اعتماد به شرکتهای آب درباره شیوههای مصرف بیشتر از رسانهها
نتایج یک پژوهشی در انگلستان و ولز نشان میدهد سه پنجم مردم برای دسترسی به شیوه درست مصرف آب، عمدتاً به کمپینها و تبلیغاتی که بانی آنها «شرکتهای آب» بوده، مراجعه کردهاند، این در حالی است که این عدد برای کمپینها و تبلیغاتی رسانهها حدود یک درصد است.
نتایج تحقیقی در انگلستان و ولز با موضوع بررسی «نگرشها نسبت به آب شیر و شیوه استفاده درست از آب» در بازه زمانی 11 ژانویه تا 8 فوریه 2016 با نمونه ای بالغ بر 4000 نفر نشان میدهد که 38 درصد پاسخگویان در پاسخ به این سؤال که معمولاً «از چه طریقی به روش استفاده درست از آب پی میبرند؟»، اشاره کردهاند که آنها از طریق «کمپین» های مختلفی که در این زمینه به راه می افتند، از این امر اطلاع پیدا میکنند.
این عدد نشان میدهد تعداد پاسخگویانی که در سال 2016 از طریق کمپینهای «مصرف درست آب» اقدام به کاهش مصرف آب کردهاند نسبت به سال 2015، حدود 19 درصد کاهش یافته است.
با این حال، نتیجه کلی تحقیق نشان میدهد آگاهی مردم نسبت به مصرف درست آب در سال 2016 در مقایسه با سال 2015، از طریق کاربست شیوههای ارتباطی افزایش یافته است.
براساس این گزارش، بیشترین میزان افزایش مشاهده شیوه مصرف درست آب توسط پاسخگویان از طریق تبلیغات تلویزیونی گزارش شده که در مقایسه با سال 2015، افزایش 3 برابری داشته و از 4 درصد به 12 درصد رسیده است.
این گزارش میافزاید؛ قبضهای برق و توصیههای انجام شده در این قبضها همچنان معمولترین و شایعترین شیوه برای پاسخگویان جهت دریافت شیوههای درست مصرف آب است و حدود 18 درصد از پاسخگویان در سال 2016، اطلاعات خود مبنی بر شیوههای درست مصرف آب را از این طریق دریافت کردهاند
نکته قابل تأمل در این تحقیق این است که حدود سه پنجم پاسخگویان (حدود 61 درصد) در این تحقیق جهت دسترسی به شیوه درست مصرف آب، عمدتاً به کمپینها و تبلیغاتی که بانی آنها (یا بهتر است بگوییم؛ منبع آنها) «شرکتهای آب» بوده، مراجعه کردهاند، این در حالی است که این عدد برای کمپینها و تبلیغاتی که بانی آنها به طور مستقل رسانههای مختلف (تلویزیون، مطبوعات، شبکههای اجتماعی و...) بودهاند، حدود یک درصد است.
مترجم: عبدالصمد محمودی
منبع: BMGresearch.co.uk
شناسه تلگرام مدیر سایت: SubBasin@
نشانی ایمیل: behzadsarhadi@gmail.com
(سوالات تخصصی را در گروه تلگرام ارسال کنید)
_______________________________________________________
نظرات (۰)