دانلود لایه DEM چهار متری کشور ایران :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود لایه DEM چهار متری کشور ایران

 
لایه DEM حاضر دراین پست، بسته به موقعیت جغرافیایی بر روی محدوده کشور دقت متوسط "چهار و نیم" متری دارد. با توجه به داده های رایگان کنونی که تحت عنوان SRTM و ASTER و... که با دقت حدودا 30 متری در دسترس است (از جمله در سایت بیسین)، می توان داده چهار و نیم متری را بسیار ارزشمند دانست. اما فراموش نکنید که لایه حاضر خود پردازش شده لایه های 30 متری است. نکته مهم آنکه توصیه نمی کنیم از این داده در تحلیل موقعیت های انسان ساختی نظیر شهرها و معابر شهری استفاده کنید. برای موقعیت های شهری بهترین لایه، DSM های پهبادی می باشند. با توجه به حجم بالای DEM های دقیق، به منظور سهولت دانلود، ما آن را به قطعات 20 در 20 کیلومتری تقسیم کرده ایم. البته شما می تواند هر تعداد قطعه را برای کل ناحیه کشور دریافت کنید.
 
تصاویر زیر مقایسه ای است بین DEM سی متری SRTM و DEM چهار و نیم متری این پست. در یک پست مقایسه ای انجام دادیم بین دو لایه DEM سی متری SRTM و DEM چهار و نیم متری، نتایج را اینجا ببینید. شاید بپرسید وقتی با روش های Resample امکان تولید چنین DEM هایی وجود دارد، چرا باید آن را به این روش دریافت کنیم؟ نکته اینکه، پروژه شرکت Mapzen در تولد این DEM متعلق به سرتاسر جهان است و آنها برای توسعه لایه نهایی از مجموعه وسیعی از پایگاه های داده غیر از SRTM و با دقت بالاتر نیز استفاده کرده اند. بنابراین شما در اینجا قادر به دریافت DEM سراسر جهان می باشد. قاره آسیا دقت پایه را دارد.
 
 
 مشخصات:
  • دقت لایه: حدودا 4/5 متری
  • مساحت هر قطعه قابل دریافت: 400 کیلومتر مربع
  • حجم هر قطعه بدون فشرده سازی: 40 مگابایت و پس از پردازش تا 150 مگابایت
  • محدوده قابل دانلود: کل محدوده ایران
  • منبع: شرکت Mamzen - ارائه سایت آمازون
  • روش تولید: بر پایه SRTM سی متری و تدقیق شده توسط پردازش های Bathymetry

برای کسانی که می خواهند پیش از خرید، با ماهیت این داده ها بیشتر آشنا شوند، در این لینک، لایه هایی که در ویدیو زیر به عنوان نمونه توضیح داده ایم را آورده ایم. دانلود و بررسی کنید. محدوده ای در کوه های شمال تهران و مقایسه آن با لایه SRTM سی متری.

 
 نحوه دریافت:
آنچه ما برای ارائه داده نیاز داریم، تنها یک نقطه مختصاتی انتخاب شده توسط شما است. مختصات انتخاب شده توسط شما مرکز مربعی خواهد شد که ابعاد هر ضلع آن 20 کلیومتر است. یعنی مربعی به مساحت 400 کیلومتر مربع. نحوه دانلود و نحوه کار با داده ها را حتما در ویدیو زیر ببینید:
 
 
 
 دریافت داده:
لازم است تا با دادن مختصات انتخاب شده توسط نقشه و آدرس ایمیل خود، فایل را به صورت دائمی و بلافاصله در ایمیل خود دریافت کنید. مختصات را از اینجا انتخاب کنید. مختصات را با 6 رقم اعشار مطابق با آنچه در ویدیو مشاهده کردید وارد کنید.
 

 












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools