سیستم جهانی پیش بینی سیلاب کوپرنیک اروپا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سیستم جهانی پیش بینی سیلاب کوپرنیک اروپا

سیستم جهانی آگاهی سیل (GloFAS) یکی از اجزای خدمات مدیریت اضطراری کوپرنیک (CEMS) است. این برای حمایت از اقدامات مقدماتی برای رویدادهای سیل در سراسر جهان، به ویژه در حوضه های بزرگ رودخانه های فراملی طراحی شده است. برای ارائه اطلاعات در مورد رویدادهای جاری و جاری سیل، GloFAS اطلاعات ماهواره‌ها، مدل‌ها و اندازه‌گیری‌های درجا را برای تولید موارد زیر ترکیب می‌کند:

  • GloFAS پیش بینی سیل میان برد
  • پیش بینی های فصلی GloFAS
  • ارزیابی سریع ریسک GloFAS



اطلاعات مربوط به مدل هیدرولوژیکی GloFAS و مهارت پیش‌بینی از GloFAS Skill در دسترس است. علاوه بر این، محصول تکمیلی نظارت بر سیل جهانی، نظارت مستمر سیل‌ها را در سراسر جهان با پردازش و تجزیه و تحلیل فوری تمام داده‌های ماهواره‌ای ورودی مصنوعی (SAR) Copernicus Sentinel-1 امکان‌پذیر می‌سازد. محصولات پیش‌بینی GloFAS بر اساس ترکیبی از پیش‌بینی‌های هواشناسی، مدل‌سازی هیدرولوژیکی و فهرستی از نقشه‌های طغیان سیل است. این صفحه مروری بر پیش‌بینی‌های هواشناسی و مدل هیدرولوژیکی در هسته پیش‌بینی‌های GloFAS ارائه می‌دهد.


پیش بینی های هواشناسی

پیش‌بینی‌های GloFAS با استفاده از آخرین مجموعه پیش‌بینی‌های عددی پیش‌بینی آب و هوا (NWP) سیستم پیش‌بینی یکپارچه ECMWF (IFS) تولید می‌شوند. خروجی‌های گروه میان برد و بسط برای پیش‌بینی‌های GloFAS، و گروه دوربرد SEAS5 برای پیش‌بینی فصلی GloFAS استفاده می‌شوند.

ECMWF-ENS پیش‌بینی مجموعه ECMWF است و متشکل از 51 عضو با وضوح 9 کیلومتر تا 15 روز است که از روز 16 تا 30 به 36 کیلومتر افزایش می‌یابد. در GloFAS 30 روزه، خروجی‌های رسانه IFS 00:00 UTC اجراهای -range روزانه برای روز 1 تا 15 استفاده می شوند و آخرین اجراهای دامنه گسترده IFS برای روز 16 تا 30 استفاده می شود.

SEAS5 مجموعه پیش‌بینی فصلی ECMWF (عملیاتی از 5 نوامبر 2017) و یکی از مدل‌های پیش‌بینی فصلی خدمات تغییر اقلیم کوپرنیک است. از 51 عضو با وضوح 36 کیلومتری افقی تشکیل شده است. بر اساس SEAS5، پیش‌بینی‌های فصلی GloFAS چشم‌اندازهای هیدرولوژیکی را ارائه می‌کند که احتمال جریان‌های زیاد یا کم را در شانزده هفته آینده در یک منطقه و شبکه رودخانه GloFAS یک بار در ماه نشان می‌دهد.


مدل هیدرولوژیکی

یک مدل هیدرولوژیکی با تقلید از فرآیندهای هیدرولوژیکی زمین توسط مجموعه ای از معادلات، پیش بینی های اجباری هواشناسی را به پیش بینی های هیدرولوژیکی تبدیل می کند. مدل هیدرولوژیکی منبع باز LISFLOOD برای تولید پیش‌بینی‌های دامنه متوسط ​​و فصلی GloFAS از GloFAS نسخه 3.1 (مه 2021) استفاده شده است.

LISFLOOD منبع باز (OS LISFLOOD) یک مدل هیدرولوژیکی مبتنی بر فیزیکی مبتنی بر توزیع مکانی است که توسط مرکز تحقیقات مشترک (JRC) کمیسیون اروپا از سال 1997 توسعه یافته است (De Roo et al., 2000). شبیه‌سازی عددی توسط داده‌های اجباری هواشناسی (بارش، دما، و تبخیر-تعرق بالقوه) هدایت می‌شود: این مدل تعادل آب را در هر مرحله زمانی و برای هر سلول شبکه حل می‌کند. مجموعه‌ای از نقشه‌های شطرنجی که مورفولوژی زمین، ویژگی‌های خاک، ویژگی‌های پوشش زمین و کاربری زمین و تقاضای آب را نشان می‌دهد، مدل‌سازی چرخه هیدرولوژیکی را در اقلیم‌های مختلف و زمینه‌های اجتماعی-اقتصادی ممکن می‌سازد. کد منبع OS LISFLOOD، مستندات مدل، راهنمای کاربر و ابزارهای جانبی (شامل اسکریپت های کالیبراسیون) از طریق صفحه OS LISFLOOD قابل دسترسی است.

پیاده سازی GloFAS OS LISFLOOD از مراحل زمانی روزانه استفاده می کند. وضوح فضایی مدل تا GloFAS v3.5 0.1 درجه بود، با GloFAS v4.0 (ژوئیه 2023) به 0.05 درجه (تقریباً 5 کیلومتر در استوا) افزایش یافت. اطلاعات مربوط به نقشه های شطرنجی OS LISFLOOD از صفحه زیر در دسترس است: نقشه های پیاده سازی سطح زمین. توضیحات فنی هر نسخه عملیاتی را می توان از سیستم نسخه نویسی CEMS GloFAS، با این صفحه که اطلاعاتی در مورد آخرین نسخه عملیاتی ارائه می دهد، مشاهده کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • behzadsarhadi@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools