ناسا: شرایط خشکسالی در بهار 2021 ادامه دارد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ناسا: شرایط خشکسالی در بهار 2021 ادامه دارد

تقریباً نیمی از ایالات متحده در حال حاضر سطحی از خشکسالی را تجربه می کنند و انتظار می رود در ماه های آینده تشدید شود. کارشناسان می گویند شرایط خشک می تواند بر منابع آب فشار وارد کند و اثرات مهمی بر محیط زیست داشته باشد، مانند افزایش حساسیت به آتش سوزی در تابستان امسال. نقشه زیر که با داده‌های مانیتور خشکسالی ایالات متحده ساخته شده است، مناطق خشکسالی در قاره ایالات متحده را در 23 مارس 2021 نشان می‌دهد. این نقشه بر اساس اندازه‌گیری شرایط آب و هوایی، خاک و آب از بیش از 350 فدرال، ایالتی و محلی است.


مناطقی که به شدت آسیب دیده اند در آریزونا، یوتا، نوادا، کلرادو و نیومکزیکو هستند، جایی که خشکسالی شدید تا استثنایی در سال 2020 ایجاد شد و تا زمستان ادامه داشت. یک فصل ضعیف موسمی تابستانی و شرایط مداوم لانینا، بارش را متوقف کرده است. لانینا با دمای سردتر از معمولی سطح دریا در مرکز و شرق اقیانوس آرام استوایی مشخص می شود. الگوهای آب و هوایی مرتبط می تواند جریان جت را به سمت شمال سوق دهد و باعث انحنای آن شود و طوفان ها و بارش ها را از منطقه دور کند.


نقشه زیر رطوبت سطحی خاک را از 29 مارس 2021 نشان می دهد که توسط ماهواره های بازیابی جاذبه و آزمایش آب و هوا (GRACE-FO) اندازه گیری شده است. رنگ ها صدک رطوبت را به تصویر می کشند. یعنی میزان رطوبت خاک در مقایسه با رکوردهای بلندمدت ماه چگونه است. مناطق آبی بیشتر از حد معمول آب فراوان دارند و نواحی نارنجی و قرمز کمتر. تیره‌ترین رنگ‌های قرمز نشان‌دهنده شرایط خشکی است که تنها در ۲ درصد مواقع (حدود هر ۵۰ سال یک‌بار) اتفاق می‌افتد.



در کالیفرنیا، بسیاری از مخازن این ایالت به دلیل عدم وجود طوفان های شدید زمستانی و برف کمتر از حد متوسط ​​در سیرا نوادا، در حال حاضر کمتر از میانگین تاریخی هستند. از 2 مارس، این ایالت پنجمین ماه متوالی خود را با بارش باران و برف کمتر از میانگین تعطیل کرد.


رویداد کنونی با الگوی یک دوره خشکسالی طولانی در دو دهه گذشته مطابقت دارد. یک مطالعه اخیر نشان داد که سال های 2000-2018 خشک ترین دوره در جنوب غربی ایالات متحده از اواخر دهه 1500 بوده است.


اندرو بجر، نویسنده این مطالعه و محقق در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، می گوید: «خشکسالی بزرگتر و این رویداد مطمئناً مستقل از یکدیگر نیستند». "در حالی که دوره خشکسالی در درجه اول بر جنوب غربی ایالات متحده متمرکز است، چشم انداز خشکسالی فعلی نیز دارای وسعت فضایی بیشتری است زیرا به سمت شرق به سمت دشت های بزرگ گسترش می یابد."


نقشه زیر ذخیره آب های زیرزمینی کم عمق را از 29 مارس 2021 نشان می دهد که توسط ماهواره های GRACE-FO اندازه گیری شده است. رنگ ها نحوه مقایسه میزان آب زیرزمینی را با رکوردهای بلند مدت (1948-2010) نشان می دهند. آب زیرزمینی در سفره‌های زیرزمینی منبع مهمی برای آبیاری محصولات و آب آشامیدنی است و همچنین می‌تواند جریان‌ها را در دوره‌های خشک حفظ کند. آب‌های زیرزمینی ماه‌ها طول می‌کشد تا پس از خشکسالی بازگردند، زیرا باید به آرامی و به طور پیوسته توسط رطوبت سطحی که از خاک و سنگ به سطح آب نفوذ می‌کند، دوباره پر شود.



اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) در چشم انداز بهاری خود اعلام کرد که دمای گرمتر از حد متوسط ​​در بهار امسال، بارش کمتر از حد متوسط ​​و رطوبت کم خاک می تواند منجر به گسترش شرایط خشکسالی در دشت های بزرگ و جنوب فلوریدا شود. محصولات گندم زمستانه قبلاً از شیوع سرمای شدید در ماه فوریه آسیب دیده است.


«همانند هر رویداد شدید، پی بردن به دلایل اصلی می تواند چالش برانگیز باشد. نکته مهمی که باید به خاطر داشت این است که شرایط زیربنایی ابرخشکسالی که اکنون برای خشکسالی 2012-2013 وجود داشت، وجود داشت. "این شرایط می تواند سطح را برای رویدادهای خشکسالی آماده کند که در صورت ایجاد شرایط جوی مناسب، شدیدتر شوند."












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools