خنثی کردن کربن صنعت آب چین :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




خنثی کردن کربن صنعت آب چین

مصرف انرژی در صنعت آب به انتشار جهانی کربن کمک می کند، در حالی که انتشار گازهای گلخانه ای از اکسیدهای نیتروژن و گاز متان در سیستم های فاضلاب نیز وجود دارد. با توجه به ابتکار WACCLIM IWA، استفاده گسترده از فناوری‌ها و پمپ‌های تصفیه منسوخ یا نامناسب منجر به انتشار غیرضروری کربن بالا از مصرف انرژی و متان و اکسید نیتروژن از فرآیندهای تصفیه فاضلاب می‌شود. بنابراین، شرکت‌های بخش آب نقش بزرگی در کاهش انتشار کربن و بهبود بهره‌وری انرژی برای کمک به دستیابی به هدف توافق شده بین‌المللی یعنی افزایش بسیار کمتر از ۲ درجه سانتی‌گراد در دمای جهانی دارند.


در چین، گروه زهکشی پکن (BDG) رهبری بخش فاضلاب را بر عهده می گیرد و به طور فعال راه های نوآورانه ای برای دستیابی به بی طرفی کربن، مطابق با استراتژی این کشور برای پیشرفت زیست محیطی، پیدا می کند. هدف این استراتژی پاسخگویی به اهداف ملی برای رسیدن به اوج انتشار دی اکسید کربن تا سال 2030 و دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2060 است. BDG در نظر دارد سه نوآوری و ده اقدام خاص را برای دستیابی به بی طرفی کربن با به حداقل رساندن ردپای کربن خود و در عین حال به حداکثر رساندن استفاده از انرژی های تجدیدپذیر شناسایی کند. BDG برنامه ای برای کاهش انتشار کربن و دستیابی به بی طرفی کربن در صنعت آب چین ایجاد کرده است که در زیر سه زمینه اصلی نوآوری و اقدامات مرتبط شناسایی شده در این طرح آورده شده است.


1) افزایش کاهش کربن با نوآوری عملیاتی

عملیات هوشمند راه را برای گذار زیست محیطی هموار می کند و به شرکت ها این امکان را می دهد تا کنترل دارایی ها و عملیات خود را دوباره به دست آورند و از مصرف غیرضروری انرژی جلوگیری کنند. به عنوان مثال، BDG کنترل عملیات یکپارچه و بهینه‌سازی شده «نیروگاه فاضلاب» را انجام می‌دهد، مدیریت عملیات را اصلاح می‌کند، کارایی تجهیزات را افزایش می‌دهد و از مدل‌سازی هوشمند آب برای دستیابی به کارایی و اثربخشی مدیریت بالا استفاده می‌کند.


2) ترویج جایگزینی کربن از طریق نوآوری علمی و فناوری

برای انحراف دائمی بخش آب از سوخت های فسیلی، پیشرفت در جایگزین های کربن مورد نیاز خواهد بود. نوآوری در این زمینه پتانسیل سبز کردن بخش آب را دارد. BDG فن‌آوری‌های جدید کم کربن را در صنعت بررسی می‌کند و خود توسعه فناوری‌های کم کربن مانند فن‌آوری‌های آناموکس و لجن دانه‌ای هوازی را ارتقا می‌دهد و تحول و کاربرد نتایج تحقیقات را سرعت می‌بخشد. علاوه بر این، فناوری‌های سبز و کم کربن از جمله نیروگاه‌های تولید همزمان بیوگاز، دستگاه‌های تولید برق فتوولتائیک توزیع‌شده و سیستم‌های پمپ حرارتی منبع آب به‌طور گسترده در تأسیسات BDG برای تحقق تولید سبز کم کربن استفاده و نصب خواهند شد.


3) تشویق ترسیب کربن از طریق نوآوری در خدمات زیست محیطی

BDG استفاده مفید از آب بازیافتی و لجن تصفیه شده را با حمایت از مدل های جدید اقتصاد دایره ای برای تحقق ترسیب کربن اکولوژیکی افزایش خواهد داد. به عنوان مثال، یک سینک کربن اکولوژیکی بسیار کارآمد از طریق استفاده از جامدات زیستی با کیفیت تولید شده توسط هضم بی هوازی پیشرفته در کاربرد زمین و بازسازی زمین، و استفاده مجدد از آب بازیافت شده در تالاب های ساخته شده به دست آمده است. طرح اجرای خنثی سازی کربن BDG شامل اهداف و اهداف بلندپروازانه ای است، مانند دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2050. امیدواریم این طرح الهام بخش بسیاری از شرکت های آب دیگر باشد تا از این روش پیروی کنند و رویکردهای سازگار با محیط زیست و هوشمندانه تر برای مدیریت آب اتخاذ کنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools