احتمال بروز سیل در حوضه‌های کارون، دز و کرخه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




احتمال بروز سیل در حوضه‌های کارون، دز و کرخه


تمامی اقدام‌ها برای مدیریت مخازن سدها در استان های لرستان، ایلام و خوزستان انجام شده و تمامی واحدها در این روزها در آماده‌باش خواهند بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به بروز سیل در در حوضه های کارون، دز و کرخه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هشدار داد.

مهندس "محمد حاج‌رسولیها" با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور نسبت به بروز بارش‌های شدید طی روزهای ۵ و ۶ دی ماه اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها احتمال بروز سیل در حوضه سدهای سیمره، گتوند، کارون یک، 3 و 4 و دز افزایش یافته و دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، این حوضه‌ها را از پنجشنبه هفته گذشته تحت رصد قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس برآورد شدت و حجم بارندگی و سامانه هشدار سیل آب و نیرو، پیش بینی می شود در حوضه کارون 4 دبی سیل 600 تا 800 مترمکعب در ثانیه و حجم سیلاب  70 تا 100 میلیون مترمکعب، در حوضه کارون 3 و کارون یک دبی  500 تا 700 مترمکعب در ثانیه با حجم 50 میلیون مترمکعب و حوضه گتوند با دبی 900 تا 1200 مترمکعب در ثانیه و حجم 120 تا 150 میلیون مترمکعب باشد.

حاج رسولیها افزود: حجم سیلاب در سد رودبارلرستان با دبی 50 تا 100 مترمکعب در ثانیه و حجم 8 تا 12 میلیون مترمکعب، در ساختگاه سد بختیاری با دبی 700 تا 1000 مترمکعب در ثانیه و حجم 120 میلیون مترمکعب، سد تنگ معشوره با دبی 500 تا 700 مترمکعب در ثانیه، سد سیمره با دبی 700 تا 1000 مترمکعب در ثانیه و حجم 60 تا 90 میلیون مترمکعب، ساختگاه سد کانی سیب با دبی 100 تا  150 مترمکعب در ثانیه و سد سردشت با دبی 200 تا 250 مترمکعب در ثانیه و حجم 30 میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آمادگی بخش های مدیریت بحران و بهره برداران سدها برای بروز سیل گفت: تمامی اقدام‌ها برای مدیریت مخازن سدها در استان های لرستان، ایلام و خوزستان انجام شده و تمامی واحدها در این روزها در آماده‌باش خواهند بود.

وی از ساکنان حاشیه این رودخانه‌ها درخواست کرد در دو روز آینده هنگام تردد در حریم این رودخانه‌ها احتیاط لازم را داشته باشند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools