سیلاب بابلرود در سد البرز مهار شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سیلاب بابلرود در سد البرز مهار شد

سیلاب 150 مترمکعب در ثانیه‌ای بابلرود در سیل اخیر مازندران از طریق سد البرز کنترل شد.

"جواد دادویه" مدیر سد و شبکه البرز با اشاره به نقش سدهای استان در کنترل و مهار سیلاب از دبی لحظه‌ای رودخانه‌های ورودی به سد البرز به داخل مخزن در روز چهاردهم مهرماه خبر داد و گفت: با ذخیره‌سازی این سیلاب، طغیان و سیلاب رودخانه بابلرود کاهش یافت و هیچگونه خسارتی ناشی از طغیان این رودخانه گزارش نشد. 

وی با بیان اینکه قبل از وقوع این سیلاب میزان ورودی آب به مخزن سد کمتر از یک متر مکعب بوده است افزود: با وقوع این سیلاب میزان حجم ذخیره سد در مدت یک روز از 57 میلیون متر مکعب به 63 میلیون مترمکعب رسیده است و میزان ذخیره آب به میزان 6 میلیون متر مکعب افزایش یافت.


دادویه میزان بارندگی در حوزه آبریز سد را 66 میلی متر اعلام کرد و گفت: بارش از ساعت 16.30 روز جمعه آغاز شد و در ساعت 18 روز شنبه خاتمه یافت.


وی میزان ورودی سد را در حال حاضر حدود 8 متر مکعب در ثانیه اعلام کرد و گفت: این رقم رو به کاهش است.

مدیر سد و شبکه البرز از مردم خواست با توجه به شدت بارش و لغزندگی شدید حاشیه مخزن سد البرز از تردد در اطراف دریاچه خودداری نمایند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.


وی در پایان با تشریح اقدامات بهره برداری سد بهنگام وقوع سیلاب به چگونگی تقلیل کدورت آب پرداخت و گفت: با توجه به خشکسالی فصل گذشته؛ سیلاب ورودی به مخزن سد همراه با رسوبات شدید بوده که تدابیر اتخاذ شده میزان کدورت در حال کاهش بوده و مشکلات تامین آب شرب شهروندان شهرهای گروه الف به‌زودی مرتفع خواهد شد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools