سامانه EO ماهواره های Sentinel و Landsat و MODIS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سامانه EO ماهواره های Sentinel و Landsat و MODIS


مرورگر EO امکان مرور و مقایسه تصاویر با وضوح کامل را از تمام منابع داده ای که ارائه می دهیم امکان پذیر می کند. شما به سادگی به منطقه مورد علاقه خود می روید، دامنه زمانی و پوشش ابری مورد نظر خود را انتخاب کرده و داده های بدست آمده را در مرورگر بررسی می کنید. تجسم های مختلف را امتحان کنید یا خودتان بسازید، تصاویر با وضوح بالا بارگیری کنید و تایم لپس ایجاد کنید.


خدمات Sentinel Hub تجزیه و تحلیل طولانی مدت را به روشی کارآمد ارائه می دهند. ما EO Browser، ویترین خود از قابلیت Sentinel Hub را برای استفاده رایگان نگه می داریم تا این ویژگی ها را تقریباً در دسترس همه قرار دهیم. برخی از جالب ترین ویژگی های جدید مرورگر EO در پست های سایت ما از مارس 2020 و ژوئیه 2020 جمع آوری شده است.


ورود به سامانه EO Browser


اطلاعات EO را کاوش کنید

مرورگر EO به شما امکان می دهد داده های ماهواره را از ماهواره های متعدد و منابع داده فوراً تجسم کنید. این فرایند در پس زمینه به انتخاب صحنه های مناسب، بارگیری و پردازش داده ها و همچنین ایجاد موزاییک می پردازد. مرور داده های ماهواره هرگز به این آسانی نبوده است!



برای جذابیت بیشتر، ما یک حالت آموزش ویژه از مرورگر EO را آماده کرده ایم، که در آن می توانید 12 تم منحصر به فرد را با مکان های مورد علاقه و تجسم های انتخاب شده کشف کنید. این محتوای EO برای دانش آموزان و معلمان یا هر کسی که علاقه مند به کشف داده های ماهواره است بسیار مناسب است.



تجسم سفارشی

تصاویر ماهواره ای در مرورگر EO بر اساس پیکربندی مورد نظر کاربر قابل مشاهده است. در حال حاضر چندین تجسم با افسانه ها و توصیفاتی برای شما آماده شده است، مانند رنگ واقعی، رنگ کاذب، NDVI، EVI و غیره.



با انتخاب Custom می توان هر ترکیبی از باند را انتخاب کرد و به سادگی با کشیدن و انداختن باند در کانال های RGB، کامپوزیتی ساخت. بر روی تصویر زیر، افسردگی Danakil با استفاده از باندهای SWIR، RED و BLUE از Sentinel-2 تجسم شده است.



ابزار index امکان ایجاد سریع شاخص های سنجش از دور و کنترل تجسم را با کشیدن و انداختن باندها در معادله فراهم می کند.



قابلیت اسکریپت سفارشی ما ابزاری قدرتمند برای تجسم داده های ماهواره است. با استفاده از Javascript، شما کنترل کاملی بر تجسم خود دارید، به شما امکان می دهد محاسبات، اپراتورهای منطقی و شرایط، همجوشی داده ها، برنامه نویسی چند زمانه و غیره را انجام دهید. به عنوان مثال می توانید شاخص برف را محاسبه کنید و فقط پیکسل هایی را که محاسبه می کنید به عنوان آبی نشان دهید، و تمام پیکسل های باقیمانده را با رنگ طبیعی برگردانید.



تلفیق داده این امکان را فراهم می کند که مجموعه داده های ماهواره ای را در یک تصویر واحد ترکیب کنید، از هر یک استفاده کرده و اسکریپت نویسی خود را به سطح جدیدی برسانید. در این مثال، شما می توانید منطقه سواستوپول را ببینید، با پیکسل های ابری برگشته در Sentinel-1، که به ابرها نفوذ می کند، و بقیه در Sentinel-2 رنگ واقعی است. اطلاعات بیشتر در مورد همجوشی داده ها را در پست وبلاگ ​​ما بخوانید.



علاوه بر این، می توانید با ویرایش قدرت سه کانال رنگ، کنتراست (افزایش) و درخشندگی (گاما) در صفحه جلوه ها، تصویر خود را اصلاح کنید.



برای ایجاد تجسم خود، برای شروع به اسناد اسکریپت های سفارشی ما بروید.


مقایسه پین ​​و تصویر

مرورگر EO این امکان را برای شما فراهم می کند که مکانها و تجسم های دلخواه خود را به عنوان پین ذخیره کنید و به شما امکان می دهد آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید توضیحاتی را به پین ​​های خود اضافه کنید و آنها را از طریق پیوند یا با صادر کردن فایل JSON به اشتراک بگذارید.



اگر می خواهید تصاویر ماهواره ای از یک منطقه را در تاریخ های مختلف یا مجموعه داده های مختلف مقایسه کنید، می توانید این کار را با اضافه کردن پایه های خود به صفحه مقایسه کنید و آنها را با استفاده از لغزنده های تقسیم شده یا opacity مقایسه کنید.


مقایسه زیر کاهش چشمگیر سطح آب دریای آرال را از 2005 (ENVISAT) تا 2019 (Sentinel-2) نشان می دهد.



سازنده پین

شما می توانید به سرعت داستانی از پین های همان منطقه در سازنده داستان پین ما ایجاد کنید.



در زیر، ما یک نمونه داستان از آتش سوزی های کالیفرنیا 2018 ایجاد کرده ایم، و تصاویر ماهواره های مختلف را برای مطالعه این رویداد نمایش می دهد. این شامل غلظت های گاز Sentinel-5P، تصاویر حرارتی Landsat 8 و تجسم های مختلف آتش و منطقه سوخته از Sentinel-2 است.



مرور زمان

قابلیت تایپ لپس امکان ایجاد گیف تغییرات از طریق زمان را برای شما فراهم می کند. برای ایجاد تایم لپس، به قسمت مورد علاقه خود بروید، منبع داده مورد نظر خود را انتخاب کنید (به عنوان مثال Sentinel-2) و تنظیم تجسم (به عنوان مثال NDVI). سپس بر روی دکمه ایجاد انیمیشن timelapse در سمت راست کلیک کنید، جایی که می توانید دامنه زمانی خود را انتخاب کرده و فرکانس داده مورد نظر خود را انتخاب کنید. مرورگر EO تمام صحنه های موجود در منطقه را پیدا کرده و آنها را به عنوان "قاب" نشان می دهد.


سپس می توانید مرور زمان را در قسمت سمت راست پنجره پیش نمایش کنید. توجه داشته باشید که شرایط پوشش ابر در سطح صحنه کامل اعمال می شود (به عنوان مثال 100 کیلومتر در 100 کیلومتر)، بنابراین ممکن است هنوز چند قاب با ابرهای زیاد وجود داشته باشد. فقط علامت های قاب غیر عادی را در سمت چپ بردارید. همچنین توجه داشته باشید که قابلیت timelapse فقط از 300 تصویر همزمان پشتیبانی می کند، بنابراین اگر به یک بازه زمانی طولانی تر نیاز دارید، به عنوان مثال گزینه داده ماهانه را انتخاب کنید.



در زیر می توانید مثال timelapse از ترافیک کشتی شانگهای را ببینید که با تجسم کامپوزیت سفارشی Sentinel-1 ساخته شده است. با گذشت زمان می توانید کشتی های در حال حرکت را مشاهده کنید.



تحلیل آماری

منطقه را مشخص کرده و نمودار اطلاعات آماری را انتخاب کنید (دکمه های بالا سمت راست). توجه داشته باشید که این فقط برای لایه های دارای یک جز output خروجی کار می کند (به عنوان مثال شاخص ها، محصولات تک باند و غیره).



به دلیل وجود ابرهایی که مانع ایجاد می شوند و NDVI را به میزان قابل توجهی تحریف می کنند (مقادیر ابر NDVI پایین است) - منحنی رشد آنچنان که انتظار داشت منظم نیست. بنابراین، ما یک الگوریتم ساده محلی برای شناسایی ابر بر اساس روش Braaten-Cohen-Yang اضافه کرده ایم (این می تواند با داده های طبقه بندی صحنه L2A یا برخی الگوریتم های دیگر جایگزین شود) و نتیجه بسیار بهتر است. همچنین می توانید مقادیر عددی هر نقطه را بررسی کنید. اطلاعات آماری را می توان به یک پرونده .csv صادر کرد.



تنظیمات سفارشی

در EO Browser، می توانید پیکربندی های خود را با لایه های تجسم سفارشی خود نمایش داده و بررسی کنید، که می توانید با استفاده از Sentinel Hub Dashboard ما ایجاد کنید. در زیر می توانید پیکربندی شخصی ما را با دو لایه داده Pleiades تجاری مشاهده کنید.



بارگیری تصویر و داده

هر تصویری را که در صفحه مرورگر EO مشاهده می کنید، می توانید در قالب های مختلف فایل بارگیری کنید. می توانید سریع تصویر PNG یا JPG را بارگیری کنید، انتخاب کنید که آیا می خواهید آرم، افسانه یا زیرنویس را نگه دارید، می توانید تصاویر با وضوح بالا یا داده های TIFF را برای تجزیه و تحلیل بیشتر بارگیری کنید، همه به صورت رایگان.



ورود به سامانه EO Browser












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools