چاپ کتاب انسان و محیط زیست :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




چاپ کتاب انسان و محیط زیست

مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: چاپ کتاب انسان و محیط زیست ضرورتی برای آگاهی دانش آموزان از مدیریت مصرف آب و حفظ محیط زیست است. محمود امانی طهرانی " در کارگاه هم اندیشی ارتقاء دانش و سواد آبی ویزه روسای گروه‌ها و منتخبی از مدرسان کتاب انسان و محیط زیست که با حضور مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این شرکت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوعات زیادی در جامعه وجود دارد که می‌توان برای آموزش آن‌ها به فرزندانمان برنامه ریزی کرد؛ اما به تعداد این موضوعات نمی‌توان کتاب تألیف کرد. موضوع آب و محیط زیست به دلیل اهمیت بسیار بالای آن و نقشی که در زندگی می‌تواند ایجاد کند از جمله موارد بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه حجم و فضای آموزشی نیز برای ما مهم است، تصریح کرد: موضوعات زیادی همواره به عنوان عناوین درسی مطرح می‌شود که این بار به دلیل ضرورت آگاهی دانش آموزان از مدیریت مصرف آب و هم چنین محیط زیست این بار کتاب مستقلی به همین نام انتخاب شد. از طرفی پایه 11 متوسطه نیز بهترین نقطه ورود کتاب‌های درسی است؛ زیرا دانش آموزان پیش نیازهای لازم را گذرانده و از سویی دیگر استرس‌ها و مسائل مربوط به کنکور را نیز نداشته و در نتیجه بیشترین نتیجه بخشی در این پایه دیده می‌شود.

امانی با اشاره به اینکه از پایه اول متوسطه موضوعاتی در خصوص آب و محیط زیست به شکل پراکنده در کتب درسی دیده می‌شود، افزود: تألیف کتاب انسان و محیط زیست نقطه تکمیلی و پایانی این موضوع محسوب می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: در زمان تألیف کتاب متخصصین امر، موضوعاتی از قبیل آب، خاک، انرژی، هوا، بازیافت و پسماند، تنوع زیستی و گردشگری را مطرح کرده که از میان این موارد موضوع آب به دلیل شرایط ویژه کشور در این خصوص انتخاب شد.

 امانی با تاکید بر اینکه تألیف این کتاب کاری مشارکت جویانه است، اضافه کرد: در مرحله اجرای این کتاب سایر نهادها و ارگان‌های دولتی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) بایستی مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

مدیر کل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش همچنین ادامه داد: مدرسین این گونه کتاب‌ها بایستی به شکل قوی تری تغذیه علمی شده و آموختن مباحث این کتاب ضرورت اولیه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه الگوی بارش در کشور ما به دلایل گوناگونی تغییر کرده است، گفت: به همین منظور با انجام اقدامات آگاهانه بایستی اطلاع رسانی‌های لازم به دانش آموزان داده شود و کتاب انسان و محیط زیست بایستی جزء امتحانات نهایی پایه 11 قرار گیرد. آن چه پیش روی ماست حمایت همه جانبه از این کتاب است که همانا اجرای دقیق آن در مدارس و آگاهی دانش آموزان نسبت به مقوله آب می‌باشد.

 

فعالیت خوب بخش آب وزارت نیرو در فصل آب کتاب انسان و محیط زیست

مدیر کل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه فعالیت خوب بخش آب وزارت نیرودر مواجهه با فصل آب کتاب انسان و محیط زیست الگویی برای سایر بخش‌ها است، اعلام کرد: استان تهران نیز متقابلاً بایستی الگویی برای سایر استان‌ها در این زمینه شود.

وی کتاب مذکور را ارائه محور خواند و تاکیدکرد: معلمان مدارس بایستی شرایطی را فراهم آورند تا هر دانش آموز در طی سال تحصیلی بتواند بر روی بخشی از این کتاب ارائه و کنفرانس داشته باشد.

امانی در پایان خاطر نشان کرد: فیلم آموزشی کتاب انسان و محیط زیست در" وبسایت رشد " در دسترس همگان قرار داده شده است که می‌تواند جهت آگاهی معلمین از نحوه تدریس آن در مدارس بسیار سودمند واقع شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools