جایی که متخصصان جوان آب با هم ملاقات می کنند - گردهمایی آنلاین :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




جایی که متخصصان جوان آب با هم ملاقات می کنند - گردهمایی آنلاین


وضعیت بهداشت جهانی کنونی ما را به سمت شکل های جدید همکاری و همچنین ملاقات با یکدیگر سوق داده است. IWA شبکه متخصصان آب است که مایل به تعامل با یکدیگر و تبادل تجربیات و چالش های حرفه ای و بخشی هستند. در سال 2020 انجمن ارتباطات آنلاین خود را بیشتر توسعه داده است تا اعضای آن بتوانند از شبکه غنی و متنوع بهره مند شوند. آنلاین جایگزین فعلی ملاقات حضوری است. تعامل با همسالان به یک سفر دیجیتالی تبدیل شده است. دور هم جمع شدن دیگر بحث سفرهای فیزیکی و بازدیدهای قیاسی نیست.


کمیته راهبری IWA Leaders Water Leaders اعضای IWA Young Water Professionals را دعوت به حرکت کردن و جمع شدن بصورت آنلاین بصورت گروهی، ملاقات با همتایان و تبادل نظر در مورد موضوعات مرتبط با زندگی خود بعنوان متخصص آب و بخش آب و فراتر از آن. یک قالب جلسه آنلاین جدید ایجاد شده است و نسخه اول این مباحث را به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد اختصاص داده است: IWA YWP جمع شوید.


در واقع Get-Together دیجیتال اعضای گروه IWA Young Water Professionals را دعوت کرد. 56 شرکت کننده از 28 کشور با یکدیگر دیدار، گفتگو، تبادل دانش و تجربیات مشترک داشتند. این بحث توسط امیلی رایان (سیدنی، استرالیا) و آرلیندا ابراهیملاری (UKKO JSC، آلبانی) انجام شد. در پانل: خیریه سوپئو (شرکت آب و فاضلاب شهر نایروبی، کنیا)، کاترین سیلوستر (برنامه ریز ارشد در سیدنی آب، Auwerestralia)، راندولف وب (مشارکت های جهانی و نام تجاری - Xylem Inc.، سوئیس)، و یانگ ویلا (جزیره) خدمات آسیایی-اقیانوسیه، فیلیپین). آنها بینش خود را در مورد SDG در مورد سوالات موضوعی زیر به اشتراک گذاشتند:


 چگونه ابتدا با SDG آشنا شدید و "نقطه عطف" شما چه بود؟


کاترین سیلوستر اظهار داشت که برای اولین بار از طریق مشارکت با IWA در جلسه شورای استراتژیک در مورد SDG مطلع شد. یک جلسه طوفان فکری لغو شده در مورد چگونگی دستیابی به SDG، باعث شد تا او رابطه بین اهداف جهانی و زندگی حرفه ای خود را ببیند. . او فاش کرد: "من خشمگین بودم. "بله، مردم از SDG پشتیبانی می کنند اما چالش در مورد چگونگی انجام این کار است و ما یک فرصت واقعا بزرگ را برای تلاش و حل این مسئله از دست دادیم". او برای شروع تغییر احساس انگیزه کرد و تصمیم گرفت با یک گروه از متخصصان آب جوان یک میهمانی را ترتیب دهد. نتیجه چشمگیر است - آنها گروه ویژه اهداف توسعه پایدار IWA را یافتند.


خیریه سوپئو از کنیا نشان داد که در وطن وی تنها 2/5 از مردم به آب سالم و خدمات بهداشتی دسترسی دارند. جمعیت به این موضوع حساس هستند و خیریه قبلاً در مورد SDG ها در مدرسه آموخته است. وی اذعان داشت، "من فقط دانستم که گروهی از مردم آماده اند تا دنیا را به یک موقعیت بهتر تبدیل کنند." . هنگامی که وی در شرکت آب و فاضلاب شهر نایروبی (NCWSC) شرکت کرد، اهداف توسعه پایدار برای وی ملموس شد و SDG ها برای او معنای قابل توجهی پیدا کردند.


یانگ ویلا اظهار داشت که به عنوان یک جوان حرفه ای در بخش آب، کار او مربوط به دسترسی به آب بوده است. با این وجود، از نظر وی، ایده SDG کاملاً دور و عمدتاً مربوط به سیاستمداران، تصمیم گیرندگان، سرمایه گذاران و افرادی بود که در صنعت تجارت کار می کردند. "در سال 2016 بود که در جلسه مشاوره عمومی در شهر باگوئو شرکت کردم، جایی که چندین ذینفع از نمایندگان بخشهای مختلف، از جمله جوامع فقیرنشین شهری و حاشیه نشین دعوت کردند. (...) گوش دادن به آنها برای من بسیار هیجان انگیز بود ". در آن لحظه، یانگ دریافت که SDG ها در واقع با مسئولیت همه افراد برای اقدام بسیار مهم هستند. نقطه عطف وی SDG 6.B بود، که مخفف شرکت ذینفعان است و شامل جوامع محلی می باشد.


راندولف وب اظهار داشت: "من برای اولین بار در سال 2011 از SDG مطلع شدم ... هنوز جوان و دارای چشمهای روشن بودم و جالب بود که این اهداف می توانستند جهان را به سمت اهداف خاص جمع کنند، و گرچه در آن زمان نمی دانستم چه نقشی من نمی توانستم بازی کنم و نه اینکه چگونه به بهترین وجه مستقیم درگیر شوم، می دانستم که می خواهم کار من حداقل با این اهداف همسو باشد. " در حال حاضر به نمایندگی از شرکت Xylem Inc و باشگاه فوتبال منچستر سیتی، Randolf به بخشی جدایی ناپذیر از راه اندازی یک همکاری مبتنی بر هدف مبتنی بر هدف در جولای 2018 تبدیل شد تا "با درگیر کردن فوتبالیست ها، طرفداران فوتبال و عموم مردم، سکون آب در بین 1 میلیارد نفر در جهان را به چالش بکشد".


 چگونه در سطح سازمانی به SDG نزدیک شده اید؟


یانگ ویلا اعتراف کرد، "من برای پرورش نوآوری مشترک (مدل فنی، اجتماعی و تجاری) کار می کنم، به عنوان مثال با Isle’s Water Action Platform که در آن مدیریت تبادل دانش جهانی درباره SDG ها را انجام می دهم".


خیریه سوپئو از پروژه های مختلف برنامه خود پشتیبانی می کند که بر پذیرش نوآوری و بهبود معیشت مشتریان خدمات متمرکز هستند. خیریه همچنین توضیح داد که چگونه شرکت وی به مردم دسترسی موفق به آب آشامیدنی سالم با موفقیت در تمرکز را ارائه می دهد با استفاده از فناوری مشتری متناسب برای پرداخت آسان. این یک اقدام واضح در جهت تحقق SDG 6 است.


در شرکت Xylem، Randolf Web روش درستی را انتخاب کرده است تا بتواند خود را در موضوعات سطح جهانی مربوط به آب و SDG دنبال کند. "این کار هماهنگی بهتری از استراتژی شرکت ما در مورد SDG ها، پشتیبانی از مشتریان ما در ایجاد پایداری، تولید بینش های کلیدی صنعت در مورد SDG ها و آب و همچنین جلب توجه عموم مردم در مورد تغییرات آب و هوا و آب است."


کاترین سیلوستر اشاره کرد که وی به طور فعالانه اقدامات مختلفی را در انجمن بین المللی آب انجام داده است. وی کارگاههایی را سازماندهی کرده، نظرسنجیهایی را انجام داده و آگاهی را درمورد SDG در گروههای مختلف عضویت گسترش داده است. کاترین با علاقه وافر نسبت به SDG ها، از همه استقبال می کند و می گوید: «من برخی از یافته های خود و برنامه ای را که تهیه کرده ایم به اشتراک می گذارم. از مردم بخواهید اگر مطالعات موردی خوبی برای به اشتراک گذاشتن و پیوند دادن آنها با صفحه IWA-Connect SDG دارند، با آنها تماس بگیرند.


برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools