بهبود کیفیت آب برای مصارف مختلف، اقداماتی انجام دهند.


برخی از نکات این روش در چندین پروژه در کامرون گنجانده شده است، همانطور که در زیر توضیح داده شده است. این چارچوب که اکنون به زبان فرانسه موجود است، می تواند ایده هایی در مورد نحوه مدیریت و کاهش تأثیر خطرات مربوط به آب در کشور ما ارائه دهد. به عنوان مثال، با بهبود برنامه ریزی، افزایش تعامل ذینفعان، و همچنین استفاده بیشتر از نظارت و به اشتراک گذاری داده ها، این می تواند به تصمیم گیری در مورد مدیریت منابع آب از حوضه آبریز کمک کند.


در سال 2019، دولت طرح احتمالی مدیریت سیل را در منطقه شمال دور کامرون آغاز کرد. این پروژه به مردم کمک می کند تا در برابر جاری شدن سیل، که باعث آوارگی و حتی مرگ چندین خانواده شده است، محافظت نشوند. پروژه های دیگری نیز در تعدادی از شهرهای کشور در دست اجرا است. در Yaoundé، پروژه ای با حمایت آژانس توسعه فرانسه در حال افزایش است تا ظرفیت زهکشی رودخانه های حوزه Mfoundi را افزایش دهد تا سیل در پایتخت را محدود کند. در دوالا، که اخیراً تحت تأثیر سیل شدید قرار گرفته است، پروژه های زیادی در مناطق درگیر در حال توسعه و اجرا هستند. مردم در این مناطق شروع به دیدن رودخانه های پاک تر و کاهش اثرات طغیان می کنند.


با وجود این اقدامات مثبت دولت، برای اطمینان از بهبود مدیریت آب، از جمله شناخت ارتباط بین حوضه های آبخیز و شهرهای ما، هنوز مسیری طولانی در پیش است.


برای اطلاعات بیشتر در مورد انجمن حرفه ای آب جوان کامرون، لطفا از این لینک دیدن کنید.


منبع: انجمن بین المللی آب












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools