سیل در استرالیا: با بدتر شدن بارندگی هزاران نفر تخلیه شدند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سیل در استرالیا: با بدتر شدن بارندگی هزاران نفر تخلیه شدند


حدود 18000 نفر از سیل شدید در سراسر New South Wales (NSW) در استرالیا تخلیه شده اند، بارش شدید باران پیش بینی شده است.  اکنون کل سواحل این ایالت تحت هشدار شدید هوا قرار گرفته است. روزهای باران سیل آسا باعث طغیان رودخانه ها و سدها در اطراف سیدنی - پایتخت ایالت - و در جنوب شرقی کوئینزلند شده است. ارتش در حال اعزام برای کمک به جستجو و نجات است، در آنچه "رویداد یک در 50 سال" نامیده می شود.


اداره هواشناسی استرالیا روز سه شنبه "افزایش بارندگی، وزش باد شدید، موج و جزر و مد غیرطبیعی" را در نیو ساوت ولز پیش بینی کرده است.


همچنین گفت که حدود 10 میلیون نفر در هر ایالت و سرزمین به جز استرالیای غربی اکنون تحت هشدار هوا قرار دارند.


گلادیس برجیکلیان، فرماندار NSW گفت که تا اواخر روز دوشنبه هیچ کشته ای گزارش نشده است - و توصیف آن "یک معجزه با توجه به آنچه ما تجربه کرده ایم".


اما در مناطق آسیب دیده که حدود یک سوم از 25 میلیون نفر استرالیا را در خود جای داده است، خسارات گسترده ای وارد شده است.


خانم برجیکلیان گفت بسیاری از جوامع "تحت تأثیر سیل" تابستان گذشته تحت تأثیر آتش سوزی و خشکسالی قرار گرفته اند.


وی گفت: "من در هیچ زمانی از تاریخ ایالت نمی دانم که چنین شرایط آب و هوایی بسیار سریع و در میان همه گیر را داشته باشیم."


نخست وزیر اسکات موریسون بودجه ای را برای افرادی که مجبور به تخلیه هستند پیشنهاد داده است. من به پارلمان گفتم که "خطر جدی هنوز در پیش است".


آخرین موارد روی زمین چیست؟

رودخانه های متورم جاده ها و پل ها را قطع کرده و تقریباً 200 مدرسه در NSW روز سه شنبه تعطیل خواهند ماند.


به افراد در بیش از 15 منطقه در معرض آسیب دستور تخلیه داده شده و به تعداد مشابه هشدارهای تخلیه داده شده است.


یک دستور اعلام می دارد که افراد به دور از مناطق تحت تأثیر سیل، یا در یک مرکز خاص به خانواده و دوستان خود پناه ببرند. این هشدار به مردم می گوید که برای دستور تخلیه آماده شوند.


نواحی شمال و غرب سیدنی، ساحل مرکزی نیوزاوات غربی و دره هاوکبری ناحیه نگران کننده خاصی بوده اند.


مقامات گفتند که حدود 15000 تخلیه از ساحل میانه شمال و 3000 مورد دیگر در سیدنی انجام شده است.


نیروهای دفاعی استرالیا پس از درخواست دولت NSW، هلی کوپترهای جستجو و نجات را در روز سه شنبه ارائه می دهند.


نخست وزیر موریسون به نمایندگان مجلس گفت: "در سراسر NSW، حدود 1400 نفر اولین پاسخ دهندگان بیش از 700 مورد نجات سیل را انجام داده و به بیش از 7500 درخواست کمک پاسخ داده اند."


وی افزود: این یک وضعیت مداوم است که در حال تکامل است و به شدت خطرناک است.


یکی از خانواده های گرفتار شده توسط هلی کوپتر از خانه سیل زده خود خارج شد. پاسخ دهندگان همچنین خانواده ای را با نوزادی از سیل در خانه خود در غرب سیدنی نجات دادند.


تصاویری از حیات وحش مرده، دام هایی که در مناطق سیل زده شناورند و صفوف خانه هایی که تا پنجره های آنها فرو رفته اند وجود دارد.


رودخانه هاوکسبری و نپین - که از شمال و غرب با سیدنی هم مرز هستند - روز دوشنبه به سطوح بالاتری نسبت به سیل ویرانگر در سال 1961 رسید.


در همین حال، سد Warragamba، منبع اصلی آب سیدنی، برای اولین بار پس از 5 سال شروع به ریختن کرد. روز یکشنبه اوج تخلیه روزانه 500 گیگا لیتر - معادل حجم بندر سیدنی - بود تا اینکه روز دوشنبه دوباره به 300 گالون برسد.


روز یکشنبه یک زن و شوهر جوان خانه خود را در شمال سیدنی دیدند که در اثر سیلاب در آنچه که باید عروسی آنها باشد، می رود. همسایگان شوکه شده از کلبه ریشه دار سه خوابه ای که در امتداد رودخانه مانینگ پس از ترکیدن کرانه های آن درحال هجوم است، فیلمبرداری کردند.


رودخانه پاراماتا، در حومه مرکزی سیدنی، سواحل خود را شکست و اسکله کشتی را آب گرفت.

در ساحل شمالی بندر مک کواری، از یکی از ساکنان فیلمبرداری شده که یک stingray را از طریق چمن جلوی خود می کشد.


در جنوب شرقی کوئینزلند، سیل های ناگهانی آخر هفته نیز بریزبن و ساحل طلا را تحت تأثیر قرار داد.


آخرین پیش بینی چیست؟

انتظار می رود شرایط در بسیاری از مناطق نیو ساوت ولز وخیم تر شود، مقامات هشدار دادند که ممکن است دو سیستم آب و هوایی با هم برخورد کنند و "آخرین انفجار" باران و طوفان را در روز چهارشنبه ایجاد کنند.


اداره هواشناسی گفت: بارندگی شدید روز سه شنبه کل ساحل NSW و چندین منطقه داخلی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و "خطر جدی" جاری شدن سیل را به همراه دارد.


در توئیتر خود نوشت: "این وضعیت به پایان نرسیده است."


اما افزود: "بیشتر مناطق نیو ساوت ولز اوایل روز چهارشنبه با جابجایی هوای خشک تر به منطقه، روند پاکسازی را شاهد خواهند بود."


این همچنین یک توئیت ارسال کرد که می گوید 10 میلیون استرالیایی اکنون تحت هشدار آب و هوا قرار دارند - منطقه ای به اندازه آلاسکا را تحت تأثیر قرار می دهد.


دفتر گفت: بارندگی دور - در برخی مناطق تا 90 سانتی متر - "فوق العاده" بوده است، با بسیاری از مناطق در سراسر NSW شبیه "دریا داخلی".


خانم برجیکلیان، نخست وزیر NSW، گفت: "آنچه ما اکنون تجربه کرده ایم با آنچه در 50 سال گذشته تجربه کرده اید متفاوت است، بنابراین لطفاً آن را جدی بگیرید."


الن برابین، ساکن جمیسونتاون به ABC News گفت که بیش از 40 سال است که سیل به شدت اکنون را ندیده است.


وی گفت: "من همه سیلابها و چیزهای دیگر را دیده ام و هرگز مجبور به جابجایی نشده ام، بنابراین این مسئله متفاوت است."


از آتش سوزی تا سیلاب

تابستان باران شدید و سیل در شرق استرالیا کاملاً در تضاد با یک سال پیش است، زمانی که بسیاری از مناطق مشابه توسط آتش بوته های ماموت سوزانده شدند و در اثر خشکسالی ویران شدند.


این طرف قاره در حال حاضر الگوی آب و هوایی La Niña را تجربه می کند، که به طور معمول باران و طوفان های گرمسیری بیشتری را در طول تابستان به ارمغان می آورد.


دو سال از سه مرطوب ترین سال استرالیا در حوادث لانینا بوده است. به طور معمول در لانینا 20٪ افزایش میانگین بارندگی از دسامبر تا مارس در شرق استرالیا مشاهده می شود.


دانشمندان می گویند که تغییرات آب و هوایی همچنین تأثیرات La Niña را تشدید می کند و باعث بی نظمی الگوهای هوا می شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools