دانلود کامل جزوه‌ها و سوالات آزمون آبیاری تحت فشار :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود کامل جزوه‌ها و سوالات آزمون آبیاری تحت فشار


مقدمه

در این بخش سعی گردیده تا جدیدترین و کاربردی ترین جزوات آموزشی طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار که منطبق با ضوابط و معیارهای روش های آبیاری تحت فشار  و مورد تایید وزرات جهاد کشاورزی و دفتر توسعه سامانه های نوین آبیاری بوده و توسط کارشناسان سایت بیسین مطالعه شده باشد ارائه گردد. این جزوات منبع آزمون طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار که هر ساله توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی زیر نظر کارشناسان دفتر توسعه سامانه های نوین آبیاری برگزار می گردد بوده و طراح سوالات نیز غالبا مولفین همین جزوات هستند. البته لازم است این نکته را بیان کنیم که بهترین و کامل ترین منبع برای کارشناسان مرتبط و علاقه مندان ضوابط و معیارهای روش های آبیاری تحت فشار تهیه شده توسط دفتر سامانه های نوین آبیاری می باشد. سیستم ­های مختلف آبیاری تحت فشار ، از جمله آبیاری بارانی و آبیاری موضعی (که استفاده از آن همزمان با رواج تولید لوله­ های پی وی سی شروع شد)، با بحرانی شدن وضعیت آب مورد توجه قرار گرفت. با توجه به پایین آمدن سطح تراز آب های زیرزمینی، کاهش بارش، افزایش جمعیت و به طبع آن زیاد شدن مصرف آب، استفاده از این نوع سیستم­ های آبیاری بیشتر مورد توجه قرار گرفت. سیستم آبیاری موضعی به ویژه برای مزارعی که شیب زیاد داشته و زمین آنها ناهموار است برای توزیع یکنواخت ­تر آب کاربرد بسزایی دارد. همچنین حمایت دولت از طرح اجرای سیستم­ های نوین آبیاری و اعطای وام و تسهیلات بلاعوض به این بخش، سبب رونق هرچه بیشتر استفاده از سیستم­ های آبیاری شد. از طرفی با توجه به افزایش راندمان آبیاری در این سیستم ها، درصد محصول برداشت شده نیز بیشتر می شود. لازم به ذکر است برای طراحی و اجرای این نوع سیستم­ های آبیاری تحت فشار نیاز است که شخص حقیقی و یا شرکت مربوطه، مدرک طراحی و اجرای سیستم ­های آبیاری تحت فشار را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور دریافت کرده باشند.


چرا باید در این آزمون شرکت کرد؟

منبع آموزشی آبیاری تحت فشار شامل آبیاری قطره ای که زیرمجموعه ای از آبیاری موضعی می باشد و آبیاری بارانی است. طیف وسیع منابع این آزمون نوعی صلاحیت دهی به فارغ التحصیلان است. با توجه به حمایت­ های دولت در سال­های اخیر، قرار گرفتن طرح ­های اجرای آبیاری تحت فشار به عنوان بخشی از برنامه­ های مدیریت منابع آب کشور، و تمایل کشاورزان به اجرای این سیستم ­ها (با توجه به آشنا شدن آنها با این نوع آبیاری و مشاهده نتایج مثبت آن در مزراعی که مجهز به سیستم ­های نوین آبیاری یعنی آبیاری تحت فشار بوده ­اند) فرصت­ های بسیاری برای دارندگان این مدرک ایجاد شده که مشغول به کار شوند. به ویژه برای تازه فارغ­ التحصیل­انی که می­ خواهند به سرعت وارد بازار کار شوند، داشتن این مدرک کمک بسزایی در تسریع جذب آنها خواهد کرد. همچنین با داشتن سابقه کاری مرتبط پس از دریافت این مدرک، شخص قادر به تاسیس شرکت در راستای طراحی و اجرای سیستم ­های آبیاری تحت فشار خواهد بود. این مدرک همچنین برای رتبه­ بندی شرکت­ ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.


نحوه دریافت مدرک:

در سال­ های اخیر از طرف سازمان نظام مهندسی کشاورزی، برگزار می­ شود که در گذشته آزمون آبیاری تحت فشار از طریق معاونت آب و خاک برگزار می­ شد. پذیرفته شدگان این آزمون­ ها مدرک طراحی، اجرا و نظارت آبیاری تحت فشار را دریافت می­ کنند. شخص دارای مدرک بر اساس میزان تجربه و سابقه کاری خود در این حوزه می تواند در سمت مهندس طراح، مسئول اجرا و یا مهندس ناظر در پروژه های آبیاری فعالیت نماید. دریافت مدرک طراحی و اجرای سیستم ­های آبیاری تحت فشار، مستلزم قبولی در هردو آزمون طراحی و اجرا است. آزمون طراحی شامل دو بخش اصلی است. برای دریافت مدرک طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار ، نیاز به کسب حداقل نمره قبولی در دو آزمون طراحی سیستم­ های آبیاری تحت فشار و آزمون اجرای سیستم­ های آبیاری تحت فشار است. در ادامه به شرح این آزمون و مواد امتحانی آن پرداخته می­ شود.


1- بخش طراحی:

اصول طراحی سیستمهای آبیاری بارانی و موضعی - فقط و فقط این بخش از آزمون، جزوه باز می­باشد و شما می­توانید هر نوع کتاب و جزوه و نمونه سوالی که احتمال می ­دهید که مطالبی از آن در آزمون وجود داشته باشد را با خود به همراه داشته باشید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی از سوال های آزمون سال های گذشته در برخی موارد عینا تکرار می­شود. مطالب ارائه شده در این آزمون شامل محاسبه نیاز آبی در هر دو روش بارانی و موضعی و محاسبه گزاره های هیدورولیکی مربوط به لوله های آبیاری تحت فشار و تعیین جهت درست طراحی لوله های اصلی و لترال­ها در شرایط مختلف می­باشد. همچنین استفاده از کاتالوگ در آزمون طراحی سیستم های آبیاری، ضروری و اثربخش می­باشد که به همراه داشتن آن، موجب تسریع در حل برخی مسائل می­شود و همچنین برای انتخاب آبپاش و پمپ و یا لوازم ایستگاه های پمپاژ مناسب با توجه به سوالات ارائه شده در آزمون کاربرد دارد و نقش به سزایی در کسب آسان نمره در بخش طراحی سیستم های آبیاری تحت فشار خواهد داشت.

کیفیت آب در آبیاری تحت فشار - سوالات این بخش هم از نوع تشریحی و هم از نوع حل مسئله می­ باشد و برای موفقیت در آن بایستی علاوه بر احاطه بر ترکیبات شیمیایی موجود در آب، فرمول مربوط به شوری و سدیمیت و همچنین سرعت ته ­نشینی ذرات را احاطه کامل داشته باشید.

برق و ایستگاه پمپاژ سیستمهای آبیاری تحت فشار - سوالات این بخش مسائلی از قبیل برق پمپ و نوع سیم و قطر سیم و ولتاژ مورد نیاز و ابعاد فونداسیون ایستگاه پمپاژ می­ باشد.


2- بخش اجرا:

اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار - اکثر سوالات این بخش مربوط به لوازم مورد استفاده در انواع روش­های سیستم­های آبیاری مخصوصا روش­های ویلموو، کلاسیک نیمه ثابت و موضعی می باشد که با احاطه به نوع و اسامی و سایز تجهیزات مورد استفاده در این روش­ها قادر به حل آسان سوالات این بخش خواهید بود.

مواد شناسی و کنترل کیفیت لوازم و تجهیزات آبیاری - این بخش از آزمون شامل موارد مربوط به استانداردها و خواص مکانیکی و نحوه جوش لوله پلی اتیلن می­باشد که هر دو نوع سوالات تشریحی و حل مسئله را دربردارد.

مدیریت پیمان و امور قراردادها - آگاهی از قوانین مربوط به امور پیمان در مسائل فنی و حقوقی قراردادها از ملزومات مهندسان طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار می­باشد.


منابع آزمون طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار

سازمان های نظام مهندسی کشاورزی استان­ ها هرساله دوره ­های مربوط به طراحی و اجرای سیستم­ های آبیاری تحت فشار را برگزار می­ کنند. به دلیل حجم زیاد مطالب، این دوره­ های فشرده معمولا حدود ۱۰ روز (کمتر یا بیشتر بسته به برنامه زمان­ بندی سازمان نظام مهندسی هر استان) به طول می­ انجامد. محتوای این مجموعه بر پایه همین دوره آموزشی تهیه شده است.

مشخصات این بسته چیست؟

این منبع آموزشی، متشکل از محتویات لیست شده در ذیل می باشد:


(به زودی)

_______________________________________

corbeille_propre_vide_box

قیمت، 80 هزار تومان



دریافت اینترنتی:

(حجم کل دانلود: --- گیگابایت) - لینک دائمی

یکی از دو درگاه واسط بانکی زیر را برای پرداخت انتخاب کنید.


درگاه واسط بانکی آرین پال:


درگاه واسط بانکی زرین پال:



لطفا پیش از پرداخت متن ذیل را با دقت بخوانید:












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools