عکس ذوب شدن یخچال به دنبال گرمایش جهانی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب




عکس ذوب شدن یخچال به دنبال گرمایش جهانی

به لطف وضوح زمانی بالا، داده های باز ارائه شده توسط ماهواره های Copernicus Sentinel امکان نظارت قابل اعتماد و مداوم بر یخچال های طبیعی در سراسر جهان را فراهم می کند. این اطلاعات از محققان و تصمیم گیرندگان در توسعه استراتژی هایی برای مقابله با چالش های ناشی از تغییرات آب و هوایی حمایت می کند. این تصویر #Sentinel2 که در 10 اوت 2024 به دست آمد، یخچال طبیعی Stubacher Sonnblickkees را در ایالت فدرال سالزبورگ در اتریش نشان می دهد.



این یخچال که در ارتفاع 2700 متری قرار دارد، به دلیل دماهای بالا، از نظر اندازه و جرم از دست رفته است. در 25 سال گذشته، 45 میلیون متر مکعب یخ و نیمی از کل جرم و سطح خود را از دست داده است. سایر یخچال های طبیعی در سالزبورگ نیز به طور مشابه در حال کاهش هستند و محققانی که این روند را مطالعه می کنند، آن را به اثر گلخانه ای و تغییر آب و هوا مرتبط می دانند.







نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين


بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

W3Schools


اطلاعات سايت

  • behzadsarhadi@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools