گزارش ویژه خشکسالی 2021 - خلاصه اجرایی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




گزارش ویژه خشکسالی 2021 - خلاصه اجرایی


خطرات ناشی از خشکسالی برای جوامع، اکوسیستم ها و اقتصادها بسیار بزرگتر و عمیق تر از اندازه گیری است. تأثیرات به طور نامتناسب توسط آسیب پذیرترین افراد تحمل می شود. تأثیرات خشکسالی در جوامع گسترده است - آنها در مناطق وسیعی به هم متصل می شوند، از طریق سیستم های اجتماعی و فنی در مقیاس های مختلف، و در طول زمان ادامه می یابند. عدم آگاهی از چنین ویژگی هایی، از جمله دست کم گرفتن مداوم هزینه اثرات خشکسالی، می تواند منجر به واکنش ناکارآمد و شکست سیستمیک شود. با درک جنبه های شبکه ای جهانی خشکسالی و سایر خطرات پیچیده، تغییرات مورد نیاز برای کاهش خطر و بهبود تجربه خشکسالی امکان پذیر می شود. این گزارش ارزیابی جهانی در مورد کاهش خطر بلایای طبیعی (GAR) در مورد خشکسالی 2021 با هدف برداشتن گامی روشن در جهت ایجاد این آگاهی انجام می شود.


در حالی که خشکسالی همیشه یک تهدید بوده است، پیش بینی تغییرات آب و هوا نشان می دهد که بسیاری از مناطق خشکسالی هایی را تجربه می کنند که بیشتر و شدیدتر می شود. این مسایل کلیدی مانند اینکه چگونه جامعه با خشکسالی کنار می آید و در دسترس بودن حکومت، ابزارها و رویکردهایی برای کاهش هزینه های خشکسالی بیش از پیش مبرم است. هدف این گزارش پاسخگویی به چنین سوالاتی با ارائه اکتشاف عمیق درباره ماهیت خطر خشکسالی، جمع آوری تجربیات از پاسخ ها و ارائه بینش در مورد رویکردهای جدید برای کاهش و مدیریت ریسک است.


خطر خشکسالی پیچیده است و تأثیرات سیستمیک وسیعی بر جوامع، اقتصادها و محیط زیست دارد - که همه آنها توسعه پایدار آینده را تشکیل می دهند. همانطور که در GAR 2019 مشخص شد، رویکردهای سنتی و موجود به طور مداوم تحت تأثیر ماهیت سیستمیک خطر خشکسالی قرار دارد و بنابراین نیاز به روشهای جدیدی برای مقابله با خشکسالی بر اساس یک سیستم و رویکرد یادگیری وجود دارد.


پرداختن به پیچیدگی کامل خشکسالی و کاهش خطر مستلزم مشارکت، آگاهی و حمایت بیشتر مردم و مشارکت و اقدام در همه سطوح است. تغییر در نحوه مدیریت خطر ناشی از خشکسالی برای کاهش این تهدید وجودی در بسیاری از نقاط جهان ضروری است


این گزارش برای ایجاد آگاهی گسترده از ماهیت خشکسالی و تجربه در سراسر جهان با خشکسالی طراحی شده است. همچنین می تواند رویکرد جدیدی در مدیریت خطر خشکسالی ایجاد کند.


رویکرد جدید مبتنی بر مدلهای موثر حکمرانی است که در آن جوامع به طور فعال یاد می گیرند و سازگار می شوند، در حالی که به دنبال پیشگیری و کاهش خطر خشکسالی، و سازگاری و پاسخ به خشکسالی هستند. این فرآیندها باعث ایجاد ظرفیت در جوامع اجتماعی، مالی، نهادی و علمی می شود تا ماهیت پیچیده خطر خشکسالی را بشناسند، رویکردهای کاهش ریسک را ابداع کرده و با تغییرات ریسک خشکسالی ظرفیت سازگاری را ایجاد کنند. این گزارش همچنین شرایطی را ایجاد می کند که می تواند مدیریت خشکسالی را در سطوح محلی، ملی و جهانی تغییر دهد.


دانلود گزارش سازگاری سیستمیک برای زنده ماندن در خشکسالی












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools