تن فروشی و خودکشی برای یک لیوان آب در کشور :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تن فروشی و خودکشی برای یک لیوان آب در کشور

 

امروز، جامعه و بخصوص مدیران، مسئولان و متخصصان علوم آب کشور باید سیاه پوش و داغدار فاجعه ای دردناک در گوشه ای از کشور باشند. در خبری که جدیدا منتشر شده است، محی‌الدین سعیدی، نماینده چابهار، در جلسه طرح سوال از وزیر نیرو ،می‌گوید: «زنی شریف‌تر از وزیر و رئیس‌جمهور، در بلوچستان بابت تامین آب برای فرزندان‌اش، ناچار شده با یک مرد بخوابد و پس‌از آن خودکشی کرده... آدم این درد را کجا بگوید؟»

 

 

راهکار فوری چیست؟

هر منطقه از این کره خاکی به طور فزاینده ای با مشکلات غیرقابل حل مواجه است که بر ایمنی و امنیت آب تأثیر می گذارد. حتی در ایالات متحده، مقامات ایالتی در کارولینای شمالی به ساکنان برخی از جوامع هشدار داده اند که آب چاه برای آشامیدن و آشپزی ناامن است و مواد شیمیایی خطرناک در آب نزدیک گمانه های مورد استفاده برای استخراج گازها در پنسیلوانیا یافت شده است.

ناامنی آب در مناطق وسیعی از آفریقا، آسیای میانه و مناطقی از آمریکای جنوبی و اروپا گسترش یافته است. براساس گزارش بخش آب سازمان ملل، 85 درصد از جمعیت جهان در منطقه کمبود آب زندگی می کنند. در همین حال ، "783 میلیون نفر به آب پاک دسترسی ندارند و تقریباً 2.5 میلیارد نفر به بهداشت کافی دسترسی ندارند." آنچنان که هر ساله بیش از 840،000 نفر در اثر علل مرتبط با آب آلوده می میرند.

 

 

با این حال، راه حل هایی برای مشکل آب ناسالم در کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته وجود دارد.

یکی از این راه حل ها LifeStraw است، یک سیستم فیلتر کننده که آب آلوده را تصفیه می کند. این ابزار توسط افرادی در جوامعی که به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند، استفاده می شود و افراد توانمند نیز در حین ماجراجویی های کوهنوردی و پیاده روی از آن استفاده می کنند.

این سیستم تعدادی فیلتر مختلف دارد که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از دستگاههایی که مانند نی، بطری آب یا مواردی مثل آن در حجم های مختلف، آب را تصفیه کنند. دستگاه های LifeStraw پس از زلزله 25 آوریل در نپال مستقر شدند که تقریبا 8000 نفر جان خود را از دست داد و 17000 نفر را زخمی کرد.

یک مطالعه موردی اخیر در روستای غنا نشان داد که فناوری های ساده ای مانند LifeStraw و ظرف های سفالی، بهترین راه حل ها را برای پناه دادن به جمعیت آسیب دیده از تک یاخته ها و سایر میکروارگانیسم ها ارائه می دهند که می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند. این مطالعه تعدادی از روش های تصفیه آب و عوامل دخیل در آن را بررسی کرده است، از جمله هزینه، اثرات زیست محیطی، اثربخشی، مصرف انرژی و میزان زباله تولید شده.

این دستگاه در سال 2005 توسط مجله تایم بهترین اختراع سال شناخته شد و توسط بسیاری از نشریات دیگر از جمله Popular Science ،New York Times و Newsweek شناخته شده است.

با وجود تحسین های بین المللی در مورد کاربرد سیستم LifeStraw، مجله پزشکی آفریقای جنوبی گزارش داد که این دستگاه در جوامع آفریقای جنوبی که بیشترین نیاز به آن را دارند، نادیده گرفته می شود. کریس باتمن، سردبیر اخبار گروه بهداشت و پزشکی در آفریقای جنوبی، گزارش داد که این فناوری توسط یک سازمان غیردولتی در یک مأموریت در شهر ماسیفوملله در کیپ تاون با 106 کودک به کار گرفته شده است که 34 نفر از آنها HIV یا ایدز دارند و اسهال تقریباً به صورت کامل ناپدید شد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools